Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Leker til spedbarn, vi trenger hjelp!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-10, 09:46   #1
Student1
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2010
Student1 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Leker til spedbarn, vi trenger hjelp!

Hei!
Vi er studenter på vidregående, og har et prosjekt der vi skal designe leker til spedbarn.
Derfor lurte jeg på: Hva slags leker likte/liker deres spedbarn å leke med?
Vi trenger masse ideer og annet nyttig info!

På forhånd tusen takk!
Med vennlig hilsen
Studentene

Student1 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:50   #2
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leker til spedbarn, vi trenger hjelp!

Mine spedbarn har aldri lekt med noe...

Gammel 09-09-10, 09:51   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Oi. Spedbarn leker vel ikke så mye? Ikke annet enn å ligge og se på uroer og slikt, kanskje?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:57   #4
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sterke farger, noe som er lite nok til å få plass i hånda, men ikke så lite at de kan spise det. Solid.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:00   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Student1, her.

Hei!
Vi er studenter på vidregående, og har et prosjekt der vi skal designe leker til spedbarn.

Hva mener dere med spedbarn? Nyfødte, eller babyer under året?

Tenk sterke kontraster, ikke alt for mange farger, ikke pasteller, tekstur, lette å holde og gripe, behagelig lyd, ingen løse smågreier, ikke så hardt at jeg gjør vondt å dælje den i hodet på seg selv, interessant å se på.

Tenk også på at materialene ikke skal være giftige, lette å holde rene og veldig holdbare.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:04   #6
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Mine spedbarn har ikke lekt nevneverdig, nei, men de har vist interresse for ting med sterke farger som har hengt på vugga.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:28   #7
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kunne tenkt meg en leke som så ut som en fjernkontroll, såklart i giftfrie materialer etc. Da til barn fra 7-12 mnd. Mine barn har vært mest interessert i mobiler, fjernkontroller og andre ting som vi voksne håndterer.

Generelt er jeg mot særlig med lyd i leker. Skal det være lyd så skal det også være en volumknapp.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:29   #8
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Generelt er jeg mot særlig med lyd i leker. Skal det være lyd så skal det også være en volumknapp.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:30   #9
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Jeg kunne tenkt meg en leke som så ut som en fjernkontroll, såklart i giftfrie materialer etc. Da til barn fra 7-12 mnd. Mine barn har vært mest interessert i mobiler, fjernkontroller og andre ting som vi voksne håndterer.

Jeg har prøvd å gi mine barn gamle mobiltelefoner for å knotte på i stedet for min. Erfaringen er at det har vært interressant et par øyeblikk, og så har den blitt forkastet igjen. De har rett og slett ikke vært interressert i erstatningen, kun det vi voksne faktisk har hatt i bruk.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:31   #10
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Podens favoritt var forøvrig en av figurene (sjiraff) på babygym'en; myk og god, rangle inni og knalle farger.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:50   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spebarn bruker ikke leker. Det eneste jeg kan komme på som et spebarn ville kunne hatt interesse for, var et bilde eller en uro med enkle former i glade farger.

Babyer som er litt eldre, vil ha ting som er lette å holde i hånda, som nesten ikke veier noe og som er fint å putte i munnen. Feilen med de fleste babyleker er at de er for tunge.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:58   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For de aller yngste er det vel kombinasjonen svart/hvitt/rød som er lettest å fokusere på, tror jeg?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 11:02   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min baby har ligget under en babygym og bablet og kikket på den da hun var bitteliten. Hun likte også lekene fra Lamaze veldig tidlig. Hun begynte å fingre med ting da hun var ca. 2 mnd. og da hang vi leker over hodet hennes eller la de på brystet hennes. Hun fant det oftest veldig interessant, men selvsagt lekte hun bare korte stunder om gangen. Hun har også hatt en nydelig Kaloo-bamse som hun likte å ha inntil ansiktet og etterhvert fikle med. De leker jo ikke når de er helt nyfødte, men min baby likte tidlig å se på ting som befant seg foran henne eller over henne.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 19:04   #14
ingli
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2010
ingli har et hav av muligheter foran seg
Standard

Speil er veldig gøy for de aller minste. Det mest spennende for en liten en er faktisk ansikter, og derfor synes de det er spennende å se seg selv (selv om det tar litt tid før de skjønner at det er de selv

Lykke til med prosjektet!

ingli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 19:44   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spedbarn leker ikke. De har mer enn nok med å observere i den lille tiden på døgnet de har fri mellom soving, spising og skifting.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 20:05   #16
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

I følge Wikipedia:
Et spedbarn (eller en baby) er et barn i alderen fra nyfødt inntil 24 måneder gammelt

Hvis det er definisjonen på spebarn, så har mine definitivt begyne å se på ting ("leker") når de har vært 3-6 mnd. De vil ha noe de kan holde, smake på, se på.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 20:09   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kontraster er fint; sort/hvitt faktisk bedre enn andre sterke farger.

Gammel 01-10-10, 20:10   #18
Frøken V
Passiv

Standard

Denne lekte mitt barn med fra ca. 2 mnd til 10 mnd.

Svar med sitat
Svar

Emneord
leker, spedbarn

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.