|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Kan du ta ferie i løpet av skolens sommerferie? | |||
Ja, men vanligvis ikke mer enn én uke i løpet av barnas sommerferie. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 1,66% |
Ja, men vanligvis ikke mer enn to uker i løpet av barnas sommerferie. |
11 | 6,08% |
Ja, jeg kan vanligvis ta tre uker eller mer i løpet av barnas sommerferie. |
163 | 90,06% |
Nei, jeg kan vanligvis ikke ta ut noe ferie i løpet av barnas sommerferie. |
3 | 1,66% |
Dustepoll/Jeg har ikke ferie/Jeg vil helst ikke ha ferie med ungene |
1 | 0,55% |
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Kan du ta ferie i barnas sommerferie?I lys av "ta barna ut av skolen"-diskusjonen lurer jeg på hvor mange det egentlig er som ikke har mulighet til å ta ferie i løpet av den tiden barna har skoleferie. Da tenker jeg bare på skolens sommerferie, ikke høstferie, juleferie, påskeferie eller vinterferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Vi har ferie i fellesferien på min jobb stort sett, og har mulighet til å ha ferie når ungene har sommerferie. Ganske fleksibelt. Dvs. i noen uker av barnas sommerferie |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Vi må avtale ferien. Men det går alltid så langt fint å få tatt den ut iløpet av skoleferien. |
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Føler meg priviligert på dette området. Jeg jobber vanligvis på en ungdomsskole, og følger alle skolens ferier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Hos oss oppfordres alle sterkt til å ta fire ukers ferie i perioden sankthans til skolestart, fortrinnsvis i juli.
![]() |
![]() |
#6 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Jeg har også fri i skolens sommerferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Jeg er lærer, så ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Får til maks tre uker. De siste årene har jeg så og si ikke fått til noe hel ferie med mann, men det blir bedre så snart de er litt større. Mannen må ta de ukene jeg ikke får vært hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Ja, jeg kan ta tre-fire uker i barnas skoleferie. Men ikke mer enn to uker i juli når SFO er stengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Står på egne ben
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?I løpet av hele skoleferien på sommeren så kan jeg få tatt 3 uker ferie, men sfo og barnehagen er bestandig stengt uke 28, 29 og 30, og disse ukene har jeg sjelden mulighet til å ta sammenhengende ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?For meg som lærer er det ikke noe problem, men det er ikke gitt at mannen får fri. Jeg har ikke noen mulighet til å legge ferien utenom skoleferiene, så skal vi ha ferie sammen er det han som må ordne seg ferie i mine skoleferier. Som regel går dette greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Har ikke stemt. Sist redigert av Éowyn : 23-08-10 kl 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Vi har bare barnehagebarn så langt, men får skolebarn til neste år. Vi er heldigvis to foreldre, vi kan begge ta ut fire uker sommerferie i skoleferien, og den resterende skoleferietiden har vi besteforeldre som mer enn gjerne ønsker besøk. (En stykk hjemmeværende bestemor og et sett gårdbruker-besteforeldre, som dermed er hjemme på dagtid og har mulighet til å se etter barnebarna.) Så for vår del bør det gå greitt og organisere sommerferiene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Maksimalt to uker er normalen her, vi må da dele opp ferien og får ikke ferie sammen før utover høsten el.l.
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Ja, det kan jeg. Mannen har dessuten alltid fri fire uker i juli, så vi er stort sett innenfor. Jeg får bare tre ukers sammenhengende sommerferie, men ofte klaffer det med mannens.
![]() |
#20 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kan du ta ferie i barnas sommerferie?Ja, det kan jeg, 3-4 uker. I tillegg har barna lærerpappa og lærerfarmor. Lærermormor bruker å være sfo for de andre barnebarna - som ikke allerede er velsignet med lærerpappa.
![]() |
|
|