Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Facebook-spørsmål

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-10, 22:49   #1
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Spørsmål

Facebook-spørsmål

Hva gjør dere når dere får henvendelser fra folk som vil stå som venn, men som du ikke betrakter som venner? Jeg risikerer at disse vet gjennom felles bekjente at jeg fikk henvendelse omtrent samtidig. Vil jo ikke såre noen heller. Samtidig som det ikke er min greie å ha 80 "venner" liksom. Skal jeg tolke det som bekjente? Gjør dere/man det?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:53   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Facebook-spørsmål.

Jeg er ikke så veldig opptatt av å ikke såre noen facebook bekjente kjenner jeg.
Men om du er redd for det, så kan du jo gi dem begrenset tilgang om du unngår "trøbbel" med å ha dem på listen?

Gammel 30-08-10, 22:53   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook-spørsmål

Vil du ikke ha de på lista de, avviser du jo bare. Har gjort det et par ganger jeg.
Ellers godtar du de og setter de med begrenset tilgang til profilen din.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:57   #4
United
På (opp?)tur

United sin avatar

United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Facebook-bekjente i dette tilfellet er venner fra langt tilbake, som jeg av diverse grunner ikke bruker tid på. Vi er for forskjellige, for å si det sånn. Begrenset tilgang er tingen da, forstår jeg.

Gammel 30-08-10, 23:02   #5
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg avviser over en lav sko. Et av kriteriene jeg har for hvem jeg legger til er at jeg må ha hatt kontakt med vedkommende etter at jeg gikk ut av barneskolen. De jeg ikke har snakket med siden da ønsker jeg av ulike årsaker ikke kontakt med. Det har ført til en del ignorerte forespørsler, blant annet samme person fem ganger. (Ta et hint da! )

Hvis det er bekjente eller venner av venner som jeg ikke ser noen grunn til å avvise, men ikke ønsker å dele alt med, så legger jeg dem til uten tilgang til vegg og/eller bilder.

Gammel 30-08-10, 23:04   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Ignorerer de glatt. Spesielt de jeg gikk på videregående sammen med (3 klasse), vi var ikke venner da - og vi er heller ikke venner nå. Jeg er ganske kritisk med de jeg legger til min venneliste, "gud og hvermann" trenger ikke å vite hva jeg bedriver tiden min med.

Gammel 30-08-10, 23:07   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har i perioder vore veldig nøye på dette men no gidd eg ikkje vere så nøye på det i grunn. Det spelar jo ingen rolle om dei ser at eg har vore på tur/skal til Oslo/har femårsdag i hus.

Gammel 30-08-10, 23:12   #8
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har avvist/ignorert flere forespørsler. Jeg føler ikke behov for å ha mange personen i kontaktlisten min som jeg ikke har sett eller snakket med på 15-20 år.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:17   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting eg faktisk syns er vanskelig å takle er folk på jobb som kjenne meg, men som eg nesten ikkje veit kven er. Eg har ein ganske offentlig jobb der mange veit kven eg er, mens eg ikkje alltid har snøring. Men eg har ikkje hjerte til å avvise.

Gammel 30-08-10, 23:18   #10
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har begynt å legge til folk på limited profile, da har de tilgang til svært lite men står fortsatt på vennelisten.

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 23:20   #11
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Standard

Det er folk jeg treffer av og til. Men jeg betrakter dem ikke som vennene mine.

Gammel 30-08-10, 23:23   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

En ting eg faktisk syns er vanskelig å takle er folk på jobb som kjenne meg, men som eg nesten ikkje veit kven er. Eg har ein ganske offentlig jobb der mange veit kven eg er, mens eg ikkje alltid har snøring. Men eg har ikkje hjerte til å avvise.

Der sliter jeg også. Jeg har en jobb hvor jeg har mye kontakt med mennesker og jeg har en god/hygglig/morsom tone med de på jobb, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg ønsker å ha den samme kontakten med de på privaten. Men samtidig så er det vanskelig å ignorere de, for de er jo tross alt mine kunder. Det jeg har gjort hittils er å overse de så langt det lar seg gjøre. *type - jeg er ikke så ofte på FB*.

Gammel 31-08-10, 07:20   #13
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ignorerer alle jeg ikke ser poenget med å ha som FB-venn. Dvs. kolleger jeg bare omgås på jobb, bekjente, venners venner, nettbekjentskaper (bortsett fra et par utvalgte) og ellers mennesker jeg ikke ønsker å bruke nettid på.

Jeg er interessert i å ha FB-kontakt med venner, utvalgt familie, mennesker jeg deler en hobby/interesse med og som jeg omgås sporadisk, og som sagt et par utsilte nettmennesker.

Jeg avviser - og sårer muligens også - en god slump folk i løpet av ei uke.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 07:21   #14
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Samme her. Jeg har sortert vennene mine på lister, og så gjort det sånn at bare gruppene "venner" (altså de jeg har lagt der = ordentlige venner) og "familie" får se status og bilder. På den måten unngår man å fornærme noen, men slipper å dele med andre enn de som er nærme nok.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 07:22   #15
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg godtar og gir begrenset tilgang. Eller, så veldig begrenset er den ikke lenger siden jeg ikke deler all verden der inne.

Gammel 31-08-10, 07:42   #16
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe av det som er morsomt med FB er jo nettopp de gamle vennene man ikke har sett på 15-20 år og som det er hyggelig å finne ut av hva de driver med om dagen. Nære venner som man omgås med jevnlig og familie har man jo i tillegg mange andre muligheter til å holde kontakt og dele informasjon med. Når det er sagt er det de nærmeste jeg bruker mest tid på/med på FB. Ignore folk jeg ikke har hatt en ok rellasjon til gjør jeg lett.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 07:50   #17
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Veldig gamle venner faar aapen profil en liten stund saa lenge vi snakker sammen paa PM og mimrer om gamle dager, ser paa bilder av hverandres familier etc., men saa slenger jeg dem over paa limited og hörer heller aldri noe mer fra dem.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 08:36   #18
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er veldig liberal og sier ja til det meste. Jeg deler ikke noe hemmelig på facebook uansett.. Mitt kriterie er at jeg må vite hvem de er.

Gammel 31-08-10, 09:40   #19
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Samme her. Jeg har sortert vennene mine på lister, og så gjort det sånn at bare gruppene "venner" (altså de jeg har lagt der = ordentlige venner) og "familie" får se status og bilder. På den måten unngår man å fornærme noen, men slipper å dele med andre enn de som er nærme nok.

Eg har laga meg lister, og tenkte å ha ulike innstillingar for kvar av desse listene. Men eg finn ikkje ut kor eg gjer dette? Nokon som gidd å hjelpe meg?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 09:44   #20
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg har laga meg lister, og tenkte å ha ulike innstillingar for kvar av desse listene. Men eg finn ikkje ut kor eg gjer dette? Nokon som gidd å hjelpe meg?

Øverst i høyre hjørne finner du brukerkonto. Velg personverninnstillinger. Der finner du et slags skjema med prikker. Under der står det Tilpass innstillinger. Gå inn på det, og så kommer det opp en liste med ting du kan regulere. På hver av de er det rullegardinmeny, velg egendefinert, og så angir du hvilke grupper som får eller ikke får tilgang.

Pass også på å begrense andres tilgang til å se hvor du er pålogget.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.