Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er så sunt at en må bare spise det?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-10, 12:06   #1
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva er så sunt at en må bare spise det?

I tillegg til å prøve å gå videre ned i vekt, så tømmes kroppen min veldig fort for vitaminer og div, så jeg må tenke lurt i matveien.

Jeg prøver å lese meg frem til hva en skal spise, hva som er "ett must".

Sånn kosten min har vært de siste månedene nå er:

ryvita med kyllingpostei og paprike, smellgodt, jern og c-vitaminer frokost og formiddagsmat.
blåbær, minst en pakke pr uke. Sunt!
1 avokado i uka, fordelt over 2 dager.
2-3 paprika, masse c-vitaminer + annet snadder?
kyllingmiddager 1-2 ganger pr uke, med gulrøtter og masse brokkoli.
Grovt brød, sjeldent jeg spiser brød, men da er det grovt.
Reker, par skiver i uka, eller i salat.
salat 1-2 dager pr uke, "vanlig" kjedelig salat, men jeg liker det!! tomat, agurk, mais, minimais, ost (kalsium!) pinjekjerner, kylling eller reker, hodesalat. (liker ikke paprike i salat).

Jeg har kuttet helt ut brus, så jeg har ikke det sukkerinntaket nå som tømmer kroppen for vitaminer, men har startet med te - som jeg sukrer godt. Det skal jeg prøve å la være!!!

Jeg spiser også en del solsikkefrø og nøtter, en neve her og en neve der.

Akkurat med denne tråden her så tenker jeg ikke "gå ned i kilo-råd og tips" mer: "du må få i deg nok næring-råd og tips".

Hva er det jeg ikke tenker på?

Jeg har de siste ørti-årene jevnlig tatt masse b-vitaminer (b-total), sink, selen, jern, kalsium, c-vitaminer m.m som kosttilskudd, men det er vist litt vanskelig for kroppen å ta det opp i tablettform, så jeg må prøve med mat.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.