|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Kun-helgekos-tråden! Flere som er med?Jeg må kutte ned på godterispisingen. Jeg spiser ikke så store mengder, men jeg spiser for ofte.
![]() |
#2 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kun helgekos - tråden! Flere som er med?Jeg er med
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kun helgekos - tråden! Flere som er med?Jeg er med - selvom jeg prøver å unngå kos i helgene også for tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Kun helgekos - tråden! Flere som er med?En veldig god tanke, men for meg er egentlig helgekos ikke noe lurt. Spiser jeg sjokkis et par dager på rad får jeg nesten abstinenser, kutter jeg helt går suget vekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Kun helgekos - tråden! Flere som er med?Jeg er med...jeg er NØDT til å være med....
![]() |
#7 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Kun helgekos - tråden! Flere som er med?Ja, det helge-greiene er jeg ikke helt enig i. Da blir uken så svart/hvitt - man må være FLINK i uken og SKEIE UT i helgene. Da lar man kalenderen styre matinntaket og ikke kroppen selv. For hva om man kanskje får mye mer lyst på/behov for en sjokkisbit om torsdagen enn lørdagen?
![]() |
![]() |
#8 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kun-helgekos-tråden! Flere som er med?Sidan akupunktøren har gitt meg sukker og gjærforbud får eg nesten vere med her.
![]() |
![]() |
#9 |
På vei
![]() Sv: Kun-helgekos-tråden! Flere som er med?Egentlig er jeg enig med Miss Norway. Kosen bør man ta når man lyst/behov, ikke fordi det er helg og man "må". En ukeskvote er nok det mest fornuftige i mine øyne, og det burde jeg absolutt ha. Med bare kos i helga tror jeg lett at man kan få for sterkt fokus og dermed lengsel etter det "ulovlige". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Kun-helgekos-tråden! Flere som er med?
Jeg kjenner at jeg er veldig skeptisk til slike omfattende kostrestiksjoner gikk fra en uten reell kompetanse altså.
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Kun helgekos - tråden! Flere som er med?
![]() |
#12 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Kun-helgekos-tråden! Flere som er med?Jeg er også med. Her har sukkerinntaket vært i overkant litt for lenge. Nå er kvoten hundre gram godis i uka, og jeg tror nok jeg satser på helgeinntak, for det er så fint å glede seg til litt mørk sjokkis på fredagskvelden.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sånn er det her også i perioder hvor ting sklir ut, så derfor har jeg nå godteridag på lørdag. Jeg føler ikke at jeg må være "flink" i uken, og "skeie ut" i helgene altså, det blir ren rutine etterhvert, og jeg fungerer helt klart best med rutiner på ting. Vi kjøper inn godteri til hele familien på lørdag, og ikke mer enn vi spiser på en kveld. Som regel en pose potetgull, litt smågodt/sjokolade og en brus. Blir det noe til overs kaster jeg det eller får mannen til å ta det med seg ut av huset. Jeg klarer rett og slett ikke ha søtsaker liggende i skapet, da blir jeg gående og småspise til det er tomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
I farta!!
|
![]() Sv: Kun-helgekos-tråden! Flere som er med?Eg er med. Men helg=lørdag her ellers blir det fort 3 dager og det er jo omtrent halve veka.
![]() |
#17 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Kun-helgekos-tråden! Flere som er med?Jeg vil være med! Det er på høy tid...
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kun-helgekos-tråden! Flere som er med?Fader og, jeg satt og kikket på denne tråden istad og tenkte at jeg er sååå med, men plutselig satt jeg her med cashewnøtter og iskakao :hmpf:
![]() |
#19 |
Ferdiglada
Kan du seie meir om dette, Missa? Eg har jo hatt stadig tilbakevendande UVIa og er ganske desperat etter bedring. Dermed har eg begynt hos akupunktør/homeopat. I tillegg til homeopatmedisin tar eg 3 gr C-vitamin for dag, tre koppar kjerringrokkte, ei teskjei bakteriar og en gel som heiter Silicea. I tillegg skal eg prøve kutte drastisk i sukker og gjær. Heilt svett, men som sagt desperat.
![]() |
![]() |
#20 |
prøver å være tål***ig
|
![]() |
|
|