|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Dette er en slags spinnoff, men også noe jeg har tenkt på en stund. Både jeg og mannen har fleksitid på jobben, så vi klarer oss helt greit. Men en periode i fjor vinter måtte jeg både hente og levere og det lot seg faktisk ikke kombinere med full jobb. Barnehagen hade åpent 8 timer og 45 minutter, og jeg hadde arbeidstid på 7t 50min og 45 minutters reisevei hver vei (slett ikke uvanlig i Oslo) samt at jeg måtte legge inn bittelitt slakk for trafikkstans (som også er ganske vanlig i Oslo).
![]() |
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen vår er åpen fra 7-17. Og for meg pr. i dag lar det seg kombinere med full jobb og eneansvar pga kort reisevei og bare 7 1/2 timers arbeidsdag (inkl. lunsj). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?De to barnehagene vi har brukt hadde åpningstid 7.15-16.30. Det er veldig vanlig her i byen, og var aldri noe problem for meg som typisk bruker ca 5 min til/fra jobb, 10-15 hvis det er mye trafikk. Det er ikke mange som har så lang reisevei som det du skisserer her.
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?0730 - 1630 her, det går veldig fint. Nå som jeg er sykemeldt leverer mannen til åpningstidsstart og henter 1515/1530. Når jeg jobber leverer jeg kl. 0830 og mannen henter 1515/1530. Vi er i full jobb begge to, men jeg er veldig fleksibel.
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Nei, den har ikka hatt åpningstider som har fungert for oss. Den har åpner 7.30, samme tidspunkt som jeg skal åpne rapporten på jobb. Jeg må være på kontoret senest 7.25 når jeg har ansvar, helst ennå litt før. Ruska og jeg har stått på døra når de har åpnet, men har flere ganger opplevd at personalet ikke har kommet før 7.35-40, og da kommer jeg virkelig alt for seint på jobb.
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Åpningstid fra 0745-1630
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Jeg har gått ned i stilling mye pga barnehagelevering. Jeg har en mann som jobber rare skift (og aldri er forenlig med henting/levering) og barnehagen er åpen fra 6.45 til 16.30. Jeg jobber et stykke unna med rush på veien og da hadde jeg ikke klart å hente henne i tide på ettermiddagen hvis jeg hadde hatt full jobb. (jobber i full stilling fra 8-16 uten flex).
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Da vi hadde barnehageplass var den åpen 7.30-16.30. Min formelle arbeidstid er 7.45- 15.30 om vinteren og til 15 om sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår bhg har åpent fra 06.45-16.45. SFO har åpent mellom 07-17. Jeg jobber 100% i tredelt turnus og mannen har mulighet til å flekse og ha hjemmekontor innimellom, så for oss går det veldig greit. Vi deler på levering og henting. I perioder har jeg både levert og hentet på dager jeg har dagvakt, og siden jeg jobber fra 7.30-15.30 så går det fint det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?I den barnehagen mine gikk i var det sånn at jeg jobbet det jeg manglet på kveldstid hjemmefra for å få det til å gå rundt. Jeg kunne fått det til med liten slingring og litt risiko med fulle dager på kontoret også, men valgte å heller dele min dag litt så de ikke fikk så lange dager åå SFO og bhg. De ble rett og slett slitne og trengte å komme hjem før kvart over fem. |
![]() |
![]() |
#11 |
"De"
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?07.15-16.45 her. Tror jeg det er.
![]() |
#12 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Hvis jeg hadde jobbet kun dagtid så hadde det gått akkurat.
![]() |
#13 |
villende
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vi har åpningstid fra 7-17 og det er fint forenlig med min 100%-stilling, selv de dagene jeg må både levere og hente. Mannen sliter litt mer med både levering og henting, men det er fordi vi ikke ønsker at barna skal ha alt for lange dager. Selv ved full trafikkstans i Oslo har jeg rukket barnehagen med greit slingringsmonn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Det har aldri vært noe problem. Vi har erfaring med tre barnehager. Den ene barnehagen som var familiebarnehage stengte 16.30, det var et par ganger det ikke gikk så bra pga kø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen har åpent fra 0730 - 1700. Det går fint med full jobb. Tror at det er mulig å komme tidligere også (0700).
![]() |
#16 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår barnehage har åpningstid fra 07:00 til 16:30. Det går - men jeg kan ikke jobbe til 16:00 de dagene jeg henter ungene, for da rekker jeg ikke.
![]() |
#17 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Åpningstiden i denne kommunen er 6.45 - 17.00, noen forskyver og åpner 6.30 - 16.45. 10 timer og 15 minutter er mer en nok, og vi klarer det med god margin.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Nei, den er ikke det, men for at den skulle vært tilpasset mine arbeidstider, måtte den vært døgnåpen |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår bhg har åpent fra 715-16-30. Om morgenen går det greit, men på ettermiddagene har vi litt problemer dersom jeg har senvakt selv. Mannen slutter nemlig kl 16.00 og har litt reisevei og køståing. Han kan som regel gå et par minutter før da, så vi klarer det.
![]() |
#20 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår barnehage har åpningstid fra 07.00 - 16.45 (men vi må komme senest kl. 16.30 for å få pakket oss ut før stengetid). Full arbeidsdag er for meg 8 timer (8-16), så det går akkurat siden jeg har 25 minutters kjørevei hver vei, så jeg rekker akkkurat til stengetid hvis det ikke er uventet kø. Nå er det sjelden jeg henter og leverer i barnehagen etter at vi har fått to skolejenter, så det gjør mannen som har kortere reisevei til jobben og arbeidstid fra 7.30 - 15.30. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|