|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjelp en kaffenybegynner!Jeg lærte meg å drikke kaffe for kun kort tid siden, og så langt drikker jeg svart kaffe og mocha. Mocha utgår for tiden siden jeg har begynt på prosjekt bikinikropp 2011. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har diplom
![]() Sv: Hjelp en kaffenybegynner!Det er jo strålende. Og dobbel er to espressoer i samme kopp, sant? Ikke mer kaffe med mindre vann? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hjelp en kaffenybegynner!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hjelp en kaffenybegynner!Mannen min drikker nesten bare "ren" espresso (fra nespressomaskinen vår). Han har dog litt sukker i som ikke samsvarer helt med prosjekt Bikinikropp 2011.
![]() |
![]() |
#10 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: Hjelp en kaffenybegynner!Vi bruker også ristrettog og arpeggio. Syns det gir best smak, og så kan de brukes i kaffe latte. Du kan også velge å lage disse i stor kopp. Da smaker de omtrent som vanlig kaffe, eller som espresso (som blir mye sterkere). Hvis du ikke er så glad i den litt "beske" smaken kaffe av og til kan gi, så strø i kun 1/6 ts sukker - altså bare bittelitt. Noen få sukkerkorn kan ofte være nok til å ta den beske "snerten" av kaffen og gjøre den rundere i smaken |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nærmer seg
|
Så du vil ha han i bikini altså?
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hjelp en kaffenybegynner!Jeg bruker espressokapslene til å lage lungo-kaffe med. Jeg synes mange av dem smaker bedre enn de som er beregnet til å lage lungo med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp en kaffenybegynner!Hvordan klarte du å lære deg å drikke kaffe? :vilvite: |
![]() |
![]() |
#15 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Eg gjer det samme. En skal visstnok gjere det slik at en kjøre en espresso, tar ut kapselen og kjøre en espresso med berre vatn, men det gidd eg aldri så eg trykke lungo.
![]() |
![]() |
#16 |
Har diplom
Jeg begynnte med iskaffe mokka (sånn i boks fra Tine), smakte sjokolademelk. Så drakk jeg varm mokka på kafe, det smakte kakao. Så prøvde jeg Latte, og nå har jeg vent meg til kaffesmaken og drikker den svart |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp en kaffenybegynner!Jeg vet ikke om nespresso-maskinen din stimer vann, men jeg synes i alle fall det er godt med amerikano. Det er espresso med en liten skvett vann i, og jeg synes vannet gjør kaffesmaken rundere på en måte. Lite nok til at det fortsatt er skikkelig sterk og god kaffe, men ikke sånn at det snurper beskt bakpå tunga liksom |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Kom ut av tellinga.
|
Okei. Må prøve. Innser at jeg trenger kaffe.
![]() |
#20 |
etterpåklokest
|
Det dere trenger er en skikkelig kjip jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|