Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å bli uvenner med noen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 09:08   #1
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Å bli uvenner med noen

Har du i voksen alder opplevd å bli så sint/skuffet at du er blitt uvenner med noen, avsluttet et vennskap eller har problemer med å omgås noen du før var venn med?

Jeg tenker ikke på ekser men mer på venninner og venner.

Jeg har et slikt venninneforhold som desverre er helt ødelagt, og i dag klarer jeg rett ikke omgås denne venninna mi lengre. Jeg får frysninger på ryggen når vi møtes og jeg aner ikke hva jeg skal si til henne.

Vi har kranglet så busta føyk og i ettertid var jeg helt knust. Nå er det over to år siden men situasjonen er akkurat like ubehagelig og når vi møtes hilser vi men unngår hverandre om vi kan.

Jeg vet det er barnslig å ikke klare å ordne opp men det går bare ikke. Hun har gjort noe som jeg ikke klarer tilgi, det går på en uenighet vi hadde i forhold til barna våre.

Noen andre som har en slik opplevelse.

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:11   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli uvenner med noen

Ja forsåvidt. Jeg har avsluttet et vennskap i form av at jeg ikke tar kontakt mer. Hun såret meg dypt i en svært vanskelig situasjon og selv om vi har snakket ut om det, så kjenner jeg at jeg fremdeles ikke er helt fortrolig med tanken på å være close. Vi snakkes når vi møtes og sånn, men det nære vennskapet er nok dessverre ødelagt.

Jeg er litt overrasket over meg selv faktisk, jeg trodde at jeg var mer tilgivende enn som så.

Gammel 24-08-10, 09:14   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

IKke akkurat det samme, men.. Jeg er litt der med mamma akkurat nå. Jeg kommer ikke til å kutte henne ut, men etter den "du har ikke kustus på ungene dine" episoden kjenner jeg at jeg ikke klarer å være så blid som jeg pleier mot henne. Jeg pleier normalt å ringe henne minst en gang i uka, nå har jeg ikke behov for å snakke med henne i det hele tatt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:16   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, snakker vi mødre? Jeg har kun kontakt med min ved barnebarn-saker og da er det hun som tar initiativ.

Gammel 24-08-10, 09:17   #5
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg har blitt "dumpet" av en veninne av ullne årsaker som jeg ikke helt forstår, og har ikke snakket med henne på 5 år. Vi var "bestevenner" og har vel snakket sammen hver dag i 10 år før dette, så det er litt sårt. Samtidig opplever jeg hennes grunner for å være furten og sur som ekstremt fjortissaktige, og jeg er egentlig ganske streng på å filtrere ut fjortissdrama fra livet, spesielt etter fyllte 30
Så det får bare være.

Gammel 24-08-10, 09:17   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Åjadda. Jeg mistet/sagt opp mange.

Det blir lettere etterhvert som man blir vant til at alle man kjenner ikke skal være der alltid.

Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:18   #7
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ah, snakker vi mødre? Jeg har kun kontakt med min ved barnebarn-saker og da er det hun som tar initiativ.

Nei det var vel ikke det. Men det er det eneste jeg kommer på. Mange vennskap har forsvunnet opp gjennom, men ikke fordi jeg har blitt uvenner med noen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:21   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel hatt mennesker som har vært nære i livet, som ikke er det nå. Ikke et bevisst valg - men med venner er det jo slik at man skal føle man får noe/gir noe i vennskap.

Gammel 24-08-10, 09:21   #9
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil vel kanskje ikke si uvenner, da jeg veldig sjelden kommer i en posisjon der det blir krangel og uvennskap. Men jeg har opplevd å bli sviktet ganske grovt av nær venninne.
Vi snakkes ikke mer. Det er både uforståelig og vondt. Og jeg tviler på at det noen gang kommer til å slutte å gjøre vondt.

Gammel 24-08-10, 09:23   #10
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Ja har mistet en, hun skuffet meg veldig i en tøff periode i livet.

Gammel 24-08-10, 09:23   #11
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har blitt uvenner med en person.
En venninne kastet mannen ut av huset og endret oppførsel forøvrig til det ugjennkjennelige. (det endte desverre opp med å bli barnevernssak)
Det ble rettsak, og mitt vitnemål var vel ikke helt i hennes favør. Vitnemålet mitt var basert på hva som var skjedd og forankret i min fagkunnskap om barn.
Vi kranglet ikke eller noe slik i etterkant, men vennskapet var naturlig nok et avsluttet kapittel.

Gammel 24-08-10, 09:25   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heldigvis aldri opplevd å bli uvenner med noen, slik at vi ikke lenger klarer omgås. Jeg har "vokst fra" venner - dvs. at folk som en gang sto meg nært har utviklet seg i helt andre retninger enn hva jeg har utviklet meg, pga. diverse livsomstendigheter. Slik blir det til at nærheten vi engang hadde er blitt borte, og det er blitt et mer "julekortbekjentskap." Men de få gangene vi treffes har vi god tone og hygger oss sammen, heldigvis.

Gammel 24-08-10, 09:27   #13
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, jeg er ikke så god på å holde kontakten med folk... Så når jeg har flytta fra en by så har det sklidd litt ut.

Gammel 24-08-10, 09:45   #14
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å ja da. Jeg har både kuttet ut endel folk av ymse årsaker, og mistet kontakten med endel av mer naturlige årsaker (flytting, på forskjellig sted i livet, etc.)

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:51   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt uvenner med noen én gang i voksen alder - skjønt det er minst 15 år siden, tror vi var rundt 20. Det var pga en gutt. Heldigvis er det for lengst et tilbakelagt stadium; det varte ikke lenge, og i dag er alle vel forlikte (og gift på hver sin kant ).

Ellers er det noen få venner jeg har mistet kontakten med (skjønt jeg har de fleste av dem på Facebook, og vi er på ingen måte uvenner). Faktisk er det ene forholdet i grunnen litt sårt for meg. Det er ikke mange jeg har stått virkelig nær i årenes løp, og jeg er ikke vant til at de nærmeste vennene forsvinner - at man går fra å være sammen "hele tida" i et par år til å bare bli borte, på et vis. Men det er klart at vi er forskjellige - noen bytter stadig ut den innerste kretsen, andre ikke.

Gammel 24-08-10, 09:53   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er veldig skjeldent i konflikt med noen, og pleier å fase ut mennesker lenge før det kommer dit. Jeg ser virkelig ikke poenget å krangle som barneskoleelever i voksen alder.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:53   #17
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja, har mistet ei nær venninne. Hun såret og skuffet meg dypt i en veldig vanskelig periode.
Etter det ble vennskapet vårt aldri det samme igjen, vi sier hei om vi møtes men det er alt. Jeg klarer bare ikke å stole på henne mer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:53   #18
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

men å vokse fra hverandre er da ikke det samme som å bli uvenner, eller? Jeg har gradvis mistet kontakten med en hel haug, men anser meg ikke som uvenner med de av den grunn. Kun den tidligere nevnte fjortissdama.

Gammel 24-08-10, 09:54   #19
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde for noen år siden en veldig lei episode med en av mine beste veninner. Hun såret meg når jeg var langt nede og det tok en tid før jeg klarte å snakke til henne igjen. Det ordnet seg, men vennskapet vårt kommer aldri til å bli det samme. Jeg mistet veldig mye tillit til henne.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:08   #20
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei. Det har jo skjedd at man har sklidd fra hverandre/vokst fra hverandre, men aldri pga en krangel, og det er ingen jeg har problemer med å møte eller omgås.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.