Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Teppefargehjelp behøves

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 22:07   #1
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Teppefargehjelp behøves

Nemlig. Vi har snart en stykk leilighet som har grunnstrukturene ferdige, og må bestemme oss for hva vi skal ha på gulvet. Vi har god tilgang til faghjelp for å få hva som helst lagt. Kjøkkenet og stua gjorde tidligere huseiere ferdig, her er det trestavs eikeparkett.

Spørsmålet er hva vi gjør med tre soverom og gang. Det er ikke allverdens lys inn i det ene soverommet og gangen, og med tanke på at den ligger i første etasje, må det bli noe som er litt lunt, samtidig som det er litt mer slitesterkt enn en parkett (vi må regne med barn siden det er såpass mange rom).

Jeg tror vi har landet på gummi akkurat i inngangspartiet av gangen, for å kunne tørke opp søl. Teppefliser skal tåle det, men jeg ser for meg at det må være greiere å ta en klut enn å måtte frem med støvsugeren hele tiden.

I resten av gangen og soverommene tenkte vi rett og slett teppeflis, gjennomgående farge. Vegg og tak er egghvit gips. Teppe for varme og lyddemping, og det blir evt teppe av god kvalitet.

Men jeg behøver seriøst innspill på farger! Blir det for 70 med lysebrunt? Blir det for sterilt med lysegrått? Blir det for mørkt med en mørkere farge? Kutte ut gummi og bare ha teppe, som golvleggeren foreslår?

Gummigulvet kan feks være noe som dette:

eller dette:

Anyone?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.