Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-10, 08:20   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?

Dette er en slags spinnoff, men også noe jeg har tenkt på en stund. Både jeg og mannen har fleksitid på jobben, så vi klarer oss helt greit. Men en periode i fjor vinter måtte jeg både hente og levere og det lot seg faktisk ikke kombinere med full jobb. Barnehagen hade åpent 8 timer og 45 minutter, og jeg hadde arbeidstid på 7t 50min og 45 minutters reisevei hver vei (slett ikke uvanlig i Oslo) samt at jeg måtte legge inn bittelitt slakk for trafikkstans (som også er ganske vanlig i Oslo).

Vår nåværende barnehage har åpent fra 06.45 til 17.15 (foreldrene må være i barnehagen senest kl 17.00). Da er det jo ikke noe problem, men jeg skjønner jo at den har mye lengre åpningstider enn det som er vanlig.

Hva er åpningstidene i deres barnehage?
Lar det seg kombinere med å ha eneansvar for barn?

Gammel 09-09-10, 08:28   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?

Barnehagen vår er åpen fra 7-17. Og for meg pr. i dag lar det seg kombinere med full jobb og eneansvar pga kort reisevei og bare 7 1/2 timers arbeidsdag (inkl. lunsj).
Jobber jeg fra 8-1530 så har jeg jo godt med tid både på morgenen og ettermiddagen. SFO har samme åpningstid.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:30   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

De to barnehagene vi har brukt hadde åpningstid 7.15-16.30. Det er veldig vanlig her i byen, og var aldri noe problem for meg som typisk bruker ca 5 min til/fra jobb, 10-15 hvis det er mye trafikk. Det er ikke mange som har så lang reisevei som det du skisserer her.

Gammel 09-09-10, 08:33   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

0730 - 1630 her, det går veldig fint. Nå som jeg er sykemeldt leverer mannen til åpningstidsstart og henter 1515/1530. Når jeg jobber leverer jeg kl. 0830 og mannen henter 1515/1530. Vi er i full jobb begge to, men jeg er veldig fleksibel.

Gammel 09-09-10, 08:33   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, den har ikka hatt åpningstider som har fungert for oss. Den har åpner 7.30, samme tidspunkt som jeg skal åpne rapporten på jobb. Jeg må være på kontoret senest 7.25 når jeg har ansvar, helst ennå litt før. Ruska og jeg har stått på døra når de har åpnet, men har flere ganger opplevd at personalet ikke har kommet før 7.35-40, og da kommer jeg virkelig alt for seint på jobb.
Hjem går det greit, der har jeg 1 time på meg og vi har flere vi kan ringe om noe skulle skje så vi ikke får hentet. Jeg har også spurt mamman til bestevenninna et par ganger når jeg har jobbet overtid.
Nå ser det ut til at barnehagen endrer åpningstidene, som resultat av full barnehagedekning. Det er blitt rift om ungene rett og slett og de vil bli mer attraktive. 7.15 til 17.00 kan det bli snart.

Gammel 09-09-10, 08:34   #6
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Åpningstid fra 0745-1630
Det går helt fint, men nå bor vi ikke i en stor by og det er lett å komme seg rundt på tettstedet her på mindre en en halv time. Om jeg selv har senvakt kan søsteren eller broren min, eldstejenta eller svigermor av og til hjelpe oss med henting.

Jo lengre åpningstid jo færre voksne er sammen med barna i kjernetiden.

Gammel 09-09-10, 08:35   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått ned i stilling mye pga barnehagelevering. Jeg har en mann som jobber rare skift (og aldri er forenlig med henting/levering) og barnehagen er åpen fra 6.45 til 16.30. Jeg jobber et stykke unna med rush på veien og da hadde jeg ikke klart å hente henne i tide på ettermiddagen hvis jeg hadde hatt full jobb. (jobber i full stilling fra 8-16 uten flex).

Gammel 09-09-10, 08:36   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi hadde barnehageplass var den åpen 7.30-16.30. Min formelle arbeidstid er 7.45- 15.30 om vinteren og til 15 om sommeren.

Dersom jeg var alene og leverte akkurat ved åpningstid så kunne jeg klart det såvidt så lenge det var sykkelføre. Sykkeltiden fra barnhagen til jobb er ca 20 minutter og ca 40 minutter opp igjen (mange bakker i Bergen). Det vil si at jeg ville ha kommet på jobb ca 8 (det tok jo lit tid å levere i barnehagen) og kunne derfor gått fra jobb 15.45 om vinteren og 15.15 om sommeren. Dersom jeg skulle tatt buss ville det sannsynligvis ikke gått fordi dette er i rushen og alle matpakkekjørerne gjør at bussen blir forsinket.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:37   #9
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vår bhg har åpent fra 06.45-16.45. SFO har åpent mellom 07-17. Jeg jobber 100% i tredelt turnus og mannen har mulighet til å flekse og ha hjemmekontor innimellom, så for oss går det veldig greit. Vi deler på levering og henting. I perioder har jeg både levert og hentet på dager jeg har dagvakt, og siden jeg jobber fra 7.30-15.30 så går det fint det også.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:38   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

I den barnehagen mine gikk i var det sånn at jeg jobbet det jeg manglet på kveldstid hjemmefra for å få det til å gå rundt. Jeg kunne fått det til med liten slingring og litt risiko med fulle dager på kontoret også, men valgte å heller dele min dag litt så de ikke fikk så lange dager åå SFO og bhg. De ble rett og slett slitne og trengte å komme hjem før kvart over fem.

Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:39   #11
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

07.15-16.45 her. Tror jeg det er.
Det er ihvertfall passe, og vi henter og leverer med laang margin på åpningstidene.

Gammel 09-09-10, 08:39   #12
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg hadde jobbet kun dagtid så hadde det gått akkurat.

For mannen min er det ikke like enkelt siden han i utgangspunktet begynner på jobb 15 min etter at bhg åpner og har ca 35 min reisevei til jobb.

Gammel 09-09-10, 08:40   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har åpningstid fra 7-17 og det er fint forenlig med min 100%-stilling, selv de dagene jeg må både levere og hente. Mannen sliter litt mer med både levering og henting, men det er fordi vi ikke ønsker at barna skal ha alt for lange dager. Selv ved full trafikkstans i Oslo har jeg rukket barnehagen med greit slingringsmonn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:41   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har aldri vært noe problem. Vi har erfaring med tre barnehager. Den ene barnehagen som var familiebarnehage stengte 16.30, det var et par ganger det ikke gikk så bra pga kø.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:42   #15
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Barnehagen har åpent fra 0730 - 1700. Det går fint med full jobb. Tror at det er mulig å komme tidligere også (0700).

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:44   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår barnehage har åpningstid fra 07:00 til 16:30. Det går - men jeg kan ikke jobbe til 16:00 de dagene jeg henter ungene, for da rekker jeg ikke.

Gammel 09-09-10, 08:48   #17
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Åpningstiden i denne kommunen er 6.45 - 17.00, noen forskyver og åpner 6.30 - 16.45. 10 timer og 15 minutter er mer en nok, og vi klarer det med god margin.

Gammel 09-09-10, 08:48   #18
Left
Passiv

Standard

Nei, den er ikke det, men for at den skulle vært tilpasset mine arbeidstider, måtte den vært døgnåpen
Vi henter og bringer med god margin heldigvis. Sambo har rare arbeidstider, og aldri en dag som er lik, men jeg har heldigvis to brødre som er flinke til å stille opp hvis han ikke rekker henting til 1700 når jeg jobber senvakt. Farmor og farfar henter også av og til.
Jeg begynner 07.30 på tidligvakt, og sykler vi hjemmefra på slaget 07, så er vi i bhg. ca. 07.10 og jeg har god margin. Vi ser bort på jobb fra bhg. , og jeg ser jobb fra huset vårt, så vi er vel litt priviligert.
Bhg. er åpen fra 07 til 17.

Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:51   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår bhg har åpent fra 715-16-30. Om morgenen går det greit, men på ettermiddagene har vi litt problemer dersom jeg har senvakt selv. Mannen slutter nemlig kl 16.00 og har litt reisevei og køståing. Han kan som regel gå et par minutter før da, så vi klarer det.

Jeg har hatt mye fri de siste årene, pga sykdom/studier/deltidsjobb så egentlig har barna hatt delvis korte dager i flere år nå.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:51   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår barnehage har åpningstid fra 07.00 - 16.45 (men vi må komme senest kl. 16.30 for å få pakket oss ut før stengetid). Full arbeidsdag er for meg 8 timer (8-16), så det går akkurat siden jeg har 25 minutters kjørevei hver vei, så jeg rekker akkkurat til stengetid hvis det ikke er uventet kø. Nå er det sjelden jeg henter og leverer i barnehagen etter at vi har fått to skolejenter, så det gjør mannen som har kortere reisevei til jobben og arbeidstid fra 7.30 - 15.30.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.