|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva skal jeg ha for noen bil?Vi vurderer å kjøpe brukt bil til meg (og mannen, men han vet mer hva han vil ha) før vi flytter fra USA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hva skal jeg ha for noen bil?I Texas har de stasjonsvogner, vi var en nabo med Volvo.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal jeg ha for noen bil?Altså skal det kjøpes en bil som skal tas med til Norge. Det man vel videre bør sjekke er at den spesifikke modellen er typegodkjent i EU. Det er en del biler som selges både i USA og Europa der det er forskjeller slik at modellen ikke regnes som typegodkjent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal jeg ha for noen bil?Acura
![]() |
#9 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hva skal jeg ha for noen bil?Hm, jeg er litt på mrc ... biler må fortolles inn uansett (aka engangsavgiften). Og med fraktkostnader så kan det da umulig lønne seg? Unntaket er i så fall veteranbiler ...
![]() |
#10 |
![]() Sv: Hva skal jeg ha for noen bil?
Det kan lønne seg pga. biler er billige i USA. Vanligvis har en del importert når forholdet mellom dollaren og norske kroner har vært "veldig fordelmessig". Blir vel litt annet her nå man vel uansett har sin lønn utbetalt i dollar kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Hva skal jeg ha for noen bil?Her får man litt avgiftsulepmer med at disse ikker er tilgjengelig med diesel i USA, og minste motor på Outback er en 2,5-liter og minste på en Tribeca er en 3,6-liter med 260hk. Sistnevnte blir veldig dyr avgiftsmessig å ta inn til Norge, og for førstnevnte er vel egnetlig dieselmodellen mer aktuell og vil vel trolig også ha høyere verdi på det norske markedet om man skal selge om noen år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke egne importregler på bil når det kommer til flyttelass, kontra ren import? Innbiller meg at det er billigere å ta inn flyttelass.
![]() |
#15 |
Det var slik tidligere, men mener de reglene ble fjernet for noen år siden slik at man nå må betale engangsavgift, vrakpant, moms osv.
ellers i europa finner man de samme modellene som her. En del modeller i USA selges ikke med de motorene som er mest "vennlig" i henhold til de norske avgiftene.
X5 er i USA kanskje ikke så forskjellig i pris, men når den skal importeres til Norge har den med samme motor høyere vekt og høyere co2-utslipp, hvilket gir økte avgifter. X5 starter vel på under 300 000 NOK i USA. Blir bilen under ett år når den skal importeres er det fulle avgifter, og vi beveger vel oss da opp i mot 1 mill. for å få den på norske skilter når avgift for effekt, vekt, co2-utslipp og norsk moms er på plass.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Hva skal jeg ha for noen bil?http://www.toll.no/templates_TAD/Gui...aspx?id=177180 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Hva skal jeg ha for noen bil?Vet dere hva dere må betale i transport over dammen for en bil? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|