Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fame-fotografer - familiebilder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 17:26   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Fame-fotografer - familiebilder

Vi tenker å ta familiebilder før jul, og vurderer Fame-Fotografene.
Noen erfaringer med disse? Priser (utrolig dårlig info på sidene deres)
Vi bor i Akerhus, så det blir evt. fotografer i nærheten her.

Evt. andre fotografer som er bra.

Gammel 29-08-10, 18:15   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fame-Fotografer - familiebilder

Jeg liker ikke konseptet deres. Ingen prøvebilder, dårlig informasjon om priser og svindyrt. Altså selve fotograferinga er ofte rimelig, men hvis man vil se noe av bildene etterpå må man ut med en formue.

Gammel 29-08-10, 18:19   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knalldyrt iallefall. Vi tok bilder av storebror der (gratis) - og fotografen greide ikke å fange storebror.

Gammel 29-08-10, 18:24   #4
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Dyrt. For dyrt. Vi har tatt en runde med gratisfotografering der, og bildet fotografen valgte ut (som vi skulle få) ligna ikke på ungene mine i det hele tatt. Frøkna var særdeles uheldig. Et par av singelbildene var ok, men vi ville jo ha et søskenbilde. Fikk faktisk et annet bilde (som bare var ok -ikke supert) da jeg spurte særdeles pent. Har også benyttet oss av Ikeas julekortfotografering (Fame, det også) et par juler, og de bildene har faktisk blitt temmelig bra.

Jeg ville valgt en annen fotograf, om dere ikke ønsker å ruinere dere selv. Bildene koster ikke stort, men hos Fame må du kjøpe med rammer - og DE koster. Ønsker du prøvebilder må du kjøpe en CD med bildene dine på. Lavoppløselig kvalitet: 7500. Høyoppløselig kvalitet: 15000. Det var i alle fall prisene for et par år siden. Jeg vet de selger dem billigere i kampanjer og sånn.

Sist redigert av jolie : 31-08-10 kl 23:26.
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 18:24   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Knalldyrt iallefall. Vi tok bilder av storebror der (gratis) - og fotografen greide ikke å fange storebror.

På disse kanter anbefaler jeg Eidsmo på Melhus. Ikke på grunn av prisen, men alt det andre. Veldig flinke og prisene ligger åpent før du tar bildene for å si det sånn.

Gammel 29-08-10, 18:29   #6
Carrie
-

Carrie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Prisvennlig alternativ: http://familiefotografen.no/

De har fotostudio hjemme hos seg selv, og du får alle bildene på cd etterpå. Var godt fornøyd med bildene vi tok der for et par år siden.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:06   #7
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Mja. Vi hadde time, men fotografen klarte ikke å fange minste. Så nada bilder, dog betaling. (Hadde heldigvis gavekort).

(Fikk beskjed på forhånd at det å fotografere barn på 16 mndr, 4 år, 7 år og 8 år nærmest var umulig).

Gammel 29-08-10, 19:11   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se prikk for annen anbefaling.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:36   #9
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Se prikk for annen anbefaling.

Jeg vil også gjerne ha anbefaling om dyktige barnefotografer i Oslo og omegn.

Gammel 29-08-10, 19:47   #10
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frilja, her.

Jeg og!

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:51   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi brukte Tonje fotograf , var superfornøyd.
http://www.tonjefotograf.no/omoss.lasso

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:51   #12
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fame har forøvrig endret noe på priskonseptet sitt nå. Jeg tror an kan kjøpe bilder uten rammer nå, og at det har blitt noe billigere.

Prislista ligger på nett:
http://www.fame.no/sites/default/the...iste2010NO.pdf

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 20:49   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Prisvennlig alternativ: http://familiefotografen.no/

De har fotostudio hjemme hos seg selv, og du får alle bildene på cd etterpå. Var godt fornøyd med bildene vi tok der for et par år siden.

Problemet med familiefotografen er at ungene mest trolig har flyttet hjemmefra før vi får time der. Har prøvd å få time hos disse i 2 år snart. Er stadig inne på sidene for å få tips om når de setter opp nye timer, men har ikke fått noen tips derfra enda.

Gammel 29-08-10, 20:50   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi brukte Tonje fotograf , var superfornøyd.
http://www.tonjefotograf.no/omoss.lasso

Flere som anbefaler henne - så jeg sjekker ut Takk for tips.

Gammel 29-08-10, 21:08   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frilja, her.

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Jeg og!

Hun jeg anbefaler (og gav Fløyel på prikk) er henne Minni la ut lenken på. Vi har tatt bilder hos henne 2 ganger, og er veldig fornøyde.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:18   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Fløyel, du har satt deg opp på mailingliste for å få beskjed når de har ledige timer? Det har nemlig jeg (ikke spør...) og får mail innimellom. Og akkurat da er det faktisk mulig å få plass.

Gammel 29-08-10, 21:20   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Fløyel, du har satt deg opp på mailingliste for å få beskjed når de har ledige timer? Det har nemlig jeg (ikke spør...) og får mail innimellom. Og akkurat da er det faktisk mulig å få plass.

Ja, på mailingliste Der har jeg satt meg opp mer enn en gang..
*prøver igjen* kanskje jeg er heldig denne gangen

Gammel 29-08-10, 21:22   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Kanskje du er svartelista? Men jeg får bare mail 1-2 ganger i året altså, så jeg tror ikke det er så ofte de frigjør nye timer.

Gammel 29-08-10, 21:35   #19
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Problemet med familiefotografen er at ungene mest trolig har flyttet hjemmefra før vi får time der. Har prøvd å få time hos disse i 2 år snart. Er stadig inne på sidene for å få tips om når de setter opp nye timer, men har ikke fått noen tips derfra enda.

De sendte ut epost med timer for august - 5. august.

Prøv å sett deg opp på tips på nytt, send evnt. en epost til de.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:52   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fame-fotografer - familiebilder

Mange fotografer har helt sinnsyke priser på selve oppkopieringen. Jeg ville foretrekt de som tar mer for fotograferingen, men der man får bildene i digital form "til eie".

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.