|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ford Focus C-max eller Mondeo?Vi må begynne å tenke på å se etter ny(ere) bil.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ford Focus C-max.. eller Mondeo?C-MAx blir for meg en litt meningsløs bil på en måte. For det segmentet av bil ville jeg sagt at man burde få en bil med 7 seter. Hvis man klarer seg med 5-seter, så virker for meg Mondeo til å være et langt bedre valg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tja...
![]() Sv: Ford Focus C-max eller Mondeo?Tusen takk for svar.
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ford Focus C-max eller Mondeo?Vi har knallblå Focus, stasjonsvogn. Har vært fornøyd med den igrunnen. Når den skal byttes ut blir det dog i noe større, den duger ikke som eneste bil nå som vi har to barn.
![]() |
#5 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Ford Focus C-max eller Mondeo?Jeg kjøpte meg en tøff 2008 modell Focus stasjonsvogn TDC (?) (oceanblue) med delvis skinnseter og masse tilleggsutstyr som jeg ikke skjønner bæret av (enda) til 229.000 for noen uker siden. Den har gått 25.000 km, og jeg er strålende fornøyd med den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ford Focus C-max eller Mondeo?
109hk-versjonen er nok å foretrekke. Men ut i fra de dere sier om bruksmønster og kjørelengde burde dere se etter en bensinbil. Med veldig mye småkjøring vil ikke diesel akkurat lønne seg, samt at man må passe på at jevnlig kjøres nok på landevei/motorvei til at man ikke kjører tett dieselpartikkelfilteret. Kjøreegenskapsmessig kan bensinmotoren også være bedre egnet til Oslo-trafikken...
Om man kjøper en 3 år gammel bil gått f.eks. 70 000 km begynner det om ikke slenge å blir aktuelt å skifte både sommer- og vinterdekk. Kanskje begynner det også å komme noen litt mer omfattende servicer og det blir ikke så kjempelenge til kanskje man skal bytte registerreim, samt slitasjeelementer som bremseklosser. Etter hvert må man også betale hvis det skulle bli noe feil på bilen og reklamasjons-/garantitid var ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tja...
![]() Sv: Ford Focus C-max eller Mondeo?Takk for mange fine svar, mrc.
![]() |
#8 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
![]() Sv: Ford Focus C-max eller Mondeo?Hei, jeg synes dere skal teste en skoda octavia. Den har bedre plass enn en ford focus og den kommer ikke til å tape seg så mye i verdi som focusen. Denne bilen kan jeg anbefale på det sterkeste. Du får mye for pengene!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|