|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...Vi tenker vi snart må venne pusen på å være ute alene? Nå er den 5,5 mnd, og helt snål etter å komme seg ut. Den ligger mye på en veranda i 2. etg, men med en gang det går i ei dør nede prøver den å pile ut. Den klarer det av og til, men vi hansker den fort inn.
![]() |
#2 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta...Skjønner du synes det er skummelt å slippe ut katta alene, det syntes jeg også i begynnelsen. Vår var vel omentrent like gammek som din når den begynte å være alene ute. Hadde også vår i bånd lenge først, så hun var på en måte kjent i området før hun begynte å være alene ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
er her
|
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta...La katten få seg en luftetur, er stor nok til det synes jeg. Men om dere skal ha henne ute bør dere gi henne p-piller med en gang, hun bør helst være fullvoksen før hun får ett kull. Fruktbar er hun en god stund før det. Så kan dere evt sterilisere henne senere.
![]() |
#4 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...Min pus er 5 mnd nå og er endel ute. Jeg har kontroll på han og han kommer når jeg roper på han.
![]() |
#5 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...Og katter stikker ikke bare av altså. De holder seg i nærheten og utvider sakte men sikkert er min erfaring. De kan dog la seg avlede bort (sommerfugl f.eks), men jeg tror trygt du kan la den lufte seg litt.
![]() |
#6 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...Den var ute i 15 min før hønemoren meg fanget den inn igjen. Vi har en vei bak huset med en del traffikk (en barnehage og blokk i enden, 50 sone). Marie begynte å springe etter en annen katt, og jeg fikk litt noia.. Og da hun krysset vegen (uten å se seg for
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...Vi slapp ut pus mye tidligere - har skjønt herfra i ettertid at det var feil. Han var vant til å være ute før vi fikk han også, siden han ble født på en gård. Vi begynnte å slippe han ut etter at han hadde bodd hos oss i ca tre uker tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...Vår var nesten ute helt fra starten av. Gikk fint det.
![]() |
#10 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...Våre kommer alltid fint tilbake fra ung alder. De vet godt hvor de hører til og hvor de får mat. Våre ble sluppet ut rundt 4,5/5 måneders alder på egen hånd.
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...Jeg synes det er å plage katten å holde den inne, de har mye energi og uforskertrang og trenger å få bevege seg.
![]() |
#12 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...
Denne var kanskje litt bombastisk all den tid det anbefales å ikke slippe dem ut alene før de er 6 mnd.
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...
Formuleringen min var nok litt bombastisk ja.
![]() |
#14 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Jeg synes det er så skummelt å slippe ut katta ...lykken: det har vi gjordt hele veien. Men jeg sliter med å la henne være ute uten at jeg er der.
![]() |
|
|