|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Verken jeg eller min mann drikker alkohol. Vi kan godt drikke en rusbrus (eller han kan drikke en øl) i festlig lag, men ikke noe mer enn det. Vi er liksom alltid "den som kjører" på fester og sånt. Vi liker rett og slett ikke smaken av vin, og jeg liker ikke øl. Vi foretrekker brus om vi skal kose oss.
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Vel, det er mange grunner for å ikke drikke alkohol, så jeg blir ikke sjokkert.
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?For meg blir det litt som når folk sier at de ikke liker kaffe; veldig uvant, men ikke noen big deal. Kanskje du legger mer i uttalelsene enn de fortjener? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Kan godt hende jeg gjør det, men mange blir faktisk sånn hakeslepp-sjokkerte når jeg sier jeg ikke drikker vin eller øl. Og det skjønner jeg virkelig ikke.
![]() |
#5 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Åh
![]() |
![]() |
#6 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Sjokkerende? Næsj. Jeg reagerer ikke nevneverdig på at folk ikke drikker alkohol. At de ikke liker vin, derimot.
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Litt sjokkerende er det visst, for mannen min og jeg opplever også sjokk og vantro når vi sier at vi ikke drikker alkohol. Men det er nok mer sjokkerende å ikke drikke kaffe, for da svimer folk formelig av.
![]() |
![]() |
#8 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg blir ikke sjokkert og har heller aldri merket noen sjokka-holdning overfor de vennene våre som ikke drikker alkohol. Noen har jo en holdning om at edru mennesker på fest er sannhetsvitner og dermed "farlige", men det faller på sin egen urimelighet.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg drikker verken alkohol eller kaffe. Mannen drikker ikke te eller kaffe og slite noen ganger i kundesammenhenger på jobb, men tilgjengjeld liker han alkohol da.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Hvis man sier at man ikke liker vin eller øl, så kan jeg finne på å slå en spøk om at de ikke har blitt ordentlig voksne enda. At noen velger å ikke drikke alkohol, skjønner jeg veldig, veldig godt og det spøker jeg ikke med.
![]() |
![]() |
#11 |
Bare sær
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Da jeg var yngre virket det nesten som folk ble litt forvilte, og dermed påtok de seg oppgaven å lære meg å like det. Det førte gjerne til at de kom trekkende med et glass Baileys. "Dette liker du ihvertfall." Nei, ellers takk. Skal det være tar jeg heller en whisky, det sølet der gir meg jo pels i munnhulen, men hvorfor er det så viktig at jeg drikker?
![]() |
#12 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg opplever også at folk blir ganske overrasket over at jeg ikke drikker, og spør og graver voldsomt om grunnene, sånn at det kan bli litt i overkant personlig. Og mange har gode forslag til hvordan jeg kan "hjelpe på" mine problemer slik at jeg kan drikke likevel (mye av grunnen til at jeg avstår er pga medisinbruk). Jeg finner det litt pussig, ja.
![]() |
#13 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg blir overhodet ikke sjokkert, og respekterer andres valg av livsstil, men hvis jeg skal være 100% ærlig, så tenker jeg jo (selv om jeg sikkert tar helt feil) at de som aldri drikker seg litt brisne, eller til og med blir litt fulle, går glipp av mye artig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Øyboer
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Etter 7år slutter spørsmålene å komme. Nå vet alle vi går ut med at jeg ikke drikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
intro
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg får sjelden reaksjoner på at jeg ikke drikker kaffe, men det er sikkert fordi jeg er så flink til å drikke vin.
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg drikker ikke kaffe. Jeg legger ikke merke til at noen reagerer engang. Jeg tror ikke jeg hadde merket det om noen reagerte om jeg ikke drakk vin heller. Jeg mener - jeg legger ikke merke til reaksjoner på at jeg ikke spiser brød til vanlig? Eller kake? |
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?
Jeg liker ikke vin og tror neppe jeg noensinne kommer til å gjøre det. Nå er jeg over 30 år og synes det smaker høgg (både vin og øl) og har overhodet ingen intensjoner om å like det. En bekjent mente at jeg burde tvinge meg til å drikke litt vin i helgene fremover, til slutt kom jeg garantert til å like det. Men hvorfor i all verden ...?
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?
|
![]() |
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Det er jo ikke av omgangsvenner og sånt jeg får disse reaksjonene, de kjenner meg jo. Det er av feks. nye kolleger, folk på nett, folk jeg treffer som edru på fester osv.
![]() |
#20 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?Jeg drikker nesten ikke, da jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
alkohol, avholdsfolk, klassiker |
|
|