|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Bærplukking? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
58 | 74,36% |
Nei. |
19 | 24,36% |
Hæ? Vokser ikke bær inni syltetøyglassene? (Dustepoll) |
1 | 1,28% |
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bærplukking?Jeg er vokst opp med bærturer i skog og mark, og nå i voksen alder liker jeg fortsatt å plukke bær. Det blir ikke enorme mengder, men hjemmelaget syltetøy er jo best
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Bærplukking?Jeg har aldri plukket noe særlig med bær, men fant ut at det var en fin aktivitet jeg kunne gjøre med Poden, så vi stakk ut for å plukke blåbær her en dag. Men vi fant så lite. Og Poden sa at det faktisk ville være mye mer effektivt å kjøpe i butikken.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Bærplukking?
Hvor har du vært da?
![]() |
#5 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bærplukking?Vi plukker litt blåbær rundt hytta og kanskje blir det en bringebærtur hvis det passer seg sånn, men de helt store mengdene blir det ikke nei
![]() |
#6 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Bærplukking?
Du får jo jordbær som du kan ha i balkonkasse o.l. En blåbærbusk går sikkert også ann.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bærplukking?Jeg synes det er koselig å være i bærmarka. Alder: langt fra pensjonist. Så det så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Bærplukking?Vi plukke masse blåbær, men ellers er bærplukking på kosestadiet (at typen markjordbær på strå)
![]() |
#9 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bærplukking?Jeg synes turer i skogen blir mye lettere og morsommere hvis man har et mål, derfor plukker vi både bær og sopp. Selv om ingen spiser soppen...
![]() |
#10 |
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bærplukking?Teller det å plukke rips og solbær i egen hage? I såfall plukker jeg bær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bærplukking?Nei, jeg plukker ikke bær, men jeg ville gjerne gjort det.
![]() |
#13 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Bærplukking?Vanligvis plukker jeg bær, men i år har magen stått i veien slik at jeg ikke har nådd bærene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bærplukking?Jeg plukker bær! I år har imidlertid blåbærsesongen sviktet meg. Mannen var på selvplukk av jordbær med en kamerat, så jordbær har vi litervis av. Solbær skal vi plukke i farmors hage, og kanskje vi plukker litt tyttebær hvis vi får tid. Blåbær og jordbær er det viktigste for oss.
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Bærplukking?Jada, jeg plukker bær og sopp. Siden jeg omgås en god del andre gamlisungdommer så kjenner jeg meg ikke alene.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Bærplukking?Her vokser da blåbær, bringebær og bjørnebær i byggefeltet, og da er kun 3 min inn i blåbærskogen. Eg har store planer om å komma meg ut ein tur, for no ser eg at tyttebærene er modne også.
![]() |
#18 |
intro
|
![]() Sv: Bærplukking?Ja, vi plukker litt, men ikke mye. Det blir ikke rare syltinga. Normalt blir det vel 1-2 blåbærturer og 2-3 villbringebærturer på meg i løpet av sommeren.
![]() |
![]() |
#19 |
Textrovert
|
![]() Sv: Bærplukking?Nei, jeg plukker ikke bær. Jeg ble dratt ut på så mange bærturer da jeg var barn at jeg har litt aversjon mot det. Men hadde noen invitert meg med, så hadde jeg blitt med. Det er bare ikke en aktivitet jeg ville ha funnet på selv.
![]() |
#20 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bærplukking?Ja, det gjør jeg. Og det er fortsatt noen år til jeg fyller 30. Blåbær, tyttebær og noen ganger multe. Jeg har hagen full av bringebær og det plukkes mange liter hvert år, i tillegg til solbær og rips.
![]() |
|
|