Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du ta ferie i barnas sommerferie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan du ta ferie i løpet av skolens sommerferie?
Ja, men vanligvis ikke mer enn én uke i løpet av barnas sommerferie. 3 1,66%
Ja, men vanligvis ikke mer enn to uker i løpet av barnas sommerferie. 11 6,08%
Ja, jeg kan vanligvis ta tre uker eller mer i løpet av barnas sommerferie. 163 90,06%
Nei, jeg kan vanligvis ikke ta ut noe ferie i løpet av barnas sommerferie. 3 1,66%
Dustepoll/Jeg har ikke ferie/Jeg vil helst ikke ha ferie med ungene 1 0,55%
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 13:12   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ta ferie i barnas sommerferie?

I lys av "ta barna ut av skolen"-diskusjonen lurer jeg på hvor mange det egentlig er som ikke har mulighet til å ta ferie i løpet av den tiden barna har skoleferie. Da tenker jeg bare på skolens sommerferie, ikke høstferie, juleferie, påskeferie eller vinterferie.

Hjemmeværende, arbeidsløse, folk i barselpermisjon og andre som ikke vanligvis er på jobb eller i studier, kan enten krysse av for hva de gjør i "normalår", eller krysse av for at de kan ta mer enn tre uker "ferie" mens ungene har ferie. Poenget er å se hvor mange som kan være sammen med ungene sine på fulltid i løpet av sommerferien, ikke å kartlegge hvor mange uker ferie folk har.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:14   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?

Vi har ferie i fellesferien på min jobb stort sett, og har mulighet til å ha ferie når ungene har sommerferie. Ganske fleksibelt. Dvs. i noen uker av barnas sommerferie Har nok ikke 8 uker ferie desverre.

Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:15   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi må avtale ferien. Men det går alltid så langt fint å få tatt den ut iløpet av skoleferien.

Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:16   #4
Havbris
Aktiv

Havbris sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Havbris er litt kul
Standard

Føler meg priviligert på dette området. Jeg jobber vanligvis på en ungdomsskole, og følger alle skolens ferier. Det er luksus både for mor og barn.

Havbris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:18   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss oppfordres alle sterkt til å ta fire ukers ferie i perioden sankthans til skolestart, fortrinnsvis i juli.

Gammel 23-08-10, 13:26   #6
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg har også fri i skolens sommerferie.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:26   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er lærer, så ja.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:30   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vanligvis ikke. Klarte dog fem dager i juli i år.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:32   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg kan vanligvis ta tre uker eller mer i løpet av barnas sommerferie.

Gammel 23-08-10, 13:35   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg styrer ganske fritt når jeg tar ferie, og det er ikke vanskelig å ta ut fire uker på sommeren når skolene er stengt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:36   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, som regel, men ikke alltid sammen med mannen. Og sommerstid er den tida det er vanskeligst å få fri utenom.

Gammel 23-08-10, 13:36   #12
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får til maks tre uker. De siste årene har jeg så og si ikke fått til noe hel ferie med mann, men det blir bedre så snart de er litt større. Mannen må ta de ukene jeg ikke får vært hjemme.
Savner en skikkelig familieferie der vi er sammen alle fire i en eller to uker.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:37   #13
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Ja, jeg kan ta tre-fire uker i barnas skoleferie. Men ikke mer enn to uker i juli når SFO er stengt. Mannen min og jeg har derfor bare en uke ferie sammen de neste fem-seks årene.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:40   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I løpet av hele skoleferien på sommeren så kan jeg få tatt 3 uker ferie, men sfo og barnehagen er bestandig stengt uke 28, 29 og 30, og disse ukene har jeg sjelden mulighet til å ta sammenhengende ferie.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:44   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg som lærer er det ikke noe problem, men det er ikke gitt at mannen får fri. Jeg har ikke noen mulighet til å legge ferien utenom skoleferiene, så skal vi ha ferie sammen er det han som må ordne seg ferie i mine skoleferier. Som regel går dette greit.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:44   #16
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke stemt.

Jeg er usikker på om alle får ferieønskene sine oppfylt eller om man må flytte noen fram/tilbake grunnet bemanning. Jeg hadde bare rett til 14 dager betalt ferie grunnet ny jobb og satte disse opp i tilknytning til foreldrepermisjon. Men jeg er vet ikke om jeg fikk disse datoene fordi jeg gikk rett over i permisjon eller om jeg ville fått det uansett.

Skoleferien strekker seg fra slutten av juni til midten av august så noe ferie ville jeg fått i barnas ferie. Hvis jeg skal dømme etter antall personer på jobb i begynnelsen av august så tok haugevis ferie i skiftet juli/august.

SFO er stengt hele juli (men nå bruker ikke Storebror det mer) og barnehagen de tre siste ukene i juli så noen av oss få til ferie i juli. Alternativet blir å ta barna med på jobb og det blir neppe populært.
-----

Spurte en kollega nettopp og ble fortalt at det hadde vært snakk om at ikke alle kunne få ferieønskene sine nå i sommer, men så gikk det i orden allikevel fordi det ble ansatt så mange ferievikarer.

Sist redigert av Éowyn : 23-08-10 kl 14:20.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:46   #17
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vi har bare barnehagebarn så langt, men får skolebarn til neste år. Vi er heldigvis to foreldre, vi kan begge ta ut fire uker sommerferie i skoleferien, og den resterende skoleferietiden har vi besteforeldre som mer enn gjerne ønsker besøk. (En stykk hjemmeværende bestemor og et sett gårdbruker-besteforeldre, som dermed er hjemme på dagtid og har mulighet til å se etter barnebarna.) Så for vår del bør det gå greitt og organisere sommerferiene.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:51   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Maksimalt to uker er normalen her, vi må da dele opp ferien og får ikke ferie sammen før utover høsten el.l.

Gammel 23-08-10, 13:53   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det kan jeg. Mannen har dessuten alltid fri fire uker i juli, så vi er stort sett innenfor. Jeg får bare tre ukers sammenhengende sommerferie, men ofte klaffer det med mannens.

Gammel 23-08-10, 13:56   #20
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kan jeg, 3-4 uker. I tillegg har barna lærerpappa og lærerfarmor. Lærermormor bruker å være sfo for de andre barnebarna - som ikke allerede er velsignet med lærerpappa.

Jeg kan ikke velge når ferien skal være helt fritt, må tenke bemanning, men vi er oppfordret til å ta en del av ferien i skolens sommerferie ettersom det er rolig og vi har sommerverter i den perioden.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.