Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Salmer fra kjøkkenet

Maximum Strength, uke 1, dag 2.

En domestisert nerds dølle hverdagsliv. Det mest spennende jeg driver med for tida er trening, så kommer vel til å skrive en del om det.
Rangér dette innlegget

Maximum Strength, uke 1, dag 2.

Postet 23-01-10 kl 20:18 av Kjøkkenskriveren

Maximum Strength, fase 1, week 1, day 2 (overkropp).

Oppmykningsdrill som vanlig.

A: Benkpress, 5x4. Oppvarming, så 5x4@100 kg, rett fram. Kjentes just riktig ut (dvs. siste rep i hvert sett var vanskelig, og verre for hvert sett, inntil den aller siste bare så vidt gikk opp). En fyr med tynne bein prøvde å "hjelpe" meg uten at jeg hadde snakka til ham; jeg vinket ham unna, han prøvde å fortelle meg hvor lurt det var med litt "hjelp" for å pushe ut litt ekstra, jeg takket nei og forklarte at jeg ikke trener på den måten, han gikk tilbake til å kjøre benkpress med ræva langt over benken.

B1: Hantelpress i lav skråbenk, nøytralt grep, 3x10. 10@25 kg, 10@27.5 kg, 7@30 kg (faen, for tungt), 10@25 kg.

B2: Sittende kabelroing, middels overhåndsgrep, 4x10.. Rett fram 4x10@"16", hva nå enn det betyr (den ene stasjonen som har vektene merket i kg var i ustand).

C1: Prone trap raise, 3x12. 3x12@5 kg. Små vekter for små muskler.

C2: Ekstern rotasjon m/hantel, liggende på siden, 3x12 på hver side. 12@5 kg (for lett), 10@10 kg (for tungt), 12@7 kg (passe).

D: Sideplanke. 3x30 sekunder på hver side. Merkbart tyngre enn vanlig planke.

Tid: 0:56. Hadde det litt travelt i dag siden jeg bare kom dit en time før stengetid. Kunne godt ha tenkt meg litt lengre pauser, men det gikk jo greit likevel.

Kommentarer totalt 4

Kommentarer

Gammel
m^2 sin avatar
Postet 23-01-10 kl 20:45 av m^2 m^2 er ikke aktiv
Gammel
Sideplanke er genialt, har du prøvd den med medisinball på 9-10 kg?
Postet 23-01-10 den 20:52 av
Gammel
torsk sin avatar
Er det vanlig at folk spotter ukjente? Ser at flere på SS-forumet også har historier hvor folk kommer hoppende og tar tak i stanga ubedt.
Postet 24-01-10 kl 20:29 av torsk torsk er ikke aktiv
Gammel
Kjøkkenskriveren sin avatar
Har ikke skjedd meg mer enn én eller to ganger tidligere at noen har tilbudt "hjelp" uten å bli spurt, men så bruker jeg oftest å trene på upopulære tidspunkt hvor det ikke er så skrekkelig mange andre folk til stede. Lørdag ettermiddag var ikke et like upopulært tidspunkt.
Postet 24-01-10 kl 20:36 av Kjøkkenskriveren Kjøkkenskriveren er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kjøkkenskriveren

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no