Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vorspiel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 22:08   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vorspiel

Jeg skal på vorspiel i helgen. Stort sett pleier jeg å ta med meg en flaske rødvin, men det skal jeg ikke gjøre denne gang.
Jeg har tenkt å drikke vodka. Hvor mye bør jeg ta med meg for at det skal tilsvare en flaske vin? Noen som vet?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:12   #2
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vorspiel

Tja. Skjelden jeg tar med meg sprit når jeg skal på vorspiel, men jeg kan tenke meg at jeg hadde tatt med meg en halvflaske og satt igjen det som ikke ble drukket opp.
Men på en annen side, en hel eller ei halv, omtrent like dyrt, også kan man jo dele med andre
Jeg drikker stort sett vodka/battery, eller blander drinker (men da somregel med rom), og da bruker jeg aldri
mer enn 4 cl pr drink (liker ikke at det smaker sprit av drikket mitt). Men skal du f.eks. lage Cosmopolitan eller Mohito (som førøvrig helst lages med Rom, så bruker du ikke mer enn 4 cl pr glass. Og du får jo "noen" drinker av en halvflaske da Kanskje du har nok til nachspiel også?

Gammel 07-09-10, 22:14   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En flaske vin = en flaske vodka.

Gammel 07-09-10, 22:15   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan skal du drikke vodkaen da? Sterke eller svake drinker?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:18   #5
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Tenkte å blande med batteri eller sprite og juice. Kom på at jeg har en flaske mojhito og en med cosmopolitian. Slik ferdigblandet fra polet. Kanskje jeg skal ta en slik med?

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:20   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Tenkte å blande med batteri eller sprite og juice. Kom på at jeg har en flaske mojhito og en med cosmopolitian. Slik ferdigblandet fra polet. Kanskje jeg skal ta en slik med?

DE er like som vin - en helflaske (12,7%) for de kan du ta med som vin i tax-freen

Gammel 07-09-10, 22:21   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helflaske. Vodka er best bar.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:21   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vodka/Battery. En halv flaske er sikkert nok. Eventuelle rester er fine til nachspielet.

Gammel 07-09-10, 22:21   #9
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Å drikke sprit er jo teit.

Gammel 07-09-10, 22:21   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Vodka/Battery. En halv flaske er sikkert nok. Eventuelle rester er fine til nachspielet.

Med vodka/battery blir det GARANTERT nachspiel!

Gammel 07-09-10, 22:23   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjortisnachspiel, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:24   #12
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Ta med mojhitoen, den er veldig god om man tilsetter litt lime, mynte oppi og mye knust i.

Gammel 07-09-10, 22:25   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fjortisnachspiel, ja.

Fantes ikke battery da jeg var fjortis, altså.

Sprit fantes da.

Gammel 07-09-10, 22:25   #14
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Å drikke sprit er jo teit.

Ikke viste det er gode drinker som ikke er så sterke. Men vodtka og appelsnin jucie det er kjipt.

Gammel 07-09-10, 22:27   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Ikke viste det er gode drinker som ikke er så sterke. Men vodtka og appelsnin jucie det er kjipt.

Hvor mye vodtka og appelsnin jucie har du drukket akkurat nå?

Gammel 07-09-10, 22:33   #16
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mojhito...
Spesielt eplevarianten!

Jeg ville ha tatt med en halvflaske eller en hel en, om jeg hadde det stående.

Kos deg

Gammel 07-09-10, 22:39   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fjortisnachspiel, ja.

Næsch. Man kan ihvertfall ikke gå hjem, for sove får man jo ikke gjort uansett!

Gammel 07-09-10, 22:41   #18
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pleier å ta med ca 2,5-3 dl.

Gammel 08-09-10, 00:21   #19
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vodka - det har man i kaffen. Så, hvor mye kaffe ser du for deg å drikke?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 08:54   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp. Vodka battery.

Hva med å kjøpe en flaske cava? Litt mer 2010 kanskje?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.