Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Julemaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Julemaffe

Postet 26-12-16 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Martis sin avatar
George Michael er død.
Vi har huset fullt av folk, dvs mamma og type, og jeg må bare ha litt alonetime, så da må jeg stå opp når alle sover. Men nå blir det aviser og YouTube, i stedet for Netflix. Wham var det første bandet jeg elsket, og jeg meldt meg inn i fan klubben og tapetsert rommet mitt med plakater.
Postet 26-12-16 kl 09:18 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sto opp halv sju, resten av familien sover fremdeles. Vi skal ut i skogen i dag, har bunkret opp med pølser og portabel sjokoladekake.
Postet 26-12-16 kl 09:30 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Bare voksne våkne her også. Mine søsken, tantebarn og foreldre kommer på brunsj klokka ti. Intet mindre enn 18 stk det
Postet 26-12-16 kl 09:38 av vixen vixen er aktiv nå
Gammel
Nessie sin avatar
Vi har ikke andre planer enn kino idag.
Ute er det vind, null snø og såpeglatt Det går i grunn bra å være inne, men jeg merker at Pjokken min gjerne skulle ha fått rast av seg litt energi utendørs
Postet 26-12-16 kl 09:40 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Oppe og fått meg en dusj. Greit å ha det gjort mens me enno har strøm.
Her blir vel helst planane å sjekke at alt er trygt og lade opp alle duppeditter. Ein forventer liksom at det blir strømbrudd.
Postet 26-12-16 kl 10:08 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er foreløpig alene oppe, men tror det begynner å røre på seg ellers i huset også. Planen i dag er å komme seg en tur ut, mens det ennå ser ut til å være mulig uten å blåse bort.
Postet 26-12-16 kl 10:11 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
God morgen! Selv vi som fortsatt er småbarnsforeldre får sove litt elstra i jula. I dag våkna småbøllene kl 07:45, deterikke helgæærnt. Jaffal ikke når de ser julemorgen og lar oss få slumre en time til.
Postet 26-12-16 kl 10:14 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Vi er våkne, ikke eldste da.
Skal snart på trening med ungene, så venter juleselskap.
I morgen er det jobb igjen jeg er overhodet ikke klar.
Postet 26-12-16 kl 10:49 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen. Jeg holder på å stelle i stand til julelunsj. Vi er på dag 5 i en sammenhengende rekke med selskapeligheter. Heldigvis er det bare annenhver dag vi er her hjemme så det er litt tid mellom til å rydde til neste selskap. Det er hyggelig, men blir litt mye.
Postet 26-12-16 kl 11:07 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
God morgen! Vi skal gjøre ingenting i dag. Ute er det faktisk nysnø.
Postet 26-12-16 kl 11:18 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Jeg har visst begynt å sove litt lenge, som regel våkner jeg mellom 7 og 8 når jeg har fri, mens jeg både i går og i dag har sovet til nærmere 10.

Ingen planer i dag, det er deilig.
Postet 26-12-16 kl 11:20 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Morgen!
Jeg våknet grytidlig av vinden som herjet utenfor og fikk ikke sove. Etter en kort sjekk rundt huset roet både jeg og vinden oss, så da fikk jeg sove mer likevel.

I dag har vi ingen planer, det blir nok lego og spill.
Postet 26-12-16 kl 11:25 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Her er det åpenbart stille før stormen, nydelig vinterdag på fjellet. Skal straks komme oss ut, skal bare bare først.
Postet 26-12-16 kl 11:51 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Vi skal til mine foreldre for den årlige reinsdyrfileten. Nam!! Jeg er sløv mor som så vidt har våknet.
Postet 26-12-16 kl 11:59 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Er på Sognefjorden, ble tidlig avgang før stormen kommer. Godt med sjø på fjorden nå, men lite vind på land. Alltid spennende med sånne varsler. Litt gøyskummelt liksom.
Postet 26-12-16 kl 12:05 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
To av tre er stått opp. Eldste er i sengen med ny bok hun fikk til jul, yngste ser TV, alle koser seg.

Haglet for et par minutter siden, merkelig vær, vinden er ikke kommet enda, men vi holder oss nok mest inne og rydder bort litt julegaver før vi skal i juleselskap kl 17 til min mor og samboer.

Jobb i morgen på meg, men jeg har fått lov å jobbe noe hjemmefra, så tenker å teste det noen timer i alle fall. I verste fall må jeg inn, men det er et par minutter unna bare så null stress.
Postet 26-12-16 kl 12:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Hjelp, det er visst litt vind på dekk!
Postet 26-12-16 kl 12:13 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ingenting på programmet her heller. Deilig!
Postet 26-12-16 kl 12:17 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Etter 3 dager med storfamilieselskapeligheter er det godt med en rolig formiddag. I kveld skal vi i Tivoli og de på alle julelysene, og spise middag der.
Postet 26-12-16 kl 12:29 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Ingen planer her heller i dag. Ungen bygg lego og eg strikker. Mannen har gått og lagt seg igjen. Deilig med ein rolig dag mellom juleselskapa.
Postet 26-12-16 kl 12:35 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det blåser litt ute. Besøket som skulle komme i dag, måtte avlyse for det går ingen ferger over Boknafjorden.
Postet 26-12-16 kl 12:55 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Familien skal på kino. Jeg steiker ribbe og skal rydde huset til voksenbesøk i kveld. Håper vi ikke rammes for hardt av vinden.
Postet 26-12-16 kl 13:06 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Her venter de minste på at dronene skal lade (igjen). Tror de kommer til å ønske seg flere batteripakker.

Vi får besøk av mannens søster og familie i dag, så jeg holder på å rydde bort alt jeg er glad i som står innenfor en 1 1/2-årings rekkevidde. De er invitert på fiskepudding i hvit saus. Det er min juletradisjon. Svigers skal i besøk hos noen andre.

Deilig med rolige dager. Kanskje jeg får litt overskudd snart. Dette har vært en jul nesten på felgen! Men lite planer og lavt ambisjonsnivå (og en mann som endelig skjønte tegninga) ble det jul.
Postet 26-12-16 kl 13:30 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Appelsin: De får stoppe innom dersom ungane trenger ein pause
Postet 26-12-16 kl 13:54 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Ingen planer, døgnet er snudd. Jeg hoster fortsatt og har relativt tette bihuler. Dattera er nede for telling med feber, vond kropp og snørring og dårlig søvn. Herlig

Det blir veldig rolig i dag, ribbe på langtidssteking - det blir dagens begivenhet.

George Michael!
Postet 26-12-16 kl 14:02 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Og der sklei minsten på isen og datt oppå kontrolleren slik at videoknappen sluttet å virke. Så nå søker vi opp muligheten for å kjøpe ny kontroller.
Postet 26-12-16 kl 14:10 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Skal ut og rydde inn en grill og diverse annet så ikke vinden tar det i kveld.
Postet 26-12-16 kl 14:20 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Ungene dro ut sammen med en kompis, de har nok godt av en tur ut. Jeg nyter stillheten.
Postet 26-12-16 kl 15:55 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har innvidd sesongkortene våre i Tryvann. Snuppa på snowboard som hun fikk til jul. Det gikk ikke fort, men hun klarte seg helt fint. Det var fryktelig isete i løypene, men det var jo ikke snø noe annet sted, så vi får være fornøyd. Vi prøver oss igjen senere i jula.

Nå sløver i foran TV og ser på hurtigsjakk.
Postet 26-12-16 kl 16:40 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har bare kjørt gutta til svømmehallen. X skulle trene først så da svippet jeg de ned til avtalt tidspunkt. Minsten er visst hos en kompis. Tror begge to var sulteforet på lek med andre.
Har også lagt planer for resten av året. Dvs, lagt kabalen heter det vel. Litt treninger, noen avtaler og planer om "kino" i sofaen.
Postet 26-12-16 kl 16:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi gjør bare ikke noe. Jeg vasker en del klær da og har sett første sesong av Skam i går og halve andre i dag. Mannen bygger radio og ungene henger med sine greier. Vi samles til måltider da og snakker litt og sånn, men alle trenger pause nå. Rett og slett.
Postet 26-12-16 kl 19:05 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Vi har hatt hyggelig julelunsj og en liten gåtur i vinden. Veldig enkel grønnsaksmiddag og nå bare sløver vi. Deilig.
Postet 26-12-16 kl 20:16 av Blå Blå er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no