|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hadde du en trygg oppvekst? | |||
Ja, hele tiden |
![]() ![]() ![]() ![]() |
132 | 63,77% |
Nei, hele tiden |
11 | 5,31% |
Ikke hele tiden, den var mer trygg enn utrygg |
45 | 21,74% |
Ikke hele tiden, den var mer utrygg enn trygg |
19 | 9,18% |
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Du får definere selv hva en trygg oppvekst betyr for deg.
![]() |
#2 |
This is normal!
|
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Jeg lurer på hvilken tråd denne er spinoff fra. Er det fra tråden om fysisk avstraffelse eller tråden om bomullsbarn? Eller begge?
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?
Det er vel både den med fysisk avstraffelse, den om de barna som ble mishandlet og den om bomullsbarn. Det bare ramlet inn i hodet på meg.
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Ja, på alle måter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Ja, det vil jeg si. Av og til havnet jeg naturligvis i skumle/utrygge/farlige situasjoner, men jeg kunne alltid stole på foreldrene mine og resten av familien.
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Nei, jeg hadde ikke det. Jeg hadde en trygg oppvekst helt til stefaren min kom inn i bildet da jeg var seks. Han var aldri voldelig eller noe slikt, men han var veldig Knausgård-far-aktig, nemlig overkjørende, hånende, ilsk og totalitær, og jeg var rett og slett redd han. Mamma var derimot aldeles fantastisk, så jeg tenker ofte på hvor fint jeg ville ha hatt det hadde det bare vært meg og henne.
![]() |
#9 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Hmm.. litt vanskelig å svare.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Skulle ønske jeg kunne svart ja, men dessverre. Som 13-åring prøvde jeg å få hjelp ved å kontakte barnevernet, men etter å ha fortalt hvordan ting var hjemme hos oss, fikk jeg spørsmål om hvor jeg hadde lest dette, fordi jeg visstnok beskrev en psykopat..
![]() |
![]() |
#11 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Trygg, stabil og harmonisk barndom. Jeg var heldig når jeg fikk utdelt foreldre.
![]() |
#12 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Skrev for det meste for på tross av endel ubrukelige foreldre rus og generell mangeltfullt utvikla sjelsevner hos foresatte, hadde jeg også veldig gode voksenpersoner rundt meg som var gode rollemodellene og tok tak når det var nødvendig og mulig.
![]() |
#14 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Ja, jeg var heldig i valg av foreldre. Kjærlige omsorgspersoner, nok til salt i grøten, oppfølging på alt. Mamma spesielt var (og er) min klippe.
![]() |
![]() |
#15 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Ja, jeg hadde en trygg og god oppvekst.
![]() |
#16 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Ja, alltid
![]() |
#17 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Egentlig, men da mamma og pappa gikk fra hverandre rokket det ved min trygghet, hvordan kunne pappa være glad i meg og likevel velge å dra fra meg og mamma? Min mor gjorde alt hun kunne for å trygge meg og min bror med å gi oss så mye kjærlighet og oppmerksomhet som man kunne ønske seg, men på en måte var skaden allerede skjedd.
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way. May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants ![]() ![]() Sist redigert av Lilith : 03-09-10 kl 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Ja, hele tida. Jeg har de beste foreldrene, og flere av vennene våre pleide å si vi var heldige og at de gjerne skulle byttet. Noen av dem sier det ennå. Allikevel var jeg et usikkert - og i noen situasjoner utrygt - barn, siden jeg ble utsatt for mobbing i mange år. Det preger meg nok på mange måter ennå. Mamma og pappa prøvde å hjelpe meg, men skolen fulgte ikke opp.
![]() |
![]() |
#19 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Ja, det har jeg abolutt hatt. Ville ikke hatt noen andre til foreldre enn akkurat mine |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?Jeg stemte feil tror jeg. Antar jeg. |
![]() |
![]() |
|
|