|
Autofil Bilsnakk. |
Se resultatene: Har dere 7-seter | |||
Ja, og trenger det |
![]() ![]() ![]() ![]() |
71 | 40,57% |
Ja, men ser ikke helt poenget |
10 | 5,71% |
Nei, men ønsker oss det |
36 | 20,57% |
Nei, og ser ikke behovet |
54 | 30,86% |
Ser ikke behov for bil i det hele tatt |
3 | 1,71% |
Dustepoll |
1 | 0,57% |
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Har dere 7-seter?Àv alle rare ting har både jeg og mannen fått for oss at vi trenger en 7-seter. Vi har bare 2 barn, men har ønske om å også ha plass til passasjerer. Nå lurer vi på om det er stormannsgalskapen som har kommet over oss eller om 7-seter faktisk kan være en god ide for en 2-barnsfamilie.
![]() |
![]() |
#2 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere 7-seterVi har. Og har snart 3 barn. Og hund. Trenger all den plassen.
![]() |
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Har dere 7-seterJeg har en 5-seter som også kommer i 7-seter. Hadde nok kjøpt 7-seteren om det hadde fantes på finn.no da jeg kjøpte. Men akkurat nå trenger vi det ikke da, selv om jeg ser at det nok blir praktisk om vi får nummer 3 en gang, og til å frakte barnehagevenner.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Har dere 7-seterJa, vi har det, men vi trenger det ikke i det daglige. Jeg er litt betenkt i forhold til de bakerste setene også, det sies jo at de som sitter der er ganske utsatt med tanke på påkjørsel bakfra. Men vi har brukt det noen ganger og da er det helt klart praktisk.
![]() |
#6 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere 7-seterJa, det har vi. Brukes ikke som syvseter i det daglige, men veldig praktisk av og til når vi er fem i familien og et av setene er okkupert av bakovervendt barnestol.
![]() |
![]() |
#7 |
Unik
|
![]() Sv: Har dere 7-seterHar ein bil som er registrert for 9 seter. Me har pr dags dato 6 i den
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Har dere 7-seterMannen har veldig lyst på, sier vi MÅ ha det for å kjøre rundt på andres unger.
![]() |
#9 |
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere 7-seterJa, vi har en Zafira. Veldig kjekt når det skal kjøres til fotballtreninger etc. Vi har tre barn selv, og da er det kjekt med plass til noen ekstra. Ekstrasetene er enkle å klappe nedi golvet, så da er det lettvint å ta opp et sete eller to hvis vi trenger det
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Har dere 7-seter
Egentlig akkurat det Katta sa. Vi bruker aldri de bakerste setene på motorvei eller langkjøring, da jeg ikke liker å tenke på hva som kan skje ved påkjørsel bakfra i høy hastighet. (Ja, jeg vet at ulykker kan skje i 30-soner også, men det er veldig andre odds da likevel.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere 7-seterJa, vi har 7-seter Caravelle og trenger det (iværtfall fra februar av)
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Har dere 7-seterVi har tre barn og synes det er skrekkelig kjekt med sjuseter. Dog blir ikke ekstrasetene brukt så ofte, men du verden så kjekt det er når det er noen som skal sitte på. Har alltid ekstra pute med i bilen, så det er enkelt å hive seg med. |
![]() |
![]() |
#14 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Har dere 7-seterHar ikke og ser ikke behovet. Har to barn.
![]() |
#15 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har dere 7-seterNei, jeg er alene med 2 barn og ser ikke behovet.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Har dere 7-seterNei, og har ikke ønske om det, fornøyd med den bilen vi har, men vi ser absolutt BEHOVET, med barn nummer to på vei, og en hund som helt uventet flyttet inn... Så muligens blir motviljen til et ønske utpå nyåret...
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15 Sist redigert av Malama : 24-08-10 kl 14:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har dere 7-seterVi har 7-seter, Renault Grand Espace, men har bare 5 seter stående fast i bilen til vanlig. Vi har to ekstra seter vi kan sette inn ved behov, men det er sjelden vi trenger. Jeg har jo bilen full av barneseter, men henter som oftest bare 1 eller 2 unger, så da har vi allikevel plass til flere om de skal ha med venner. Det kjekkeste med 7-seteren er at vi har god plass å gå ut og inn og ungene kan sitte på to rekker og megastor bagasjeplass. Ski og sykler og alt går inn i midten inni bilen ved behov. Sist redigert av Elisabet : 24-08-10 kl 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
can-jur
|
![]() Sv: Har dere 7-seterJupp, har en Zafira.
![]() |
![]() |
#19 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Har dere 7-seterJa, vi har 7 seter. Har 3 barn selv, og ofte små venner med i bilen. Veldig glad for at vi valgte det, selv om noen mener det er galskap å kjøpe større bil for å kjøre på andres unger. For oss ville alternativet vært å ikke ha barnas venner med oss, eller alltid vært avhengige av å kjøre to biler. Vi er fornøyde med valget.
![]() |
#20 |
Textrovert
|
![]() Sv: Har dere 7-seterVi er tydeligvis Viggo Venneløse, for det er sjelden at vi har med passasjerer. Så vi har ikke det helt store behovet.
![]() |
|
|