|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trøtt
|
![]() Kenwood eller Kitchenaid?Jeg kjøpte en KitchenAid kjøkkenmaskin i desember. Den har fungert suverent når den har virket, og er vakker på kjøkkenbenken min. Problemet er bare at jeg har fått en mandagsmaskin. Den har vært inne på reperasjon tre ganger, og nå siste gangen så begynte den å hoppe på benken og bli slarkete med en gang jeg fikk den tilbake fra reperasjon.
![]() |
#2 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Kenwood. Den er kanskje ikke så fantastisk å se på, men den yter bedre (tenker på Major), og kan lage større deiger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Kenwood. Det er ingenting pent på kjøkkenbenken vår uansett.
![]() |
#5 |
Trøtt
|
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Jeg tenker vel som dere, innerst inne, vil bare ha litt bekreftelse.
![]() |
#6 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Kenwood.
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Min kjekke Ken kan bake fire brød i slengen med skikkelig grovt mel.
![]() |
#11 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Kenwood.
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Det var da voldsomt så Kenwoodpro alle var i dag da. Jeg hadde gått for KA. Den er mye kulere å se til og, den er super til mindre mengder- Og det er tross alt det det er mest av i hverdagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Jeg elsker KAen min |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Jeg har en Kenwood major, som har eltet seg ned fra kjøkkenbenken og rett i gulvet, og funger like fint 10 år senere. Ville ikke vært foruten.
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Kenwood. Uten tvil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Jeg fikk kjøkkenmaskin av sambo til jul, mot at jeg satte meg inn i hva jeg trengte, og hva som kunne oppfylle det. Kenwooden hadde absolutt størst kapasitet og styrke, men i en ett-barnsfamilie fant jeg ut at det var ikke spesielt ofte jeg hadde behov for å lage brød til en armada. Defor gikk jeg for KA. Min har aldri slarket, og takler glætt deiger med over dobbelt så mye væske som du beskriver.
![]() |
#17 |
Trøtt
|
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Det er det siste punktet du har der, glitter, som gjør at jeg blir i tvil. For har jeg bare vært uheldig innehaver av en mandagsmaskin? Jeg har aldri, og kommer aldri, til å lage 4 grovbrød i slengen. Jeg baker med max 1,5 mel, og det skjer en gang i jubelåret. Men standard bolleoppskriften min er på 5 dl væske (og da blir ca 1/3 av bollen på KA fylt før heving), og den maskinen jeg har nå har tydeligvis ikke tålt dette?!
![]() |
#18 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?Min KA tåler i allefall betraktelig større deiger enn det, så jeg ville absolutt ha prøvd en ny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?*abb* |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kenwood eller Kitchenaid?
Det ville min taklet helt fint, og jeg har heller ikke hørt om andre som ikke takler det. Da jeg gjorde research så så jeg at en del skrev at den kunne vandre litt når den står på full guffe, og det har jeg merket så vidt. Men ikke sånn at den hopper av benken, den bare rugger litt. Min takler fint 1 liter væske+ 1 kg mel, som f.eks. i Mims hellebrød.
![]() |
|
|