Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Vi overlevde vi!" Bla, bla, bla

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 00:46   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 21-02-18 kl 23:13.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 01:53   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Vi overlevde vi!" Bla, bla, bla...

Ja det har vi nok glømt.

Gammel 10-09-10, 06:49   #3
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Mye av dette er jo bare tøys, og ingen er vel i tvil om at det er positivt å vite om farer slik at vi kan forholde oss bedre til dem. Men akkurat det med at ungene sitter for mye inne og spiller / ser på TV / holder på på dataen fordi mange foreldre ikke tør å slippe dem ut, er faktisk en fanesak for meg. Ungene våre er ikke blitt så mye skjørere siden vi var små. De klarer seg faktisk uten EU-godkjent sand å dette på, og for å få selvstendige ungdommer som er i stand til å ta ansvar mener jeg at vi må starte litt tidligere enn det som er vanlig i dag.

Så det prøver jeg på med mine unger. Og så får jeg se hvordan prosjektet går... Kanskje jeg ender opp med ungdommer som blir helt hjelpesløse likevel :-)

Gammel 10-09-10, 06:56   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke alle som overlevde.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 07:41   #5
Left
Passiv

Standard

Sv: "Vi overlevde vi!" Bla, bla, bla

Nå er det vel greit at ting har utviklet seg siden vi var små. Jeg har friskt i minne noen halsbrekkende sykkelturer, hvor det bare var flaks at man ikke havnet på hue - uten hjelm selvsagt. Vi husket, til huska gikk rundt - men ingen støtsand osv.
Vi overlevde, men det var antakelig bare flaks

Men samtidig ser jeg helt klart, at dagens barn blir veldig beskyttet på alle måter. Det blir tullete å sammenlikne med hvordan det var "før", for samfunnet har forandret seg tilsvarende.

Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 08:05   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det var ikke alle som overlevde.

Det var jammen en god graf. Den skal jeg huske.

Gammel 10-09-10, 08:24   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viser den dødsfall av alle årsaker, Allium, eller bare av ulykker?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 08:27   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får totalt flass av sånne ånnas videoer og eposter som det der.

Gammel 10-09-10, 08:29   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Åkai, da er det berre eit spørsmål om tid før den dukkar opp hjå mine fb-kontaktar. Korleis får eg støypt den grafen inn på fb som eit knusande svar?

Gammel 10-09-10, 08:33   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kopier bildeadresse og legg linken ut, kanskje? Jeg tenkte å gjøre det, smart! Jeg må sjekke om noen av "mine" har lagt den ut. Grøss.

Gammel 10-09-10, 08:43   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mamma presterte å bli sint på meg fordi jeg festet storesøster bakovervendt. Hun hadde da hatt barn hun også, og det gikk nå fint med oss.

Som om det er en kritikk av henne at du velger å gjøre det annerledes..?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 08:44   #12
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg får totalt flass av sånne ånnas videoer og eposter som det der.

Gammel 10-09-10, 08:48   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Som om det er en kritikk av henne at du velger å gjøre det annerledes..?

Ikke sant?

Sist redigert av Skremmern : 28-09-10 kl 15:38.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 08:54   #14
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en teit video. De hadde verken biler, moderne medisin eller lignende for noen hundre år siden. Folk overlevde da også, bare ikke på langt nær så mange som nå. Det kan virke som at denne Trond velger å bare se fordelene ved å ligge på hattehylla, for å si det sånn.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:20   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jaja. Enkelte sånne lister er jo festlige da. Det er rart å tenke på hvordan vi vokste opp uten mobiltelefoner, hvordan vi herjet og regjerte ute i lilleskogen.

Men ja. Jeg er glad for at jeg har mulighet til å velge trygge alternativer basert på fornuft og kunnskap - ikke på gammel overtro og irrasjonelle regler. Det fantes nok at merkelige og uskrevne regler også for 30 år siden. Har lagret statistikkbildet og leiker meg med å gjette på hvem på fb-lista mi som poster denne videoen først.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:22   #16
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Allium:

Hadde dette handlet om voksne, ville jeg tenkt at Domme Folk gjerne får ligge i hattehylla for min del. Da blir det færre av dem på sikt.

Dette oser av FrP-propaganda (i importert utgave): Jeg vil være fri til å ta så dumme valg jeg vil, samme hva slags konsekvenser det får for meg selv, påfølgende generasjoner og resten av samfunnet.

Det mener jeg fortsatt er en lite lur strategi. Vel er det et problem med passive og overbeskyttede barn, men dette er ikke løsningen.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:26   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Mye av dette er jo bare tøys, og ingen er vel i tvil om at det er positivt å vite om farer slik at vi kan forholde oss bedre til dem. Men akkurat det med at ungene sitter for mye inne og spiller / ser på TV / holder på på dataen fordi mange foreldre ikke tør å slippe dem ut, er faktisk en fanesak for meg. Ungene våre er ikke blitt så mye skjørere siden vi var små. De klarer seg faktisk uten EU-godkjent sand å dette på, og for å få selvstendige ungdommer som er i stand til å ta ansvar mener jeg at vi må starte litt tidligere enn det som er vanlig i dag.

Så det prøver jeg på med mine unger. Og så får jeg se hvordan prosjektet går... Kanskje jeg ender opp med ungdommer som blir helt hjelpesløse likevel :-)

Har ikke sett videoen, for jeg er på jobb, men generellt sett er jeg veldig enig med dette. Ungene sitter selvsagt sikret i bilen, og de bruker hjelm når de sykler men hvis de vil klatre i et tre uten EU-godkjent sand under får de lov til det. Og de får ikke lov å spille TV spill før de har herja litt ute.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:30   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Noen poeng er det jo, men det meste er jo bare vås. Joda; de overlevde (jeg også), men verden har gått videre, og vi har faktisk lært nye ting som bedrer sikkerheten og livene våre.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:31   #19
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

For en teit video. De hadde verken biler, moderne medisin eller lignende for noen hundre år siden. Folk overlevde da også, bare ikke på langt nær så mange som nå.

For å være helt presis er det vel ingen av de som levde for noen hundre år siden som har overlevd.

Gammel 10-09-10, 09:35   #20
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

For å være helt presis er det vel ingen av de som levde for noen hundre år siden som har overlevd.

Ellers; jeg irriterer meg grønn over slike presentasjoner, og jeg lover meg selv herved at jeg aldri skal se igjennom en slik igjen. I tillegg til innholdet, ble jeg harm og lattermild over skriftstørrelser, språk og tegn. Blæh.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.