|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Hva er virkelighet?Jeg lurer på hva du tenker når dere merker at noen mener noe du overhodet ikke kan forstå? Eller hva du tenker når noen sliter med noe som er lett for deg? Hva tenker du når noen tar, for deg, helt ulogiske valg? Og når noen ikke klarer leve opp til sosiale forventninger på tross av at vedkomne tilsynelatende er oppegående? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er virkelighet?Jeg har med årene lært meg at virkeligheten kan oppfattes utrolig forskjellig for ulike mennesker, og at det jeg oppfatter som sunn fornuft ikke nødvendigvis er Det Eneste Riktige. Jeg har tilsvarende begynt å bli mer og mer oppgitt over mennesker som er helt fastlåst i sin egen sannhet, enten den nå er snever, eller deles av mange. |
![]() |
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er virkelighet?Jeg tenker at mennesker er forskjellige, og det som er riktig for meg behøver ikke være riktig for sidemannene.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er virkelighet?Er du høy? Sånne spørsmål genereres ikke så sent uten "hjelpemidler".
![]() |
#5 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Hva er virkelighet?Ja, hvor alvorlig vil du ha det?
![]() |
#6 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva er virkelighet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva er virkelighet?Vanligvis klarer jeg å la folk ha egne meninger om saker og ting, og egne måte å gjøre ting på, uten at jeg gjør mer enn å Tenke Mitt. Men noen ganger har folk noen "issues" som er fullstendig uforståelige på meg. F.eks min tidligere kollega som tydeligvis røyker inne sammen med barnet sitt (bilde på facebook, tatt i stua med barnet i fanget og røyken i kjeften). Hadde dette vært ei jeg hadde mye med å gjøre så hadde jeg selvsagt sagt hva jeg syntes om det, uavhengig av om hun ble sur på meg eller ei. Men når det er en så perifer bekjent nøyde jeg meg med "Røyker dere inne?" som kommentar på bildet. Ingen har svart på akkurat det.
![]() |
![]() |
#8 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hva er virkelighet?Jeg er veldig åpen for at det som er sunn fornuft for meg ikke er det for andre. Og jeg irriterer meg grenseløst over folk som ikke ser dette, må jeg innrømme. Har en i ganske nær familie som med stolthet bruker sin sunne fornuft i møte med verden, og han trenger ikke forskning eller annen kunnskap for å ta avgjørelser. Han bruke bare sin sunne fornuft, og dem som ikke kommer frem til det samme som han, er rett og slett dumme virker det som.
![]() |
#9 |
Sperret
|
![]() Sv: Hva er virkelighet?Det kommer helt an på hvor tolerant jeg er i øyeblikket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er virkelighet?Jeg synes det er spennende å prøve å forstå hvilke tanker, verdier, overbevisninger og kunnskap eller mangel på sådan som gjør at enkelte tar valg, eller har holdninger, eller har en måte å uttrykke seg på som er fjernt for meg. Jeg spør mye.
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva er virkelighet?Det avhenger selvsagt av humøret mitt, men som regel tenker jeg "deg om det," og/eller "jaggu godt vi er så ulike, ellers hadde verden blitt kjedelig."
![]() |
#12 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva er virkelighet?I jobben min møter jeg utrolig mange forskjellige mennesker - mange av dem har tatt helt andre valg enn jeg selv kunne ha gjort og har meninger som ligger langt fra mine egne. Jeg tror neppe jeg kunne hatt jobben min dersom jeg ikke var åpen for andre måter å tenke på. For å samarbeide mot et felles mål må jeg kunne kommunisere på en måte som ikke vekker motstand. Og motstand får man rimelig kjapt om man utstråler fordommer eller skråsikkerhet.
![]() |
#13 |
Forelska
|
![]() Sv: Hva er virkelighet?Fyrst kjem eg på fylgjande skribleri på ein vegg:
![]() |
![]() |
|
|