|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Utleie av ett rom i eget husBoligsituasjonen for studentene her i Trondheim er kritisk, det er mange som fortsatt bor på sovesal sammen med dusinvis andre. Nå har det seg sånn at vi har fått et rom ledig i rekkehuset vårt, og vi tenkte på om vi kanskje skulle leie det ut for en begrenset periode. Spørsmålet er da om det er attraktivt å leie bare ett rom i et hus der det bor en haug med mennesker fra før? Rommet er 12 kvadrat, har eget toalett rett i nærheten og det ligger like ved inngangsdøra. Leieboer får tilgang til bad, vaskerom og kjøkken, men må da dele med oss. En ting er om en student er villig til å bo sånn i en periode, en annen ting er om det er holdbart for oss som familie. Er det noen som har synspunkter på dette? Og hva tar man for sånt? |
![]() |
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husKommer vel an på familien og studenten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husFor en begrenset periode hadde det vel vært ok
![]() |
#5 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husJeg hadde vært kritisk jeg. Man aner vel ingenting om hvem man får i hus, og verdisaker osv, er det sikret?
![]() |
#6 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husHvis dere ser råd for å ha noen hos dere en periode så er det helt sikkert noen som blir veldig glad for det.
![]() |
#7 |
<*(((<
|
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husJeg så nylig en annonse i Adressa hvor de (SIT?) søkte etter hybelverter til utenlandsstudenter. Det ble gjort et poeng av mange av disse hadde familien sin langt unna og savnet familie og hadde hatt godt av å ha kontakt med en familie her i Norge (husker ikke helt ordlyden), det høres egentlig ut som det dere har å tilby er midt i blinken. Ringe SIT Bolig og slå av en prat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husJeg tenker at det er en Fin Ting å gjøre! Og seriøst: Jeg hadde ikke vært redd for å bli robba, vil tro at de fleste studenter er ydmyke og veldig takknemlige i en sånn situasjon.
![]() |
#10 |
<*(((<
|
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husOg nå kom jeg på at jeg har jo en kollega som bodde slik i flere år (leide rom og delte bad og kjøkken med et ektepar) da han kom til landet for å studere, han satt veldig pris på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husMin mormor bodde i en diger leilighet på Frogner, helt alene.
![]() |
#12 |
Nyter et nytt liv
|
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husJeg tror at alt er bedre enn å sove i sovesal, sammen med mange andre studenter.
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget hus
Jeg har sendt mail til studentbolighjelpa og foreslått akkurat det. |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget hus
Robbing er det siste jeg har i tankene, må jeg innrømme. Tror nok at en utenlandsstudent ikke akkurat immatrikulerer seg ved et norsk universitet bare for å robbe sine husverter. |
![]() |
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husJeg leide slik du beskriver det den korte perioden jeg bodde i Byåsen i Trondheim. Jeg hadde eget soverom, men delte ellers bad og hus med husets foreldre og to barn som var en god del yngre enn meg.
![]() |
#16 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husTror ikke det er noe problem å leie ut slik her i byen. Er mange som er på boligjakt, og helt sikkert mange som kan bo slik du beskriver.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husSnakket akkurat med Studentbolighjelpa og de var veldig interesserte. Hadde bare noen tilleggsspørsmål og så skulle vedkommende ta en runde og ringe tilbake. Prismessig tror jeg vi ender opp med et sted mellom 3000,- og 3500,-, inkludert strøm, kabel-TV, internett og hvis ønskelig, noen måltider. |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Utleie av ett rom i eget husJa, det gjør det. |
![]() |
![]() |
|
|