Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gikk du på slang da du var liten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Gikk du på slang?
Ja, det gjorde jeg jevnlig, og jeg gjør det den dag i dag 4 2,61%
Ja, det gjorde jeg jevnlig, og har sluttet med det nå 54 35,29%
Ja, gjorde det et par ganger 63 41,18%
Nei, det gjorde jeg aldri. 23 15,03%
Nei, jeg gjorde det ikke som barn, bare som voksen 2 1,31%
Nei, og jeg pleide å skyte med hagle etter de barna som gjorde slikt 1 0,65%
Ja, og jeg hadde med meg en hel bande og raserte også 1 0,65%
Nei, jeg visste ikke hva det var 0 0%
Ja, alle andre gjorde jo det, så da måtte jeg også 11 7,19%
Makan! Dette var rotete alternativer 6 3,92%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 18:47   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gikk du på slang da du var liten?

Det kommer straks en poll.

Jeg gikk på slang et par ganger som unge, men en kompis av meg som alltid var på slang skyldte alltid på meg da han ble tatt, så jeg fikk litt mer pes enn jeg fortjente.
Jeg syns ikke man skal oppfordre ungene til å gjøre gale ting, og om Poden spør meg om han kan stikke å ta seg en plomme fra naboens tre, så er selvsagt svaret nei.

Men inni meg har jeg en litt avslappet holdning til det å gå på slang. Jeg klarer ikke å se på det som stjeling og slemt og guffent. Jeg ser på det som en del av det å utforske, det er spennende og ulovlig uten å være farlig. Og jeg tror barn i oppvekst trenger den følelsen.

Hardu slanget? Har ungene dine vært på slang?

Gammel 07-09-10, 18:50   #2
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Gikk du på slang da du var liten?

er dette en avsporing fra artikkelen i dagbladet? HVis ja så synes jeg at bonden reagerte rett (selvsagt kan man si det på en mildere måte og ikke så aggresivt), men for meg blir det anderledes om det er snakk om noen hage og en bonde. En bonde lever av dette og kansje de bare tar to men om det er 20 stykker som tar to så blir det jo mere og mere, og bonden lever tross av dette.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 18:52   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært på slang mange ganger. Jeg husker godt første gang jeg gikk på slang. Søskenbarnet mitt instruerte meg i å hente gulrot til hele vennegjengen hennes, og jeg gjorde som hun sa og trodde det var det eneste riktige. Jeg var sikkert ikke mer enn 3-4 år, så det var utrolig fortvilende å få kjeft uten at jeg forstå hva de egentlig kjeftet for.
Men så giftet pappa seg på nytt etter hvert, og vips, så eksisterte det helt andre regler. Da var jeg for snill, så jeg ble oppfordret til å gå på slang. Så da var det høy slangfaktor.

Jeg kommer ikke til å oppfordre barna mine til å gå på slang, men det er ikke slik at det kommer til å frata meg nattesøvnen om jeg skulle ferske dem i å forsyne seg me den plomme eller to.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 18:53   #4
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 18:54   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jupp. Mange ganger.

Gammel 07-09-10, 18:54   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

er dette en avsporing fra artikkelen i dagbladet? HVis ja så synes jeg at bonden reagerte rett (selvsagt kan man si det på en mildere måte og ikke så aggresivt), men for meg blir det anderledes om det er snakk om noen hage og en bonde. En bonde lever av dette og kansje de bare tar to men om det er 20 stykker som tar to så blir det jo mere og mere, og bonden lever tross av dette.

Flott, men det jeg spør om er om du har vært på slang.

Gammel 07-09-10, 18:55   #7
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jepp! Ganske ofte, og vi hadde favorittsteder. En gang var vi tre stykker på en moped, en sann fornøyelse.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 18:59   #8
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Nei jeg personlig har aldri vert på bevisst slang men om det har hengt noen frukter utefor gjerdet selv om selve treet var innenfor ja da har jeg en del ganger tatt meg ett og ett eple, spesiellt siden jeg vet at feks naboen vår ikke spiser de eplene men bare lar de råtne.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 19:03   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg turde aldri å gå på slang. Dessuten hadde vi mange frukttrær både hjemme og hos venner som vi fikk lov å ta av.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 19:04   #10
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jadda. Jevnlig hvis hver høst kan betegnes som jevnt.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 19:04   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg husker jeg og en venninne snek oss brt til gulrotåkeren til bonden, og mens vi snek oss fram fra skogholtet mistet min venninne sykkelnøkkelen sin. Vi var redde i flere uker etterpå. Vi var sikker på at de selvsagt merket at to gulrøtter var borte, og da de fant sykkelnøkkelen (for det var vi også sikre på at de gjorde) fant de helt sikkert ut hvem sin det var.
Den redselen vi følte var svært reell, og virkelig straff nok, altså.

Gammel 07-09-10, 19:06   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, på prestegården var vi jevnlig på slang. Og presten var like sinna hver gang.
Eplene og plommene var utrolig gode og verdt den kjeften vi fikk
*men nei, jeg oppfordrer ikke barna mine til å gjøre det samme*

Gammel 07-09-10, 19:07   #13
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Vi gikk først og fremst på slang for å bli oppdaga. Det var så spennende å løpe med et rasende menneske etter seg. Det mest populære stedet var i banksjefens hage.

*adrenalinjunkie*

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 19:08   #14
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg husker jeg og en venninne snek oss brt til gulrotåkern til bonden, og mens vi snek oss fram fra skogholtet mistet min venninne sykkelnøkkelen sin. Vi var redde i flere uker etterpå. Vi var sikker på at de selvsagt merket at to gulrøtter var borte, og når de fant sykkelnøkkelen fant de helt sikkert ut hvem sin det var.
Den redselen vi følte var svært reell, og virkelig straff nok, altså.

Gultrøtter? Ikke kirsebær, altså?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 19:11   #15
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Ja, var på slang flere ganger da jeg var lita. Helst epler og plommer, men også kunepe, gulrot og potet. Jeg syntes det var litt skummelt, og var ikke av de mest vågale.

Gammel 07-09-10, 19:12   #16
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg var med eldre barn og var skikkelig nervøs......

Gammel 07-09-10, 19:14   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vokst opp midt ut på bondelandet. Ene bonden hadde pærer, en annen hadde epler og plommer, opptil fler hadde jordbær og sukkererter - og "selvsagt" gikk vi på slang hos dem. Jeg har også et utall antall blomkålhoder, kålhoder og gulrøtter på samvittigheten, alt ettersom hva som ble dyrket hvor og når.

Når det er sagt - det var aldri organisert slang - vi var i høyden et par-tre unger som tok det vi kunne spise der og da. Det var heller aldri snakk om hærverk hvor trær og eiendom ble ødelagt. Ble vi tatt, fikk vi kjeft, og sånn var det med den saken. Hele poenget med å gå på slang var jo nettopp spenningen, om vi unngikk å bli tatt. Et par av barndomskompisene mine ble tatt på fersk gjerning - og så fikk bonden oppvaskhjelp den kvelden.

Men aller mest var vi hos den snille bonden borti veien - han som skjønte seg på unger. Der var det fritt fram til å forsyne seg av både plommer og epler - såframt vi bare tok fra bakken og ikke selve trærne. Fine mannen - det var aldri noen som rørte trærne hans engang.

Men akk - nå er jeg for gammel og forstandig til å gå på slang, gitt. Jeg kommer selvsagt ikke til å oppfordre Guttungen til å gå på slang, men jeg kjenner at jeg ikke blir veldig sint om han skulle komme hjem med et eple knabbet fra en eller annen storbondegård.

Gammel 07-09-10, 19:15   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Vi gikk først og fremst på slang for å bli oppdaga. Det var så spennende å løpe med et rasende menneske etter seg. Det mest populære stedet var i banksjefens hage.

*adrenalinjunkie*

Det tror jeg er jevnt over motivasjonen for å gå på slang. Det var ikke som om vi var overdrevent glad i gulrøtter og sure hageepler. Den spenningen, og den redselen for å bli oppdaget var helt fantastisk/forferdelig.

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Gultrøtter? Ikke kirsebær, altså?

:hviske: kirsebær smaker yæk.

Gammel 07-09-10, 19:16   #19
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Nei, men andre unger gikk på slang i vår hage og forsynte seg grovt. Foreldrene mine var ikke blide for det, de brukte all frukt og bær selv til sylting og safting.

Gammel 07-09-10, 19:16   #20
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada. Bestefar tok meg med på slang rett borti her. Det var en offentlig eiendom da, og de hadde kun to trær i hagen bak. Ingen som høstet der noen gang (utenom oss ).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.