Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bærplukking?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bærplukking?
Ja. 58 74,36%
Nei. 19 24,36%
Hæ? Vokser ikke bær inni syltetøyglassene? (Dustepoll) 1 1,28%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-10, 08:04   #1
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Bærplukking?

Jeg er vokst opp med bærturer i skog og mark, og nå i voksen alder liker jeg fortsatt å plukke bær. Det blir ikke enorme mengder, men hjemmelaget syltetøy er jo best Her om dagen var det snakk om dette i lunsjen på jobb, og det kom påstander om at jeg måtte være omtrent den eneste på min alder (30-åra) som plukket bær.

Stemmer dette? Eller finns det flere "ikke-pensjonister" som plukker bær?

Poll kommer.

Gammel 25-08-10, 08:06   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bærplukking?

Jeg har aldri plukket noe særlig med bær, men fant ut at det var en fin aktivitet jeg kunne gjøre med Poden, så vi stakk ut for å plukke blåbær her en dag. Men vi fant så lite. Og Poden sa at det faktisk ville være mye mer effektivt å kjøpe i butikken.
Så vi endte opp med å gjøre det.

Gammel 25-08-10, 18:22   #3
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Bærplukking?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har aldri plukket noe særlig med bær, men fant ut at det var en fin aktivitet jeg kunne gjøre med Poden, så vi stakk ut for å plukke blåbær her en dag. Men vi fant så lite. Og Poden sa at det faktisk ville være mye mer effektivt å kjøpe i butikken.
Så vi endte opp med å gjøre det.

Hvor har du vært da?

Florerer av blåbær i skogene her.

Jeg har alltid tatt ungene med på blåbærturer, men så er jeg over førr da...

Gammel 25-08-10, 08:07   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg vurderer å skaffe meg noen verandabær. Går det an? Ha et eller annet som vokser på balkongen?

Gammel 25-08-10, 08:09   #5
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi plukker litt blåbær rundt hytta og kanskje blir det en bringebærtur hvis det passer seg sånn, men de helt store mengdene blir det ikke nei

Gammel 25-08-10, 08:51   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men jeg vurderer å skaffe meg noen verandabær. Går det an? Ha et eller annet som vokser på balkongen?

Du får jo jordbær som du kan ha i balkonkasse o.l. En blåbærbusk går sikkert også ann.

Jeg plukker meget sjeldent bær, kan hende vist jeg er på hytta til rett tid. I år var det lite blåbær, så det ble ikke noe plukking.

Gammel 25-08-10, 08:09   #7
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det er koselig å være i bærmarka. Alder: langt fra pensjonist. Så det så.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 08:19   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi plukke masse blåbær, men ellers er bærplukking på kosestadiet (at typen markjordbær på strå)
Jeg er glad i å plukke bær og kjenner at lykken strømme gjennom meg med tanken på at jeg har 7 liter i fryseren.

Gammel 25-08-10, 08:20   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes turer i skogen blir mye lettere og morsommere hvis man har et mål, derfor plukker vi både bær og sopp. Selv om ingen spiser soppen...

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 09:13   #10
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Teller det å plukke rips og solbær i egen hage? I såfall plukker jeg bær. + at vi hermetiserer plommer og pærer

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 08:21   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg plukker ikke bær, men jeg ville gjerne gjort det.

Jeg kjøper ferdigplukkede bringebær og evt jordbær som jeg lager hjemmelaget, rørt, frysetøy (altså det beste syltetøyet jeg vet om) av da, men å plukke noe blåbær til syltetøy, og tilbang på en ripsbusk eller tre hadde gjort seg...

Trenger "bare"
*Hage med plass til ripsbusker
*Kunnskap om hvor jeg finner blåbær i naturen, har ikke funnet noe sted her jeg bor (Men ikke spurt kjentfolk heller da)
*tid og overskudd til å gjennomføre det.

Gammel 25-08-10, 08:23   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg plukker gjerne bær. Særlig blåbær,tyttebær og jordbær.
Når jeg har tid.

Gammel 25-08-10, 08:27   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vanligvis plukker jeg bær, men i år har magen stått i veien slik at jeg ikke har nådd bærene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 08:48   #14
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi plukker bær , ikke så veldig ofte men avogtil.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 08:49   #15
Stellebord

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg plukker bær! I år har imidlertid blåbærsesongen sviktet meg. Mannen var på selvplukk av jordbær med en kamerat, så jordbær har vi litervis av. Solbær skal vi plukke i farmors hage, og kanskje vi plukker litt tyttebær hvis vi får tid. Blåbær og jordbær er det viktigste for oss.

Gammel 25-08-10, 08:53   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, jeg plukker bær og sopp. Siden jeg omgås en god del andre gamlisungdommer så kjenner jeg meg ikke alene.

Gammel 25-08-10, 09:23   #17
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her vokser da blåbær, bringebær og bjørnebær i byggefeltet, og da er kun 3 min inn i blåbærskogen. Eg har store planer om å komma meg ut ein tur, for no ser eg at tyttebærene er modne også.

Gammel 25-08-10, 09:29   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi plukker litt, men ikke mye. Det blir ikke rare syltinga. Normalt blir det vel 1-2 blåbærturer og 2-3 villbringebærturer på meg i løpet av sommeren.

Gammel 25-08-10, 09:30   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg plukker ikke bær. Jeg ble dratt ut på så mange bærturer da jeg var barn at jeg har litt aversjon mot det. Men hadde noen invitert meg med, så hadde jeg blitt med. Det er bare ikke en aktivitet jeg ville ha funnet på selv.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 13:43   #20
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Ja, det gjør jeg. Og det er fortsatt noen år til jeg fyller 30. Blåbær, tyttebær og noen ganger multe. Jeg har hagen full av bringebær og det plukkes mange liter hvert år, i tillegg til solbær og rips.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.