Fine barneklær til 7-åring? (jente)
Jeg skriver barneklær i overskriften, fordi jeg ser at det i kjedebutikkene skjer en tydelig endring i type klær når barnet går over fra 128 til 134 og dermed bytter "avdeling". Min 7-åring var ihvertfall svært misfornøyd med utvalget i klær da vi var på shopping forleden - hvor var alle de fine, fargerike klærne som hun er vant med i avdelingen for mindre størrelser? Vi var innom H&M, Lindex og KappAhl, og brorparten av klærne i str. 134 og oppover er i overkant "tenåring" for henne. Det går i sort, grått, mørk lilla, ruteskjorter, "ungdomstrykk" på genserne, fancy tights, kort-korte skjørt, belter og nagler og stæsj. Hun er virkelig ikke der i klesveien i det hele tatt, og så stadig lengelsfullt bort til avdelingen med størrelser opp til 128 - der var det jo så mye mere fint! Vi fant da et og annet plagg, men skulle gjerne hatt litt mer.
Jeg må si jeg ble ganske overrasket selv - er det meningen at de skal se ut som minivoksne allerede fra 7-8 års alder? Flere som har denne erfaringen? Om noen har tips til butikker (gjerne nett) som har klær som møter våre preferanser i større grad er jeg evig takknemlig. Med tre små som vokser som uvær så kan vi ikke utelukkende handle i svindyre butikker heller, så jeg føler meg litt lost nå.
|