|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Er det flere som har botsystem i barnehagen?I går når jeg åpnet posten så fikk jeg meg en fin overraskelse.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er det flere som har bot system i barnehagen?Det høres veldig strengt ut og veldig langt fra hvordan det praktiseres i vår barnehage. Det eksisterer ikke nå noen form for bot (annet enn på ikke-jobbede dugnadstimer), men det er snakk om å innføre det. Hensikten er å forhindre de som veldig, veldig ofte kommer for sent og har null respekt for de ansattes arbeidstid. Det er visst ganske mange.
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er det flere som har bot system i barnehagen?Hvorfor skal man ha noe å slingre på? Er din tid viktigere enn de som jobber i barnehagen sin? Det minner meg om da jeg jobbet i butikk, det kom alltid noen akkurat når vi stengte, og de skulle jo bare! Det de ikke tenkte på at hver eneste dag så kom det noen som skulle bare!
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?vi har ikke botordning og vi har veldig grei dialog med barnehagen om vi kommer for seint. Vi har aldri opplevd sure miner - ikke en gang den gangen både jeg og mannen satt fast i bilkø pga at veien opp til oss var steng (en bru hvor en mann tenkte å hoppe) Vi kom 45 minutter for seint.
![]() |
#5 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Det er vel bøter i alle barnehager omtrent vil jeg tro..
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg tror det er botsystem i ungenes barnehage, men jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer. (Jeg burde vel visst det siden jeg også jobber der)
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Strenge regler, men jeg skjønner ikke vitsen med å ha noe å slingre på. Et sted må man uansett sette grensen. Sier man 17.35, så synes folk 17.38 er like strengt.
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Det var ganske strengt, men kanskje barnehagen har fått nok av foreldre som synes de bør ha fem minutter å gå på og vil ha en slutt på det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Det er vel bøter i alle barnehager omtrent vil jeg tro..
![]() |
![]() |
#11 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Du må jo også huske at den ansatte også har et liv og ikke minst at det koster flesk når personalet må gå overtid. Da spiller det ingen rolle om det er 3 minutter eller 25 minutter. Vi har ikke bot-ordning hos oss, men det diskuteres.
![]() |
#12 |
Borte
|
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg har aldri hørt om noen barnehager som har et slikt system. Bot altså? Jeg reagerer i grunnen mest på at problemet med foreldre som henter for sent er så stort at man ser det nødvendig å innføre bøter. Hva er det med folk når de ikke rekker å hente ungene sine i barnehagen før den stenger så ofte at man må bøtelegge dem?
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?
Det er det ikke alle som gjør, nei. Det er heller ikke alle foreldre som sier noe som helst når de kommer og henter ti minutter+ etter stengetid, bare henter barnet og går eller bare oppfører seg som vanlig uten å nevne forsentkommingen. Sånt synes jeg er litt rart, jeg hadde beklaget meg i hode og røv om jeg kom for sent, i tillegg til at jeg selvsagt hadde ringt på veien om jeg kunne.
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
Neida, ikke alle. Jeg tror i de årene jeg har jobbet i barnehage så hører det med sjeldenhetene at foreldrene ringer dersom de er for sene. Og det er iallefall slik for meg, at jeg blir mer positivt innstilt dersom jeg får beskjed enn dersom jeg ikke får det.
![]() |
#15 |
I mål
|
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Vi har ikke det. Tror jeg da, jeg vet egentlig ikke. Jeg er aldri for sen. Jeg synes det er helt greit jeg. Det er jo snakk om at den ansatte som må vente skal ha overtidsbetaling. Dersom barnehagen stenger 1630, bør man være der 1625, så man har jo allerede 5 minutters slingringsmonn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg aner ikke, de har ikke informert oss om noe botsystem. (Nå henter vi stort sett rundt 15.30 da, den blir vel fort 15.40, men siden de ikke stenger før 16.30 er vi ute i god tid.)
![]() |
#17 |
Tittel og tittel....
|
Det er faktisk ganske mange som har en teori om at det holder at de er inne i barnehagen før 16.30, og som rett og slett ikke skjønner at seinvakta faktisk skal gå 16.30.
![]() |
#18 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg synes det er helt ok med botsystem i barnehage. Det er, tro det eller ei, slett ikke uvanlig at folk henter unger for sent. Hos oss opplever vi det ukentlig. Vi som jobber i barnehagen har faktisk et liv ved siden av jobben, som involverer egne planer for kvelden. Stenger barnehagen kl 16:30, så legger man opp planene sine etter at man skal være ferdig på jobb til denne tiden. Henter man for sent, tar man faktisk av personalets fritid. Det er ikke ok.
![]() |
![]() |
#19 |
Tittel og tittel....
|
Jeg vil tro det står i vedtektene.
![]() |
#20 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Synes ikke man skal ha slingringsmonn. Et klokkeslett er et klokkeslett. Man skal ha respekt for andres tid, rett og slett. Man skal som forelder ringe om man ser man kan komme litt sent. Ring heller en gang for mye enn en gang for lite. Da har personalet mer forståelse.
![]() |
|
|