Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kenwood eller Kitchenaid?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-10, 17:34   #1
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Kenwood eller Kitchenaid?

Jeg kjøpte en KitchenAid kjøkkenmaskin i desember. Den har fungert suverent når den har virket, og er vakker på kjøkkenbenken min. Problemet er bare at jeg har fått en mandagsmaskin. Den har vært inne på reperasjon tre ganger, og nå siste gangen så begynte den å hoppe på benken og bli slarkete med en gang jeg fikk den tilbake fra reperasjon.

Jeg har nå fått tilbud om å få ny Kitchenaid, aller om å bytte den til en Kenwood (ny Kitchenaid fra leverandør, eller så lar Jernia meg ta en Kenwood i stedet, siden de fører begge merker) Hva velger jeg? Kitchenaiden er finere. Kenwooden har mye bedre kapasitet, det er knapt så Kitchenaiden takler mine små deiger. (var det noen som visste at anbefalt kapasitet er deiger med max 4,5 dl væske??) Kenwooden kan ikke brukes om du bare skal piske bittelitt, den "krever" litt størrelse på det du skal lage.

Så, er det design eller kapasitet som skal vinne? Hva hadde du valgt?

Gammel 12-09-10, 17:47   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kenwood eller Kitchenaid?

Kenwood. Den er kanskje ikke så fantastisk å se på, men den yter bedre (tenker på Major), og kan lage større deiger.

Søsteren min kjøpte seg en Kitchen i fjor (på grunn av utseendet) og angrer seg grønn på at hun ikke gikk for Kenwood.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 17:49   #3
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Kenwood. Det er ingenting pent på kjøkkenbenken vår uansett.

Vi har nettopp arvet en med kjøttkvern, og det har til og med fått mannen til å lage kyllingburgere.

Det går forresten helt fint å piske bittelitt med Kenwood.

Gammel 12-09-10, 17:49   #4
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kenwood. For all del, Kitchenaiden er vakrere og kulere, men Kenwood'en er tøffere i bruk.

Gammel 12-09-10, 17:50   #5
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenker vel som dere, innerst inne, vil bare ha litt bekreftelse.

Den gamle kjøkkenmaskinen min var en Kenwood jeg arvet av mormor. Den ble 38 år.

Gammel 12-09-10, 17:51   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kenwood.
KitchenAid er muligens pen å se på, men det er det eneste punktet den er bedre enn Kenwood-en på.

Gammel 12-09-10, 17:54   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Ken, åff kårs. Jeg elsker ham.

Gammel 12-09-10, 17:55   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Ååå, han kan jo hete Ken!

Gammel 12-09-10, 18:03   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min kjekke Ken kan bake fire brød i slengen med skikkelig grovt mel.

Gammel 12-09-10, 21:24   #10
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Kenwood, selvfølgelig, major med masse duppeditter til, og skikkelig kraftig motor, wrooom!!!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:30   #11
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Kenwood. Vi har i tillegg en billig mixmaster som brukes til sånne småting du nevner, og så bruker mannen den til å lage potetmos med. Ellers gjør Kenwooden alt. Vi har mikserskap da, så det er lett å finne den fram og gjemme den bort igjen etter bruk. Ellers synes jeg ikke Kitchenaid er så mye penere enn Kenwood jeg ...

Gammel 12-09-10, 21:49   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Det var da voldsomt så Kenwoodpro alle var i dag da. Jeg hadde gått for KA. Den er mye kulere å se til og, den er super til mindre mengder- Og det er tross alt det det er mest av i hverdagen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:52   #13
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker KAen min så jeg hadde garantert gått for en slik.Imidlertid så har jeg også en stor køkkenmaskin i skapet som dras frem til brødbaking. KA bruker jeg til ALT annet

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:53   #14
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en Kenwood major, som har eltet seg ned fra kjøkkenbenken og rett i gulvet, og funger like fint 10 år senere. Ville ikke vært foruten.
Men, hadde jeg hatt enda større kjøkken og en matbod/grovkjøkken hadde jeg definitivt hatt en KA på benken og en kenwood i boden.
De er jo lekre da.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:54   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Kenwood. Uten tvil.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:00   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk kjøkkenmaskin av sambo til jul, mot at jeg satte meg inn i hva jeg trengte, og hva som kunne oppfylle det. Kenwooden hadde absolutt størst kapasitet og styrke, men i en ett-barnsfamilie fant jeg ut at det var ikke spesielt ofte jeg hadde behov for å lage brød til en armada. Defor gikk jeg for KA. Min har aldri slarket, og takler glætt deiger med over dobbelt så mye væske som du beskriver.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:10   #17
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Det er det siste punktet du har der, glitter, som gjør at jeg blir i tvil. For har jeg bare vært uheldig innehaver av en mandagsmaskin? Jeg har aldri, og kommer aldri, til å lage 4 grovbrød i slengen. Jeg baker med max 1,5 mel, og det skjer en gang i jubelåret. Men standard bolleoppskriften min er på 5 dl væske (og da blir ca 1/3 av bollen på KA fylt før heving), og den maskinen jeg har nå har tydeligvis ikke tålt dette?!

Gammel 12-09-10, 22:11   #18
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Min KA tåler i allefall betraktelig større deiger enn det, så jeg ville absolutt ha prøvd en ny.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:13   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*abb*

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:21   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Men standard bolleoppskriften min er på 5 dl væske (og da blir ca 1/3 av bollen på KA fylt før heving), og den maskinen jeg har nå har tydeligvis ikke tålt dette?!

Det ville min taklet helt fint, og jeg har heller ikke hørt om andre som ikke takler det. Da jeg gjorde research så så jeg at en del skrev at den kunne vandre litt når den står på full guffe, og det har jeg merket så vidt. Men ikke sånn at den hopper av benken, den bare rugger litt. Min takler fint 1 liter væske+ 1 kg mel, som f.eks. i Mims hellebrød.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.