Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kylling gått ut på dato

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-10, 13:06   #1
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kylling gått ut på dato

Utbeina kyllinglår, over dato med to dagar. Det er vel berre å kaste?

Magefølelsen seier ja... Kylling er bittelittegranne ekle greier.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:08   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kylling gått ut på dato

Kylling som er utgått på dato kaster ihvertfall jeg. Synes kyllingkjøtt er litt lumsk, og vil helst spise det ferskest mulig.

Gammel 02-09-10, 13:09   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja, akkurat med kylling er jeg også nøye. :hatt skrekkopplevelse: Du kan jo selvsagt åpne og lukte først, da.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:10   #4
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vel, eg må nok det. Teit at eg ikkje sjekka dette tidlegare i veka Sånne utbeina kyllinglår er supre å mose til kyllingkjøttdeig og lage kjøttboller av. Mykje betre enn kyllingkjøttdeig.

Gammel 02-09-10, 13:10   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det rått ville jeg bare kastet. Er det stekt ville jeg luktet/smakt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:10   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er kresen på sånt og hadde ikke spist. Kylling og farseprodukter som er utgått på dato gir vi til bikkja, men ofte vil ikke han ha heller. Mulig bikkja også er kresen.

Gammel 02-09-10, 13:14   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom det er fileter, ikke kjøttdeig og kjøleskapet ditt er kaldt og kjølekjeden har vært ubrutt ville jeg i allefall luktet nøye før jeg kastet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:15   #8
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde kastet det, uten tvil.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:24   #9
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Lett å lukte om de er dårlige. Hvordan de har blitt behandlet har mer å si enn et par dager fra eller til på den datoen.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:26   #10
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Det er uåpna pakke, men er ytterst skeptisk.

Gammel 02-09-10, 13:27   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Det er uåpna pakke, men er ytterst skeptisk.

Åpne pakken og lukt på den delen som har ligget mot plastikken/den teppebitetingen.
Der samles blodet og blodet er det første som harskner. Lukter det bare kylling er det ikke noe problem.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:30   #12
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Klipp et hull og lukt. Noen ganger er maten stygg før datoen, andre ganger lenge etter. Ikke alltid butikkene og transporten før de kom dit, har holdt maten konstant kald nok.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:36   #13
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde nok kastet det, men antar at det kan være fint om det er uåpnet, det er jo litt sikkerhetsmarginer på de datoene.

Men jeg ble interessert i at du lager egen kyllingkjøttdeig. Hva moser du med?

Gammel 02-09-10, 13:37   #14
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg kaster sjelden mat bare fordi at det er utgått på dato, men når det kommer til kylling så er jeg hysterisk. Har datoen passert, så kastes det uten videre.

Kjøper ikke kylling som er nær utløpsdato heller. Noe jeg vet er bare tull, men som sagt; jeg er hysterisk når det gjelder kyllingkjøtt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:39   #15
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Men jeg ble interessert i at du lager egen kyllingkjøttdeig. Hva moser du med?

Her

Gammel 02-09-10, 13:45   #16
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Syrin- det så fantastisk godt ut
Hvilke butikker er det som selger de utbenete kyllinglårene?-og hva koster de?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:53   #17
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Dei kostar ein del, men eg kjøper dei nå likevel. Kan ikkje hugse prisen. Eg har kjøpt dei på meny bl.a. Elles hender det at min nærbuikk, coop prix har tatt det inn, men det er sjeldan.

Gammel 02-09-10, 13:53   #18
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

det så godt ut.

Vi bruker ikke kyllingkjøttdeig, rett og slett fordi vi ikke liker det - men smaker dette såpass annerledes at vi bør prøve det?

Gammel 02-09-10, 14:00   #19
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Standard

Kyllingkjøttdeig? Ja, det smakar annleis enn kjøttdeig av svin og storfe. Syns nå eg da. Absolutt. Det smakar jo kylling Eg har også prøvd å lage kyllingkjøttdeig av brystfilet, men det er så magert at kjøttbollene blir for tørre. Lår er feitare og egnar seg derfor betre til kjøttdeig.

Eg kjøper aldri MUK-deig, eg syns produktet er uapetittelig (eller korleis det nå staves).

Gammel 02-09-10, 14:02   #20
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Enig med deg i at MUK-deigen smaker vondt. Vi hadde faktisk nettop slik til middag, og jeg tenkte at dette absolutt ikke smaker ok. Skal definitivt prøve oppskriften din, for det MÅ jo bare bli mye bedre!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39.