|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Jeg bruker ikke så mye kylling, men kjøpte litt her om dagen. Jeg la det over i posjonsbeger og frøys det ned, men synes det luktet så veldig. Er det normalt? Det var innenfor datoen, det luktet forsåvidt ikke dårlig heller, bare veldig sterkt. Nå synes jeg til og med at det lukter i fryseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Kast det.
![]() |
#3 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Jeg synes alltid vaakumpakket, rå kylling lukter veldig når jeg åpner det. Vent litt og se om det forsvinner litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Jeg syns kyllingkjøtt lukter høgg uansett, så jeg pleier å la det ligge litt etter at jeg har åpnet pakken (et par minutter). Lukter fortsatt direkte vondt da, så kaster jeg det. |
![]() |
![]() |
#5 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Jeg tok det direkte fra vakumpakker i plastbeger beregnet på frysing. Det lå i kjøledisken på butikken, og jeg brukte kanskje 20 minutter før det kom i kjøleskap, før jeg altså åpnet det og puttet det i beger og rett i frysa i går. Jeg synes det lukter i fryseren i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Hvis det lukter i fryseren hadde jeg vært veldig skeptisk, ja. |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Jeg synes alltid kylling lukter grusomt når man tar det frem.
![]() |
#9 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Var det jeg visste. Fistprice produkter og billigkjeder suger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Jeg bruker veldig mye FirstPrice kyllingkjøtt, altså, og har ennå til gode å oppleve at det har blitt dårlig. |
![]() |
![]() |
#11 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Vanskelig å vite om det er alle tre pakkene, bare kjøttdeigen eller bare filetene som lukter i grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Forelska
|
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?I fylgje kjenning som har jobba i næringsmiddelindustri så er det på grunn av den gassen("Pakket i beskyttende atmosfære") dei har inne i pakkane at det vert slik lukt rett etter opning.
![]() |
![]() |
#14 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Jeg synes det er for ille å kaste 2,5 kg og. Som sagt, det lukter liksom ikke vondt i så måte, bare sterk kyllinglukt. Men det var imponerende mye lukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?
Jeg tror du ville kjent det om det luktet DÅRLIG.
![]() |
#16 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Jeg er usikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Er frisk!
|
Det er da bare å steike kjøttdeigen etter den har vært i fryseren. Og da lukter det helt sikkert helt normalt.
![]() |
#19 |
Sliter med tastaturet
La meg si det sånn, jeg tenkte ikke på kyllingen da jeg gikk ned på rommet der fryseren sto i morges, men kjente en uvant lukt. Det kom fra fryseren. Når det er sagt, jeg hadde brukt den i går dersom jeg skulle lage noe av den da jeg åpnet den. Hadde ikke reagert nevneverdig. Det at det lukter i fryseren er strengt tatt ikke så rart, den blir jo ikke frossen på et blunk, så at den kan gasse litt i prosessen er vel ikke så unormalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Normalt at kyllingkjøtt lukter veldig?Hvis det lukter mer enn normalt, så ville jeg ha kastet det. For et års tid siden hadde jeg kjøpt kyllingkjøttdeig på ICA, av merket Prior. Tok det opp fra fryseren en dag og åpna pakkene, og det stinka langt inn i granskauen.
![]() |
|
|