Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kun-helgekos-tråden! Flere som er med?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 10:59   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Kun-helgekos-tråden! Flere som er med?

Jeg kutte ned på godterispisingen. Jeg spiser ikke så store mengder, men jeg spiser for ofte.

Nå skal jeg kutte ned, og holde kosen til HELG.

Regler for meg:
- kun godteri, is etc i helgene
- kun brus (Pepsi max) i helgene
- kaffe med melk men uten sukker er lov
- servering av kake etc i selskap/klubb er lov
- kjeks er heller ikke lov i ukedagene

Skal se om jeg kommer på noe mer.

Noen som har lyst hive seg på?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:03   #2
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kun helgekos - tråden! Flere som er med?

Jeg er med

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:05   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er med - selvom jeg prøver å unngå kos i helgene også for tiden.

Lov, men kun i helgene:
-Mikropop
-Superchips uten dip en sjelden gang
-Cola Zero
-Øl - men ikke store mengder.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:06   #4
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Fra sidelinja, men med gode forsetter.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 11:24   #5
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

En veldig god tanke, men for meg er egentlig helgekos ikke noe lurt. Spiser jeg sjokkis et par dager på rad får jeg nesten abstinenser, kutter jeg helt går suget vekk.

Skulle gjerne vært innrettet annerledes.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 12:24   #6
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Jeg er med...jeg er NØDT til å være med....

Gammel 30-08-10, 12:30   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det helge-greiene er jeg ikke helt enig i. Da blir uken så svart/hvitt - man må være FLINK i uken og SKEIE UT i helgene. Da lar man kalenderen styre matinntaket og ikke kroppen selv. For hva om man kanskje får mye mer lyst på/behov for en sjokkisbit om torsdagen enn lørdagen?

Å gi seg selv en kvote eller begrensning derimot, det er vel en nærmest nødvendighet. Type "max to ganger i uken".

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:05   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kun-helgekos-tråden! Flere som er med?

Sidan akupunktøren har gitt meg sukker og gjærforbud får eg nesten vere med her.

Gammel 30-08-10, 13:11   #9
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Egentlig er jeg enig med Miss Norway. Kosen bør man ta når man lyst/behov, ikke fordi det er helg og man "må". En ukeskvote er nok det mest fornuftige i mine øyne, og det burde jeg absolutt ha. Med bare kos i helga tror jeg lett at man kan få for sterkt fokus og dermed lengsel etter det "ulovlige".

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:18   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Sidan akupunktøren har gitt meg sukker og gjærforbud får eg nesten vere med her.

Jeg kjenner at jeg er veldig skeptisk til slike omfattende kostrestiksjoner gikk fra en uten reell kompetanse altså.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:04   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja, det helge-greiene er jeg ikke helt enig i. Da blir uken så svart/hvitt - man må være FLINK i uken og SKEIE UT i helgene. Da lar man kalenderen styre matinntaket og ikke kroppen selv. For hva om man kanskje får mye mer lyst på/behov for en sjokkisbit om torsdagen enn lørdagen?

Å gi seg selv en kvote eller begrensning derimot, det er vel en nærmest nødvendighet. Type "max to ganger i uken".

Jeg lar ikke kalenderen styre matintaket altså.

Dette er ingen fantatisk greie jeg gjør for at jeg skal slanke meg eller være flink. Men det er bare noen regler jeg må prøve å holde for at ting ikke skal ta helt av. Og da synes jeg det er mer koselig å spise litt godteri til en film lørdagskveld, enn at jeg bruker opp "kvoten" min onsdag fordi jeg kjeda meg.

Sånn som nå har det vært et eller annet godt HVER dag. Og det går bare ikke an, og jeg har lyst komme inn i en god rutine.

Jeg har nå vært og kjøpt litt frukt på butikken, for der må jeg også skjerpe meg. Jeg spiser nesten aldri frukt mer.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:09   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg henger meg med. For min del er det vel heller slik at jeg som regel bare spiser godis i helgene, men da gjerne altfor mye.
Legger altså til en restriksjon på helgene også, for egen del. Maks et halvt kg. sjokolade pr helg. Denne helgen tror jeg faktisk det ble mer. :forbanner mannen som kjøpte 3 for 2 sjokolade på Rema:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 14:10   #13
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også med. Her har sukkerinntaket vært i overkant litt for lenge. Nå er kvoten hundre gram godis i uka, og jeg tror nok jeg satser på helgeinntak, for det er så fint å glede seg til litt mørk sjokkis på fredagskvelden.

Gammel 30-08-10, 20:21   #14
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Sånn som nå har det vært et eller annet godt HVER dag. Og det går bare ikke an, og jeg har lyst komme inn i en god rutine.

Sånn er det her også i perioder hvor ting sklir ut, så derfor har jeg nå godteridag på lørdag. Jeg føler ikke at jeg må være "flink" i uken, og "skeie ut" i helgene altså, det blir ren rutine etterhvert, og jeg fungerer helt klart best med rutiner på ting. Vi kjøper inn godteri til hele familien på lørdag, og ikke mer enn vi spiser på en kveld. Som regel en pose potetgull, litt smågodt/sjokolade og en brus. Blir det noe til overs kaster jeg det eller får mannen til å ta det med seg ut av huset. Jeg klarer rett og slett ikke ha søtsaker liggende i skapet, da blir jeg gående og småspise til det er tomt.

Kjeks på tur er lov da, men det er som regel i helgene vi er på tur uansett.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:48   #15
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Eg er med. Men helg=lørdag her ellers blir det fort 3 dager og det er jo omtrent halve veka.
Ingen godis, kjeks, is eller brus utenom lørdag.

Gammel 30-08-10, 20:49   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir også med (fra 1.september)

Gammel 30-08-10, 21:09   #17
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil være med! Det er på høy tid...

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:11   #18
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Fader og, jeg satt og kikket på denne tråden istad og tenkte at jeg er sååå med, men plutselig satt jeg her med cashewnøtter og iskakao :hmpf:

Gammel 30-08-10, 21:12   #19
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg kjenner at jeg er veldig skeptisk til slike omfattende kostrestiksjoner gikk fra en uten reell kompetanse altså.

Kan du seie meir om dette, Missa? Eg har jo hatt stadig tilbakevendande UVIa og er ganske desperat etter bedring. Dermed har eg begynt hos akupunktør/homeopat. I tillegg til homeopatmedisin tar eg 3 gr C-vitamin for dag, tre koppar kjerringrokkte, ei teskjei bakteriar og en gel som heiter Silicea. I tillegg skal eg prøve kutte drastisk i sukker og gjær. Heilt svett, men som sagt desperat.

trådkupping.

Gammel 30-08-10, 21:24   #20
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Fader og, jeg satt og kikket på denne tråden istad og tenkte at jeg er sååå med, men plutselig satt jeg her med cashewnøtter og iskakao :hmpf:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.