Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvordan ser en typisk morgen ut hos dere for tida?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-10, 09:30   #1
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvordan ser en typisk morgen ut hos dere for tida?

Ja, det lurer jeg på. Når står dere opp, og hva slags rutiner har dere? Hos oss er det omtrent sånn her for tida:

05.30/06.00: Mannens vekkerklokke ringer.
06.10: Snorkfrøken er våken, og jeg eller mannen står opp og går og henter henne.
06.11: Jeg slumrer og ammer Snorkfrøken. Mannen drar på jobb.
06.12: Stuttingen kommer inn og skal "Voooooose mamman min!". Han klemmer seg ned ved siden av meg og Snorkfrøken og drar dyna opp til nesetippen.
06.13: Snorkfrøken slipper puppen og begynner å dra Stuttingen i håret og klipe ham i nesa.
06.15: Snorkfrøken kommer på at hun ikke er ferdig med puppen, og får et lettere hysterisk anfall. Stuttingen hyler fordi Snorkfrøken har klort ham inni det venstre neseboret.
06.16: Jeg ammer Snorkfrøken og trøster Stuttingen.
06.17: Stuttingen er ferdigtrøstet, og går ut av soverommet.
06.18: Stuttingen forsøker forgjeves å vekke Stælken.
06.19: Stuttingen kommer inn til meg og klager på at "Isak snakker ikke me' mæi!" Snorkfrøken slipper puppen og ler frydefullt.
06.20: Vi står opp. Jeg tenker at jeg skal sette på kaffe og tar med meg de små på badet.
06.25: Snorkfrøken er stelt og påkledt. Jeg vekker Stælken og løper etter Stuttingen gjennom huset for å få tak i ham så jeg får skiftet på ham.
06.45: Jeg har satt på kaffe og en vaskemaskin og omsider fått tak i den lille banditten. Vekker Stælken en gang til og tar Stuttingen med på badet.
06.55: Stuttingen er stelt og påkledd. Jeg vekker Stælken og tar begge de små med meg på kjøkkenet.
06.57: Jeg smører frokost til Stuttingen og setter på vann til Snorkfrøkens grøt.
06.58: Stuttingen har bæsja. Inn på badet igjen. Vekker Stælken på veien.
07.05: Tilbake ved kjøkkenbordet. Stuttingen spiser, Snorkfrøken kjefter fordi grøten lar vente på seg. Jeg lager grøt og mater Snorkfrøken.
07.20: Stuttingen og Snorkfrøken er ferdig å spise. Stælken kommer sjanglende og ber om å få se på TV. Jeg kommanderer ham på badet for å tisse og vaske seg.
07.23: Stælken kommer sjanglende og ber om å få se på TV. Jeg sier at han må spise først.
07.25: Stælken har spist en yoghurt og ber om å få se på TV. Jeg sier at han må spise brød eller frokostblanding med Biola først.
07.26: Stælken vil ha frokostblanding med Biola, jeg kommer på at han allerede har spist en yoghurt, og sier at han kan få brød i stedet.
07.27: Stælken lager drama ved kjøkkenbordet.
07.28: Stælken furter fortsatt.
07.29: Stælken ber om å få se på TV. Jeg gjentar den forrige beskjeden med dirring i pedagogstemmen.
07.30: Stælken kapitulerer.
07.40: Stælken har spist en brødskive og ber om å få se på TV. Jeg kapitulerer.
07.41: Stælken og Stuttingen slåss om TV-stolen.
07.42: Brølemamma er plutselig ankommet og roper noe om å selge Stælken og Stuttingen på svartebørsen hvis de ikke slutter å sloss.
07.50: Fred og fordragelighet. Ai låvv NRK Super! Jeg varmer opp kaffen jeg kokte en time tidligere og smører meg en skive.
08.00: Mannen kommer hjem fra jobb og kjører Stuttingen i barnehagen før han drar på jobb igjen.
09.00: Jeg legger Snorkfrøken for dagens første dupp, og brekker Stælken løs fra TV-apparatet mens jeg forklarer han at det snart er slutt på ferien og at han derfor kan finne på noe annet.
09.01: Stælken lager drama og smeller med dørene.
09.02: Jeg bretter sammen tøy.
09.10: Stælken kommer ut av rommet sitt og ber om å få se på TV.

... Og sånn går no dagan. Enn så lenge er jeg hjemme i permisjon. Skolestart i morra, så da blir det en litt annen rytme for "Mike TV" her.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:43   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ser en typisk morgen ut hos dere for tida?

* 05.45 - Mannen min står opp, og setter på mat til Lillemann.
* 06.10 - Mannen reiser på jobb.

* 06.15 - Lillemann sin mat er ferdig. Jeg står opp og setter på vann til ham, går på badet. Vannet til Lillemann er ferdig ca 06.30.
* 06.30-07.00 - Jeg smører matpakker og pakker skolesekk/barnehagebag til guttene.
* 07.00 - Guttugen vekkes. Jeg får ham opp av senga og ser til at han får på seg klær. Sørger for at han begynner å spise frokost.
* 07.30 - Morgenstell på Lillemann.

* 08.00 - Ut av døra for mor og gutter.
* 08.15 - Leverer Guttungen på Sfo.
* 08.30 - Leverer Lillemann i barnehage.

* 09.00 - Kaffe, frokost og avis på mor.

(Onsdager og torsdager faller Lillemannrutinen bort, da er det bare Guttungen som er hjemme og skal avgårde. De dagene står jeg opp ca kl 07.00.)

Jeg begynner jobbe igjen etter permisjon i januar... Det blir interessant.

Gammel 24-08-10, 09:48   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klokken ringer 6.45. Da står jeg opp, steller meg, kler på meg, vekker yngstebarnet og gir henne en klem, sjekker epost og status på kollektivtrafikken, tar på yttertøy og går. Jeg spiser frokost på jobben.

Det er deilig å ha store barn.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:49   #4
Lorien
Pauset

Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Klokken ringer 6.45. Da står jeg opp, steller meg, kler på meg, vekker yngstebarnet og gir henne en klem, sjekker epost og status på kollektivtrafikken, tar på yttertøy og går. Jeg spiser frokost på jobben.

Det er deilig å ha store barn.

Åh, jeg gleder meg!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:49   #5
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

For ta når jeg er alene med unga da:
06.00: vekkerklokka ringer
06.00-06.30: prøver å komme seg ut av senga
06.30 senest: MÅ ha stått opp, går ned å tar ut brød av fryseren og setter på ovnen.
06.30-06.45: dusjer, kler på meg og vekker unga.
06.45: rundstykker i ovnen
06.45-07.00: smører matpakker, prøver å få unga ut av senga og til å kle på seg
07.00-07.10: komme seg ut døra
07.15-07-25: levering i barnehagen
07.30: jeg må være på jobb

Gammel 24-08-10, 09:55   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

En vanlig dag er vel som følger:

7:15: vekkeklokka ringer og jeg vekker mellomsøster. jeg går i dusjen, og smører deretter matpakker
7:30: Jeg vekker storesøster og minstemann, mellomsøster begynner å bli ferdig kledd
7:30 - 7:45 : barna kler seg og ordner seg, jeg lager meg frokost og lager også til minstemann, de store ordner selv
7:45 - 08:15: Vi spiser
8:15 - 8:30 : pusser tenner og kler på oss
8:45: leverer minsten til 1.time og drar på jobb til ca 9.00

Gammel 24-08-10, 10:01   #7
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Knøttet våkner en eller annen gang mellom 07.00 og 08.00, først vil hun "tooose" en god stund, etter 30-40 min (ja, du leste riktig ) tusler vi på badet for et skift.
Jeg lager til frokost og hun begynner å spise mens jeg dusjer og kler meg og lager frokost til meg selv.
Vi spiser resten av frokosten sammen.
Vi går på badet for tannpuss, ansiktsvask og litt tull og tøys.
Så er det på med sko og avgårde til barnehagen.

Det er fint å være mellom jobber med et barn som er nystartet i barnehagen også.

Gammel 24-08-10, 10:03   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

6.15: Klokka ringer, trykker på snooze knappen
6.20: Klokka ringer, trykker på snooze knappen
6.25: Klokka ringer igjen, drar meg opp av senga.
6.26: Lager frokost
6.28: Vekker minsten med kiling, bærer en trøtt unge bort til frokostbordet
6.29: Drar størstemann ut av senga, og prøver å unngå at hun legger seg ned på en stol eller sofa på vei til frokostbordet
6.35: Dusjer.
6.37: Hyl og skrik, noen vil ikke spise frokosten, har satt seg på plassen til den andre, vil ikke sitte ved bordet, har mistet skjeen på gulvet
6.40: Ferdig i dusjen. Hyl og skrik, noen bruker for lang tid på do, andre holder på å tisse på seg men nekter å bruke doen i kjelleren. Vask og tannpuss.
6.45: Ber ungene kle på seg
6.50: Hyl og skrik, noen vil ikke ha på den buksa, noen har tatt noen andre sin t-skjorte, noen vil helst ha på sommerkjole selvom det er 10 grader og øsende regn.
7.00: Lager matpakke, gjør klar sekker. Grer hår og sjekker at alle klær er uten hull/digre flekker
7.05: Hyl og skrik: Minsten mener bestemt at hun har vasket ansiktet, og jeg får ikke lov å hjelpe.
7.10: Hiver på litt sminke mens ungene sloss. Noen er sure fordi ds om morgenen er bannlyst.
7.20: Tar på ytterklær, noen har glemt regnjakke/støvler/alt de eier og har på SFO.
7.22: Hyl og skrik over at Crocs ikke er akseptabelt i regnvær.
7.25: Ungene i bilen, noen vil/vil ikke ta på setebeltet selv/lukke døra selv. Småkrangling om hvem som skal leveres først.
7.30: Eldste levert på SFO
7.40: Yngste levert i barnehage
7.45: Køkjøring, feirer stillheten ved å sette radioen på fullt.
Mellom 8 og 9, kommer an på køsituasjon: Jobb og kaffe.

Håper det går seg til når rutinene kommer i gang etter sommerferien.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:05   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen og jeg følger Poden til skolen annenhver dag, og rutinene våre er vel omtrent de samme. Min morgen i dag var ganske typisk:
0700: Alarmen går
0710: Står opp, hiver på litt klær, setter på havregrøt
0715: Henter brød i fryseren til den ene matpakken, finner frem karbonade, burgerbrød og ost og lager den andre matpakken
0720: Vekker Poden
0725: Vekker Poden igjen, ber ham stå opp
0730: Øser opp grøt og heller opp juice til Poden og meg
0732: Sjekker at Poden er oppe og i ferd med å kle på seg
0735: Spiser frokost sammen med Poden
0738: Går og dusjer mens Poden spiser ferdig
0748: Kler på meg, smører brødskivene til matpakken
0755: Pakker alle skolebøkene (som ble med hjem i går for å få navn på) i sekken til Poden, sammen med matpakker og vannflaske
0800: Pusser tenner
0802: Pusser Podens tenner
0805: Tar på yttertøy, venter på Poden som er på badet
0808: Maser på Poden, som kommer og tar på regntøy og støvler
0814: Ut døren
0818: T-bane
0829: Av T-banen ved Nationalteatret, til trikken
0836: Trikken kommer
0840: Poden går av trikken ved skolen, vi vinker til hverandre gjennom vinduet når trikken går videre
0845: Jeg går av trikken på Majorstuen og tar T-banen hjem igjen

Gammel 24-08-10, 10:05   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tusler rundt i ørska, og vekker/steller og kler på de som har behov for det. Så spiser vi mat og pusser tenner, og jeg smører matpakker. Står opp halv åtte. Forlater heimen kvart over åtte.

Gammel 24-08-10, 10:08   #11
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

06.00: Vekkerklokka ringer og mannen står opp.
06.10: Mannen kjem igjen frå badet og eg viklar 3-åringen ut av håret mitt og går på badet. Ho kjem som regel inn i 05-tida og skal "tose hår"
06.25: Eg kjem ut frå badet. Er eg heldig sitt 3-åringen i fred og fordragelighet og et frokost med pappaen. Men normalt ligg ho på golvet og sutrar over eit eller anna. Feil skei, feil skål, feil glass, vil ha saft osv.
06.30: Eg et frokost, og brekker meg litt sidan eg er nygravid.
06.40: Mannen går på jobb. Eg smører matpakker til meg og ungane, og brekker meg igjen når eg opnar kjøleskapet.
06.55: Eg gjer eit forsøk på å vekke storesøster
07:00: Finner fram klær til begge ungane og gjer nytt forsøk på å vekke storesøster
07:15: 3-åringen er ferdig påkledd. Nytt og litt meir hissig forsøk på å vekke storesøster. Går på do og brekker meg for tredje gang og finn meg litt tørt knekkebrød i håp om at det skal dempe kvalmen.
07:30: Storesøster står omsider opp og går på badet.
07:35: Eg går inn på badet og får storesøster ut av koma-tilstanden. Då har ho fått av seg nattkjolen og sitt og stirrar ut i lufta. Hjelper ho å finne klut med vatn på og går ut igjen. Ho klarar å vaske seg sjølv.
07:40: Inn igjen for å vekke storesøster frå nytt koma. No har eine sokken komt halvvegs på, men så har det stoppa opp.
07:45: Inn igjen på badet. Storesøster har no fått to sokkar på!
07:50: Storesøster ferdig påkledd og hylar mens eg børstar håret.
07:55: På med sko og jakke for alle. 3-åringen vil sjølvsagt ha sandalar og jakke i str 86 som eg rydda vekk før sommaren. Hyl og skrik. Trykker på joggesko og allværsjakke til store protestar og kjem oss ut døra.
08:00: 3-åringen insisterer på å klatre inn i bilsetet sjølv. Og det må gjerast etter eit spesielt ritual.
08.05: Leverer storesøster på SFO. Foreløbig må eg følge ho heilt inn. Gir ho matboksen og seier at ho må ete med ein gang sidan skulen begynner snart.
08:15: Leverer 3-åring i barnehagen
08.45: På jobb. Rekk akkurat å komme meg på do før eg kastar opp.

Trur vi må bytte om slik at eg hentar og pappaen leverer. Taklar ikkje 3-åringen på morningen no når eg er så kvalm.

Sist redigert av Simone : 24-08-10 kl 10:13.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:13   #12
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ler så jeg griner av HI. Skjønner at vi har svært avslappede, enkle morgener og avholder meg fra å beskrive dem!

Gammel 24-08-10, 10:15   #13
Maninin
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
Maninin har et hav av muligheter foran seg
Standard

En vanlig dag når jeg jobber er som følger:
08.15: Jeg kommer sliten inn døra etter 10 timer på nattevakt. Da sitter som regel mannen og lille-O ved frokostbordet, så jeg joiner dem i spisinga. Jeg hjelper til med påkledning før de suser ut døra, så kan jeg legge meg til å sove.

Når jeg har fri:
Vi står opp når lille-O våkner (alt mellom 07 og 09), spiser frokost sammen og tar stell sammen. Disse dagene er det som regel jeg som følger til barnehagen, men ikke bestandig.

Maninin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:15   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

06.00 Mannens vekkerklokke ringer og han står opp samt lager matpakker til ungene
06.15 Jeg står opp og gjør meg klar og finner frem tøy til ungene
06.45 Ungene vekkes
07.00 Ungene kler på seg og jeg spiser frokost
07.15 Jentene sitter på kjøkkenet og spiser frokost og lillebror blir med mannen som drar da, jeg gjør meg selv helt ferdig.
07.30 Jentene og jeg drar, ikke uvanlig at det blir litt somling ut døra så vi blir litt forsinket. Men vi skal bli veldig strukturerte nå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:25   #15
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

0700 Jeg står opp og dusjer og ordner meg. Lager matpakke til vesla
0730 Ungen står opp og vi kler på oss sammen
0745 spiser frokost
0815 går til skolen
0830 skolen starter og jeg går videre til jobb
0845 er jeg på kontoret

Det er sjelden stress, viktigst for meg er å ikke ha lange avstander, hverken til skole eller jobb. Pendling har jeg gjort tidligere i livet og aldri igjen (så langt det lar seg gjøre).

Gammel 24-08-10, 10:30   #16
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

07.20 En av jentene kommer inn i senga til meg.
07.30 Den andre jenta kommer inn til oss. Vi koser oss sammen i senga
07.45 Jentene begynner å spørre om vi ikke skal stå opp snart
07.50 Jentene går på do
07.52 Jeg står opp
07.53 Jeg steller jentene
08.05 Jeg dusjer, jentene går opp på stua
08.15 Vi lager frokost sammen og spiser
08.30 Jentene ser på tv, leker, tegner osv.
09.15 Vi går til barnehagen

Jeg synes morgenene våre er deilige. Vi stresser aldri og det er sjelden det er krangling og gråt.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 11:02   #17
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

0600 Vekkerklokka ringer og mannen skal opp
0620 Jeg sparker mannen ut av senga
0645 Jeg står opp, dusjer og steller meg
0700 Mannen går, jeg smører matpakker og frokost - spiser frokost og leser gårsdagens avis
0720 Eldste kommer tuslende, går på badet og steller seg
0730 Eldste spiser frokost, jeg vekker mellomste og kler meg
0740 Jeg vekker minsten
0745 Mellomste spiser frokost, eldste tar tannpussen og jeg kler steller og kler minsten
0755 Mellomste og minsten pusser tenner (minsten spiser i barnehagen).
0800-0810 Vi går ut dørene, de to eldste på skolen og jeg følger minsten i barnehagen
0830 Jeg begynner på jobb, stort sett på hjemmekontor. Så er jeg hjemme før den tid så setter jeg ofte på en maskin med klær eller oppvaskmaskinen eller får ryddet litt.
Høres kanskje litt ukoselig ut at vi spiser hver for oss, men jeg synes det er deilig med litt tid for meg selv om morgene og skal ungene sitte og spise uten at jeg vokter på dem så er det full krangel. Så da er det bedre å bytte på å være på badet og spise.

Gammel 24-08-10, 11:04   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke, jeg er ikke våken før jeg er på jobb og har fått i meg en liter kaffe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 11:08   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lorien:

Gammel 24-08-10, 11:09   #20
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

05:50: Alarmen min ringer, mannen kler på seg og går for å smøre matpakker til seg og sønnen.
06:00: Snoozen går av, jeg står opp, går i dusjen.
06:15: Jeg ferdig i dusjen, kler på meg og ordner litt. Mannen spiser frokost, drikker kaffe og leser nettavis.
06:25: Jeg forsøker å vekke Stjernekikkeren forsiktig. Bærer ham ned i stua.
06:30: Stjernekikkeren spiser frokost, jeg smører matpakke til meg selv.
06:45: Mannen skifter bleie, jeg kler på sønnen.
06:55: Ut døra, alle tre.
07:00: Stjernekikkeren leveres i barnehagen.
07:15: Jeg leveres på stasjonen. Spiser matpakke.
07:30: Mannen begynner på jobb.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.