Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Får besøk av noen jeg ikke kjenner så godt, med barn, servere hva?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 16:45   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Får besøk av noen jeg ikke kjenner så godt, med barn, servere hva?

Som overskriften sier, jeg får besøk av noen jeg kjenner men ikke kjenner veldig godt. Gjesten har med seg to barn i barnehagealder.
Verdens flotteste folk er inntrykket mitt av dem, og som jeg gleder meg stort til å bli bedre kjent med.
De kommer en tur på tidlig formiddag og jeg vet ikke helt hvor lenge dem har tid til å være.
Hva serverer man slikt besøk en helt vanlig hverdag??

Jeg tenkte på vafler, men vet rett og slett ikke om jeg rekke å steke dem så tidlig. Må jo ha det klart til dem kommer, blir dumt å steke mens de er her. Eller?
Har nydelig gulrotkake i frysen, men frister det barn og voksene i 10-tiden om formiddag??
Tenkte rundstykker og godt pålegg, men hva om de drar i 12 tiden, da sitter jeg der med en stor lunsj til meg selv og mellomste.

Dersom dere lurer på hvorfor dem drar tidlig, så er det ikke sikkert dem gjør det altså. Men siden vi ikke kjenner dem så godt og dem har spurt om dem kan ta en tur innom, så vet man jo ikke hva innom betyr i dems mening. Når klokka nærmer seg lunsj har dem jo vært her noen timer. Og jeg kan så klart sende en sms og høre om de vil ha lunsj....!

Evt annet jeg kan server??
Holder det med drikke som kaffe, te, farris, saft/juice? Litt frukt kanskje?

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 16:51   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får besøk av noen jeg ikke kjenner så godt, med barn, servere hva??

Rundstykker høres lurt ut, syns jeg. Passe uformelt, og hvis man smører på selv, har man muligheter for noe å drive med dersom samtalen skulle stoppe opp. Vafler som stekes mens de er der er sikkert ikke dumt det heller, om det går an å snakke med deg mens du steker.

Høres ut som du er godt forberedt, lykke til!

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 16:58   #3
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

I sånne tilfeller serverer jeg rundstykker ja. Folk kan smøre selv, så blir det ingen rester til overs. Ellers er kanskje blåbærmuffins litt mindre kakete?

Gammel 08-09-10, 17:36   #4
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde bakt en kake, servert te og brus/saft også muligens kjøpt noen ferske rundstykker hos bakeren på morgenen.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:42   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke 10-11 lunsjtid da? Jeg hadde servert rundstykker og pålegg i hvert fall.

Men hadde jeg selv blitt servert kake så tidlig på dagen, hadde jeg nok ikke spist noe særlig, selv om jeg gjerne vil være høflig gjest og alt det der. Kake hører til ettermiddagen, synes jeg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:58   #6
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Da går jeg for rundstykker og godt pålegg. Så kan jeg evt kjøpe med noe annet godt fra bakeren.
Ble liksom bare plutselig usikker på om det blei kjedelig og evt for tidig. Men ikke mye som slår god kaffe og godt pålegg på ferskt rundstykke da!

Gammel 08-09-10, 18:30   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bak rundstykker. Nennes med cottage cheese er veldig gode. Sånn bortsett fra at jeg ikke spiser mel, så synes jeg rundtstykker høres veldig naturlig ut på den tiden. Kake og brus hadde faktisk ikke falt meg inn i det hele tatt. Og hvis de drar tolv, kan dere vel spise i 11-tiden? Jeg hadde bare sagt idét de kom at du har lunsjen klar om en stund. Eggerøre og annet godt, melk/juice og te til de voksne?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:35   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får besøk av noen jeg ikke kjenner så godt, med barn, servere hva?

Skinke/pizzahorn pleier alltid være en hit.

Gammel 08-09-10, 18:35   #9
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Bak rundstykker.

Det tenkte jeg også. Hvis du har overskudd. Deigen kan være klar når de kommer, og så kan barnehagebarna være med å trille ut. Så stekes det og så er det jo plutselig lunsjtid. Hvis du ikke vil bake er det jo mer enn bra nok med ferdigkjøpte, halvstekte, eller til og med vanlig brød...

Gammel 08-09-10, 18:39   #10
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Det er aldri feil å spise kake.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:04   #11
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Har kjøpt rundstykker fra frysedisken, to forskjellige typer. Grove og litt finere. Av den dyre sorten. Så setter på stekovnen etter hvert. (Har ikke overskudd til å bake akkurat nå...:snufs: )
Kjøpt inn ferskt pålegg,kokt egg, masse frukt og kokt te og kaffe. Pluss melk og div juice.
Tror det blir bra!

Takk for gode tips alle sammen!

Gammel 09-09-10, 18:37   #12
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Har kjøpt rundstykker fra frysedisken, to forskjellige typer. Grove og litt finere. Av den dyre sorten. Så setter på stekovnen etter hvert. (Har ikke overskudd til å bake akkurat nå...:snufs: )
Kjøpt inn ferskt pålegg,kokt egg, masse frukt og kokt te og kaffe. Pluss melk og div juice.
Tror det blir bra!

Takk for gode tips alle sammen!

Det hørtes utrolig godt og koselig ut, blir nok vellykka!

Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 19:29   #13
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ble det koselig?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 20:24   #14
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ble det koselig?

Det blei kjempe hyggelig!
Når de kom tok vi en kopp kaffe, ungene lekte litt og vi skravla.
Når kl var 11 våknet lillemor, så hun tok henne og de store barna med seg i stuen mens jeg stekte rundtsykker og ordent til lunsj. Vi spiste en god stund og så gikk barna ut å lekte mens vi tok litt kaffe til.
Kunne ikke gått bedre!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:41.