Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hadde du en trygg oppvekst?
Ja, hele tiden 132 63,77%
Nei, hele tiden 11 5,31%
Ikke hele tiden, den var mer trygg enn utrygg 45 21,74%
Ikke hele tiden, den var mer utrygg enn trygg 19 9,18%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-10, 14:39   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?

Du får definere selv hva en trygg oppvekst betyr for deg.

Poll kommer.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 14:45   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En slags spinoff: Hadde du en trygg oppvekst?

Jeg lurer på hvilken tråd denne er spinoff fra. Er det fra tråden om fysisk avstraffelse eller tråden om bomullsbarn? Eller begge?

Gammel 03-09-10, 14:50   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg lurer på hvilken tråd denne er spinoff fra. Er det fra tråden om fysisk avstraffelse eller tråden om bomullsbarn? Eller begge?

Det er vel både den med fysisk avstraffelse, den om de barna som ble mishandlet og den om bomullsbarn. Det bare ramlet inn i hodet på meg.

Selv hadde jeg i hovedsak en trygg oppvekst, dog ikke alltid. Begge foreldrene mine giftet seg på nytt etter de skilte seg og ekskona (heldigvis skilte de seg igjen) til pappa var et realt hespetre som gjorde meg veldig usikker og utrygg. Hun rett og slett trakasserte meg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 14:52   #4
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, på alle måter.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:05   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det vil jeg si. Av og til havnet jeg naturligvis i skumle/utrygge/farlige situasjoner, men jeg kunne alltid stole på foreldrene mine og resten av familien.

Generelt sett følte jeg meg trygg, og det gjør jeg fortsatt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:05   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg hadde ikke det. Jeg hadde en trygg oppvekst helt til stefaren min kom inn i bildet da jeg var seks. Han var aldri voldelig eller noe slikt, men han var veldig Knausgård-far-aktig, nemlig overkjørende, hånende, ilsk og totalitær, og jeg var rett og slett redd han. Mamma var derimot aldeles fantastisk, så jeg tenker ofte på hvor fint jeg ville ha hatt det hadde det bare vært meg og henne.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:07   #7
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde en veldig god barndom.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:07   #8
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Ja, jeg har hatt en veldig trygg oppvekst, og håper å gi mine egne barn det samme

Gammel 03-09-10, 15:09   #9
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hmm.. litt vanskelig å svare.
Første delen av oppveksten min var veldig trygg og god. Da bodde jeg hos besteforeldrene mine (mamma jobbet i byen og var hjemme innimellom. Mamma og pappa gikk tidlig fra hverandre)
Andre delen av oppveksten, fra 9-10 års alderen og oppover, var mer uttrygg. Da flyttet jeg inn til byen med mamma og hun dro i hus mannfolk av .. hva skal jeg si .. "ymse slag" ..

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:10   #10
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle ønske jeg kunne svart ja, men dessverre. Som 13-åring prøvde jeg å få hjelp ved å kontakte barnevernet, men etter å ha fortalt hvordan ting var hjemme hos oss, fikk jeg spørsmål om hvor jeg hadde lest dette, fordi jeg visstnok beskrev en psykopat..

Og disse damene fra bv, de hadde jo jobbet sammen med mamma. De kjente jo henne, hun kunne ikke være sånn. Så da var det helt sikkert bare tenåringsopprør. Til og med da søsteren min noen mndr. senere prøvde å ta livet av seg var det bare tenåringsopprør..

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:14   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Trygg, stabil og harmonisk barndom. Jeg var heldig når jeg fikk utdelt foreldre.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:18   #12
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Nei.
Det var rimelig stabile familie-forhold hele tiden, og det var gode perioder og mye bra, men jeg ble ertet på skolen, hadde ingen venner, null selvtillit og bare gikk i en krok. Mine foreldre brydde seg heller ikke om hvordan jeg hadde det. . Livet ble bedre når jeg skiftet totalt miljø når jeg starta på videreående.
*forsømt barn*

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:25   #13
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Skrev for det meste for på tross av endel ubrukelige foreldre rus og generell mangeltfullt utvikla sjelsevner hos foresatte, hadde jeg også veldig gode voksenpersoner rundt meg som var gode rollemodellene og tok tak når det var nødvendig og mulig.

Jeg hadde også griseflaks, da jeg vare et usedvanlig pent og inteligent barn med gode sosiale fedigheter så jeg ble sett og likt- jeg var derfor ikke et særlig tryggt offer for sjuke voksne selv om jeg i utgangspkt. var i en sårbar posisjon.(med trYkk på VAR:FNIS: )

Gammel 03-09-10, 15:29   #14
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg var heldig i valg av foreldre. Kjærlige omsorgspersoner, nok til salt i grøten, oppfølging på alt. Mamma spesielt var (og er) min klippe.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:35   #15
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg hadde en trygg og god oppvekst.

Gammel 03-09-10, 15:46   #16
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, alltid

Gammel 03-09-10, 15:55   #17
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Egentlig, men da mamma og pappa gikk fra hverandre rokket det ved min trygghet, hvordan kunne pappa være glad i meg og likevel velge å dra fra meg og mamma? Min mor gjorde alt hun kunne for å trygge meg og min bror med å gi oss så mye kjærlighet og oppmerksomhet som man kunne ønske seg, men på en måte var skaden allerede skjedd.

-02
-06

Sist redigert av Lilith : 03-09-10 kl 18:08.
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 16:07   #18
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Ja, hele tida. Jeg har de beste foreldrene, og flere av vennene våre pleide å si vi var heldige og at de gjerne skulle byttet. Noen av dem sier det ennå. Allikevel var jeg et usikkert - og i noen situasjoner utrygt - barn, siden jeg ble utsatt for mobbing i mange år. Det preger meg nok på mange måter ennå. Mamma og pappa prøvde å hjelpe meg, men skolen fulgte ikke opp.

Gammel 03-09-10, 18:00   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det har jeg abolutt hatt. Ville ikke hatt noen andre til foreldre enn akkurat mine

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 18:01   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg stemte feil tror jeg. Antar jeg.

Svaret er nei. Jeg hadde ikke en trygg oppvekst. Jeg ble ikke sett og jeg var sjelesørger for foreldrene mine og leverandør av selvfølelse til alle andre enn meg bestandig. Temmelig isolert med en alvorlig psykisk syk og alkoholisert mor og en far som var opptatt med å sjekke nye damer. Som han så informerte min mor om - det er viktig å ikke lyve når man dealer med psyke mennesker vet dere.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.