Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Snart er det jul igjen

Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Snart er det jul igjen

Postet 20-10-10 kl 11:07 av Kalenderpiken
Oppdatert 10-11-10 kl 10:28 av Kalenderpiken (oppdatert loddtakerlisten)

Hei alle sammen!

Velkommen til min blogg. Min blogg er også deres blogg, dette er nemlig FPs adventskalenderdugnadsblogg.

Tradisjonen tro inviteres leserne til å bidra med et blogginnlegg hver gjennom adventstiden, for å lyse opp i mørketiden og forkorte ventingen på den store høytid.

Vi satser på samme opplegg som i fjor: De som vil bidra melder seg i denne tråden (opplys gjerne om det er noen datoer som passer veldig eller slett ikke passer) og jeg oppdaterer i hovedinnlegget etter hvert. De som vil være lesere, trenger ikke å si fra om det, den muligheten får alle uansett.

Hvis det melder seg flere enn det er plass til, blir det loddtrekning. Trekning foretas mandag den 15. november. Det skulle gi tid nok til å oppdage dette for de som vil melde seg på, og tid nok til forberedelse også for de som vinner de første plassene. Det vil selvsagt komme jevnlige påminnelser i Kaffestuggu.

Oppskriften er den samme gamle: Jeg legger ut et standard åpningsinnlegg hver morgen til en fast tid, lukeutøver legger så sitt bidrag i første kommentar, og deretter er det fritt fram for leserne. Det er også mulig å lage ferdig innlegget og sende meg på PM og så legger jeg det i hovedinnlegget på den aktuelle datoen (i tilfelle man har planer om å sove lenge eller være bortreist på dagen eller noe).

Tåtti har lovet å hjelpe til med å få fjorårets kalender over hit slik at de som ikke har vært med før, får litt innblikk i hva det dreier seg om.

Sitat to kloke hoder fra forrige runde:
«Det er ikke noen konkurranse. Det er bare meningen det skal være hyggelig og at man skal dele noe man har lyst til å dele.»
«Det er det fine med denne kalenderen - det er ingen regler og man kan legge så mye (eller så lite) man vil i det som man velger selv.»

De som har tatt lodd så langt:

Teofelia, Kaktus, Divine (før 22.12.), Nessie, smilefjes, Tåtti, Toffskij, Skilpadda, 007, jolie, Kanina, Kasia, nolo, Cille, Flubby, Lorien, Lille Ru (etter 6.12.), Magnolia, torsk, Tjorven, LilleLeo, tink, Bobbelur, Saint, kokosbolle, Eia, Gaia, Tallulah (etter 6.12.), Koma, Interference (ikke 11.-18.12.), Kirsebær, Harriet Vane (etter 10.12.), apan, Bauche.

Kommentarer totalt 75  

Kommentarer

Gammel
Camomilla sin avatar
Jeg tør ikke ta lodd i år heller, men jeg kommer til å lese. Koste meg masse i fjor husker jeg,
Postet 20-10-10 kl 21:08 av Camomilla Camomilla er ikke aktiv
Gammel
Agurke sin avatar
Jeg sulter på Candy Darling, men gleder meg veldig.
Postet 20-10-10 kl 21:32 av Agurke Agurke er ikke aktiv
Gammel
jolie sin avatar
Er hun god altså, Agurke?

Når dere snakker så mye om prestasjonsangst lurer jeg på om jeg har gjort noe skikkelig dumt som har tatt lodd nå? Hvor ligger egentlig lista?
Postet 20-10-10 kl 21:54 av jolie jolie er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
@Jolie: Den ligger akkurat der du har lyst til å legge en. Det er det som er så fint.
Postet 20-10-10 kl 22:05 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Jenna sin avatar
Gleder meg til å lese.
Postet 20-10-10 kl 23:15 av Jenna Jenna er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Sulter på meg? /
Postet 21-10-10 kl 13:17 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Gleder meg til å årets julekalender. Tror ikke jeg vil ha et lodd. Foretrekker å lese alle de gode lukene.
Postet 21-10-10 kl 13:21 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
Schnuppa sin avatar
Å adventskalenderen. Det er den beste av de besteste. Jeg gleder meg til å kose meg med en den i desember. Den skapte så fin julestemning i fjor.
Postet 21-10-10 kl 13:29 av Schnuppa Schnuppa er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Lodd? Ja takk!
Postet 21-10-10 kl 13:39 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Åh, det var gøy å lese innlegget mitt fra i fjor. Jeg så plutselig "lysranker" i kommentaroversikten i bloggene og tenkte "Hæ?". Så så jeg forklaringen til Kalenderpiken i kaffebloggen.
Postet 21-10-10 kl 13:40 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Så fint at den gamle kalenderen kommer over hit! Får du med den første også, eller er det så styrete at du ikke orker? (Jeg skjønner i så fall det godt.)
Postet 21-10-10 kl 13:42 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Kalenderpiken sin avatar
Det kan nok hende jeg hiver meg over den fra 2008 også. En annen dag jeg kjeder meg på kontoret.
Postet 21-10-10 kl 13:53 av Kalenderpiken Kalenderpiken er ikke aktiv
Gammel
Kalenderpiken sin avatar
Jeg ser for øvrig at det er noen linker som ikke virker lenger i den gamle kalenderen, men det gjør jeg ikke noe med. (Sånne hvor det er linket til youtubeklipp eller bilder som er fjernet eller flyttet fra der de lå i fjor.)
Postet 21-10-10 kl 14:17 av Kalenderpiken Kalenderpiken er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Forresten, jeg vil ha et lodd denne gange også. Men gjerne etter 6. desember.
Postet 21-10-10 kl 14:55 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
gnuri sin avatar
Jeg tør ikke å ta lodd, men jeg gleder meg masse til å lese Heisann til Kalenderpiken, forresten
Postet 21-10-10 kl 15:39 av gnuri gnuri er ikke aktiv
Gammel
Koma sin avatar
Jeg tar gjerne lodd.
Postet 21-10-10 kl 21:15 av Koma Koma er ikke aktiv
Gammel
Interference sin avatar
Jeg lurer på om jeg og vil ta lodd i år. Kalenderen i fjor klarte virkelig å lure frem litt juleglede hos meg, og juleglede har jeg ikke kjent før.
Men jeg er bortreist fra 11-18 desember, så det må være før/etter det.
Hvis jeg tør da.
Postet 23-10-10 kl 11:42 av Interference Interference er ikke aktiv
Gammel
Kirsebær sin avatar
Jeg vil ha en luke. Hvilken som helst.
Advent er den beste tiden.
Postet 23-10-10 kl 13:02 av Kirsebær Kirsebær er ikke aktiv
Gammel
Kalenderpiken sin avatar
Klart du tør, Inter. Jeg har satt deg opp på listen, så får du heller selge loddet til høystbydende hvis du vinner og finner ut at du ikke vil likevel.
Postet 24-10-10 kl 07:40 av Kalenderpiken Kalenderpiken er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Jeg trekker gjerne et lodd, men ber pent om at jeg må få noe etter 10.desember, greit å komme seg ut av den aller verste barseltåken. Tett oppunder julaften er fine greier.
Postet 01-11-10 kl 08:48 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Jeg var så heldig å få en luke ifjor, men jeg har veldig lyst igjen...
Postet 01-11-10 kl 12:05 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Kirsebær sin avatar
Jeg håper noen minner meg på det, hvis jeg får en luke. Spesielt om jeg får den første eller noe. :tåkehjerne:
Postet 01-11-10 kl 21:46 av Kirsebær Kirsebær er ikke aktiv
Gammel
Kalenderpiken sin avatar
Jeg kan sende en PM til alle lukevinnerne når trekningen er foretatt, i tillegg til listen som legges ut i bloggen.
Postet 02-11-10 kl 08:12 av Kalenderpiken Kalenderpiken er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg hadde nesten glemt at jeg meldte meg på her.

Dette er så spennende altså!
Postet 10-11-10 kl 09:59 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Che sin avatar
Trekker lodd.
Postet 10-11-10 kl 10:14 av Che Che er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.