Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Anbefal en skikkelig god restaurant i Oslo

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 15:10   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefal en skikkelig god restaurant i Oslo

Jeg har ikke fulgt helt med i det siste, er det noen nye bra som har kommet til? (Jeg skal straks på Oscarsgate, så den vet jeg om. )

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 15:19   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en skikkelig god restaurant i Oslo

Palace Grill er ikke nytt, men fremdeles veldig bra (rapporterer kollegene mine :surmule: ). Problemet der er jo at man ikke kan bestille bord.

Vårt siste besøk på Eik 2. etage var meget, meget bra.

Ellers skriver jeg mest i denne tråden for å abonnere. Vi har bryllupsdag om en måned og prøver gjerne noe nytt. Oscarsgate er dog utenfor kostnadsrammene denne gangen.

Gammel 08-09-10, 15:22   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Annen etage er veldig bra, synes jeg. Lokalene er på et vis triveligere enn på Eik. Maten er uavgjort mellom Eik og Annen etage. Men de er jo ikke nye. :snakker meg bort:

Oro har visst gjenåpnet og skal være bra, har ikke vært der selv.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 15:26   #4
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tar gjerne ethvert tips om hva som er bra akkurat nå. Det går jo som kjent fort opp og ned med restauranter.

Gammel 08-09-10, 15:42   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg berre henge her for å følge med!

Eller, eg har eit bidrag; Plah. Eg var der i vår og spiste åtteretters. Veldig god mat, fine lokaler og slettes ikkje dyrt. Vi betalte 1700 for to inkl. tre glass vin kvar og kaffe.

Gammel 08-09-10, 15:43   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plah er supert, ja. Og Oscarsgate og Eik. :slår inn åpne dører:

Gammel 08-09-10, 15:45   #7
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg har vært på Plah, og det var veldig bra, men jeg tror ikke jeg vil ha noe asiatisk denne gangen (les: vil verge vinopplevelsen).

Gammel 08-09-10, 15:47   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo kjøre til Kolbotn og spise på Gamle Tårnhuset! Vi var der lørdag kveld og det var virkelig god mat! Dei har ny femretter kvar uke pluss vanlig meny.

Gammel 08-09-10, 15:47   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Ikkje KJØRE. Du må få nokon til å kjøre dokke.

Gammel 08-09-10, 15:49   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Kolbotn?

Nå fikk jeg lyst til å gå på Ekebergrestauranten. Noen som har vært der i det siste?

Gammel 08-09-10, 15:55   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Kolbotn?

Nå fikk jeg lyst til å gå på Ekebergrestauranten. Noen som har vært der i det siste?

Nei, men de har en veldig flink lærling.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 15:56   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Kolbotn?

Det er noen år siden jeg var på Ekebergrestauranten, da var det nydelig mat men det var altfor lite av den.

Før sommeren var jeg på Café Sorgenfri på Aker brygge, og der fikk jeg et måltid jeg kommer til å huske lenge. Muligens hadde det sammenheng med at jeg var der sammen med en som hadde vært kokk der, men gullbryllupsmiddagen til foreldrene mine på Hos Thea noen uker etter var ikke i nærheten, selv om den også var bra.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 15:58   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Jeg har bodd et lite steinkast fra Kolbotn selv, altså, så jeg har lov til å fornærme dem.

Gammel 08-09-10, 16:01   #14
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

En venninne og jeg havnet tilfeldigvis på Jeromes på Sas-hotellet for etpar uker siden, og det ble en fantastisk kveld. All maten smakte bare utrolig godt, og servicen vi fikk var super. Vet ikke om det er så bra hver uke, men vi skal definitivt tilbake.
Det var i tillegg utrolig billig. 195,- for treretteren.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 16:20   #15
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

http://www.ororestaurant.no/side.asp?id=4

Ekslusivt, men ikke eksluderende - for å sitere resturantens egne ord om seg selv.

Jeg var her i fjor, og skal tilbake i år. Fantastisk mat, delikate lokaler, og upåklagelig service.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 16:50   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk forresten helt fantastisk mat (og vin) på Solsiden for noen uker siden. Sjømat av ypperste klasse. De hadde en 7-retter som vi fikk redusert til en 5-retter. Men det hjelper jo ikke deg, for de har stengt for sesongen nå.

Men det kan være noe å tenke på hvis man planlegger noe spesielt neste sommer.

Gammel 08-09-10, 16:52   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

http://www.ororestaurant.no/side.asp?id=4

Ekslusivt, men ikke eksluderende - for å sitere resturantens egne ord om seg selv.

Jeg var her i fjor, og skal tilbake i år. Fantastisk mat, delikate lokaler, og upåklagelig service.

Jeg skulle klart å fortære 10-rettersmenyen til Terje Ness, ser jeg. Bare så innmari dumt at jeg som regel må betale for kalaset selv.

Gammel 08-09-10, 17:00   #18
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ylajali

Gammel 08-09-10, 17:01   #19
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Altså, den er ikke ny, da. Men veldig god.

Gammel 08-09-10, 17:11   #20
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skulle klart å fortære 10-rettersmenyen til Terje Ness, ser jeg. Bare så innmari dumt at jeg som regel må betale for kalaset selv.

Det slipper jeg, så jeg nøt - og kommer til å nyte i fulle åndedrag.
Sist jeg var der slet jeg med konversering på grunn av den deilige maten og den nydelige vinen.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.