Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

November kaffe nr 2

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

November kaffe nr 2

Postet 18-11-24 kl 14:01 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 131  

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
God søndag.
Vi er barnevakter og småttisen fant ut at 06.35 var en grei tid å våkne på. Blid som en sol, heldigvis, men veldig aktiv og travel. Så nå har vi drukket 2 kopper kruttsterk kaffe hver og mannen er fornøyd fordi han fikk med seg innspurten på Formel 1.

Fremdeles skumring, men været ser grått ut. Vi får kle oss godt, for jeg har planer om naturhistorisk museum etter morgendupp og grøt.
Postet 24-11-24 kl 09:50 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg også trenger en morgendupp . Så herlig med et lite menneske på besøk da, 007.
Her er det også besøk, men det er av min mor, og hun er relativt selvstendig.
Varmer rundstykker når det er litt flere enn meg som er stått opp. Jeg har til gjengjeld fikset kaffe og tømt oppvaskemaskinen (som noen av en grunn aldri tømmer om kvelden, så da vinner jeg den oppgaven som førstemann opp hver dag).

Drittvær er meldt, ja. Håper bare ikke det er klink is utover dagen, siden det er kaldt i bakken.
Postet 24-11-24 kl 10:05 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God søndag.
Fyr i peisen, kaffe i koppen, vaskemaskin på, og det snør ute. Ingen
planer idag og det er godt.
Postet 24-11-24 kl 11:06 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg nøt søndagsmorgen uten planer eller andre hjemme enn attenåringen med å slumre litt ekstra, i motsetning til 007s overnattingsbesøk. Nå har jeg lest papiravis fra perm til perm, og svart på noen jobbmailer - og skal straks dra hunden med ut på tur i det ikke supersjarmerende været, og så skal jeg for fanden lese meg opp til noen eksamener neste uke.
Postet 24-11-24 kl 13:12 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God mandags morgen!

Jeg har te, pledd og leser meg opp på jobbmail. Snart første møte, som jeg som vanlig tar mens jeg går tur med hunden. Fint å kunne multitaske. Så avgårde på trening. Har ikke fått trent skikkelig på en uke. Komoben gngsår fra h...syk og jobbreise var ikke helt topp.

Hjemmekontor i dag - har et ekstremt viktig møte etter lunsj - jeg skal heldigvis ikke presentere.
Postet 25-11-24 kl 07:51 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God morgen fra foreløpig hjemmekontor. Jeg må innom legenkontoret og ta en blodprøve på vei til jobb, siden de ikke klarte det forrige uke. (Når legen er over en halvtime forsinket og laben snart stenger, hadde det kanskje vært en idé å se om noen av de som venter er der for å ta en blodprøve? Nei? Nei.)
Postet 25-11-24 kl 08:07 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Hjemmekontor i dag, inkludert en tur innom stallen og forsøksvis noen gode timer med eksamensskriving.

Først noen timer med jobbmail, regnskap og strategidokument, da. :woopwoop:
Postet 25-11-24 kl 08:32 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Er på kontoret i dag. Må ut i lunchen og handle bursdagsgave til kjæresten til datteren min. Heldigvis er kjøpesenteret rett over veien. 9 grader her i dag, så vinteren har tatt en pause.
Postet 25-11-24 kl 08:34 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Såpeglatt ute i dag, naboene spiller bil-bowling ned bakken her hos oss. Jeg er spent på hvor lang tid det tar før garasjen i bunnen av nevnte bakke blir carport.

Kjæresten kom opp bakken med et nødskrik og ringte hjem for å anbefale at morgenturen venter litt. Kaldt på bakken, varmegrader og regn. Gøyalt.
Postet 25-11-24 kl 08:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Blåmandag så det holder. Glatt som fy. Jobb/vikartelefonen ble med bussen videre. Snill bussjåfør har tatt vare på den og jeg fikk den tilbake etter en time. Vikarinnkalling fikset. Nå på vei til jobb.
Postet 25-11-24 kl 08:58 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Ikke glatt her, men mørkt og vått. Er på jobb, men trenger en kaffe til før jeg kommer helt i gang, kjenner jeg.
Postet 25-11-24 kl 08:58 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Glatt her ja. Har en del ting på lista i dag. Levere bilen i ettermiddag er siste punkt.
Postet 25-11-24 kl 09:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gor morgen! Her gikk det fra julekortstemning på lørdag til øs-pøs på søndag. Det er ihvertfall ikke glatt ute.

Prøver å konse så jeg får ferdig en artikkel til deadline i morgen.
Postet 25-11-24 kl 10:16 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God morgen! Siste permisjonsuke og jeg leser et par kapitler i en WHO-bok. Så tenkte jeg gå ut i griseværet en mil eller to, strikke ferdig en arm i en genser 5 år, skrive et julekort og øve på en sang. Hadde ny pianotime med min sønn i går. Han lærer meg, ikke motsatt Han gjør det gratis!
Postet 25-11-24 kl 10:24 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Ja, det var ikke mye julekortstemning i Oslo i dag, nei.

Vi er nesten i boks med frivillige til julekalenderen! Hvis én til melder seg, så er vi mange nok. Og hvis det kommer flere, får vi til og med spenningen av en trekning. Så husj over i Kalenderpikebloggen og meld dere, dere som ikke allerede har gjort det. (Hvis dere har lyst, altså. Det er frivllig!)
Postet 25-11-24 kl 10:56 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg måtte kjøre attenåringen til skolen, og kommenterte på veien at det var FULLSTENDIG grått overalt, det føltes som om vi var i en sånn julekalender på NRK hvor man er i den triste, ekte verdenen før man går gjennom magisk portal til eventyrland.
Postet 25-11-24 kl 11:07 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Så det er bare å lete etter portaler.
Postet 25-11-24 kl 11:07 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg liker innstillingen din Maverick.

Kraftig møteuke her. Arbeidsoppgavene tårner seg opp og flere ettermiddager er allerede tatt. Men, alt er gøye ting, så vi satser på at positivt stress holder ut de to ukene som nå kommer.
Postet 25-11-24 kl 11:17 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Mogleg naboane sender inn bekymringsmelding på meg i dag. Eg har vore ute og hengt opp vinterlys kun ikledd morgonkåpe. Snø til knes på det verste. Men akkurat der har eg ei lita feilkopling i kroppen, eg syns det er godt (på ein rar måte) å trakke barbeint rundt i snøen.
Postet 25-11-24 kl 14:20 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Trakke barbeint rundt i snøen?
Jeg hadde fått hypotermi umiddelbart!

På kontoret med stabilt dalende form. 2 av 4 er slått ut i heimen med ett eller annet luftveisvirus. Så da blir vi vel 3 sjuklinger i heimen straks. Haff. Orker ikke!
Postet 25-11-24 kl 14:25 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi har vært produktive og fått bakt i helgen, så nå er rundstykker i (fryse-)boks til jul. Denne uken blir den siste uten veldig mange juleforberedelser, men det er bare fordi jeg har så mye annet på programmet.

Mannen er bortreist et par dager og sendt akkurat melding om mulig jobbreise i neste uke også. Nå må vi bare sikre at han rekker hjem til frisørtimen han har til uka, ellers kan han nok se langt etter juleklippen.
Postet 25-11-24 kl 15:56 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Har skjønt eg er litt rar som driv slik ja, Mex. Og god betring til deg og dokker.
Postet 25-11-24 kl 16:14 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kaldt på ryggen i dag. Kunne ikke helt skjønne hvorfor til jeg kom på at jeg ikke har sekken på i dag.
Postet 26-11-24 kl 07:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

Våknet ekstra tidlig i dag, men hadde i grunnen sovet godt så det var greit å stå opp. Med andre ord har jeg allerede kommet meg gjennom mail, booket noen møter, satt på en vask og fått i meg dagens første kopp te :effektiv:
Snart ut på tur med hunden, så trening. Får se om jeg tar en tur på kontoret også.
Postet 26-11-24 kl 08:00 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn. Har sovet "så där", så det passer fint med en litt rolig start med litt kaffe, kursforberedelser og en liten diverse rekvisita-handlerunde etter hvert.

Fikk endelig malt kjøkkengulvet i går kveld (vedlikeholdsmaling), så nå blir det fint til jul. Eneste gruffet er at jeg ser at spisestuegulvet må til pers også. Får se om jeg orker til helgen.
Postet 26-11-24 kl 09:24 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sender e-poster i øst og vest og lar meg irritere en smule over at noen ikke svarer noensinne. Det må nok bli noen telefoner i løpet av dagen.
Jeg lurer litt på å snikpynte til advent også. Vi skal selge boligen i januar og må røske ned alt til nyttår, da blir det så kortvarig glede.
Postet 26-11-24 kl 09:32 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 26-11-24 kl 10:36 av Blondie
Gammel
Appelsin sin avatar
God morgen!
Jeg har fått to gutter avgårde og via FB gitt bort alt jeg har av klær i str. 152. Nå skal jeg lese et kapittel om testikkelsykdommer, og lage frokost. Ellers blir det en fjelltur, og i kveld møte i kostymekomiteen til korpsets juleshow. Er litt spent på hvor ambisjonsnivået legges så tett på jul..
Postet 26-11-24 kl 09:39 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gor morgen, har fått kaffe og teller meg gjennom folketellinger fra siste halvdel av 1800-tallet. Innimellom ramler jeg over begravalser i kirkebøkene og må alltid ta en liten pause når jeg finner barn som dør.
Postet 26-11-24 kl 09:50 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg er på kontoret, heldigvis har vi besøk av en Rhodesian Ridgeback i dag ( ) og jeg har kaffe, hvis ikke hadde det vært ganske trått.
Postet 26-11-24 kl 10:51 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg mekker julegave til folk på kontoret og gjør forefallende oppgaver i skjønn forening.
Postet 26-11-24 kl 10:55 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Her starta dagen med regn og uendelige køer, men å har sola titta frem og et langt møte ble atskillig kortere enn jeg fryktet, så dette tror jeg blir en bra dag.
Postet 26-11-24 kl 12:01 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Enda en hund på kontoret!
Postet 26-11-24 kl 12:57 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så utrolig sigen og trøtt for tiden.
Postet 27-11-24 kl 08:12 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ironisk nok var det glatteste stedet jeg beveget meg i dag rett utenfor sykehuset. Vi som gikk der måtte hjelpe hverandre inn. Nå er visst vaktmester på vei ut for å fikse.

Jeg blir så glad av å se alle julelysene som popper opp rundt i gatene. Hver gang jeg våger meg ut på rusling, er det flere lys. Snart er november over!
Postet 27-11-24 kl 09:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God morgen fra hjemmekontoret, hvor jeg har varm te og et spennende og rart forskningsprosjekt som jeg pusler videre med, bit for bit. I dag analyserer jeg et Nordahl Grieg-dikt fra 1922 for å forstå mer av norske fortellinger om Sri Lanka på 1990-tallet og i dag. Enda er det mørkt ute, men senere har jeg planer om å gå tur og få meg et formiddagsbad i havet. Jeg er i bunn og grunn en heldiggris og trenger å minne meg selv på det.
Postet 27-11-24 kl 09:41 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Rhodesian Ridgeback er ei av dei mest staselige rasene syns eg, Mave. Ikkje dumt kontorselskap det.

Klår himmel og kaldt her i dag. Eg og nokre venninner skal på tur til eit skogsvatn. Der blir det bål, pinnebrød og kakao. Og kaffi.
Postet 27-11-24 kl 09:50 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Så koselig med skogstur med bål og venninner, Syrinx. Høres ut som magisk november-medisin!
Postet 27-11-24 kl 09:54 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Dette er en travel uke. Jeg har avtaler nesten hver kveld. Alt er hyggelig, men sånn oppå hverandre blir det litt mye.
Postet 27-11-24 kl 10:51 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Ja, det er virkelig medisin, Heiko. Vi dreg ut ein gong kvar veke, gapahukar reddar oss når véret er dårleg. Videreføring av friluftsterapi som vi hadde på timeplanen under behandling i haust. Heilt nydelig. Og eg skal ta med meg det du skreiv om å vere heldig, for det er jaggu eg også oppi alt. Ei viktig påminning.
Postet 27-11-24 kl 11:37 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Er det forresten berre eg som skulle ynskje siteringsfunksjonen var tilgjengelig her i bloggen også?
Postet 27-11-24 kl 11:38 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Du kan sitere ved å lage klammene selv, Syrinx!
Postet 27-11-24 kl 11:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Ja, Blondie. Men det er ein jobb eg ikkje gidd ta.

Det er berre det at eg har lyst til å kommentere meir direkte til fleire, ofte alle, og det veit eg er enklare for meg om eg kan sitere.
Postet 27-11-24 kl 12:10 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Oppdatert 27-11-24 kl 12:16 av Syrinx
Gammel
Blondie sin avatar
Ser den.
Postet 27-11-24 kl 12:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Også på hjemmekontor. Brukte lunchen til å spise polarbrød og kikke på fuglene på fuglebrettet.Synes det er skikkelig terapi å se på.

Ingen planer i kveld, men i morgen skal jeg på jubileumsmiddag på jobb. Jeg har 30 års jubileum, og skal få utdelt gave (sammen med mange andre som har jubileum da). Middag og kos. Det blir kjekt.
Postet 27-11-24 kl 12:47 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg ønsker meg egentlig også siteringsfunksjonen,
Sitat:
Sa brura!
tar mer tid enn man kan tillate for oss kvinner som lever i tiden og forventer effektivitet.
Postet 27-11-24 kl 12:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ellers - er på kontoret. Ingen hunder i dag.
Postet 27-11-24 kl 12:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ingen hunder på vårt kontor heller, dessverre. Og dagens bokklubbmøte ble avlyst, så ingen unnskyldning for å gå tidlig fra jobb.
Postet 27-11-24 kl 17:43 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tenk å bli overrasket over at bussen praktisk talt er i rute.
Nå ligger jeg langflat i sofaen.
Postet 27-11-24 kl 18:14 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! I dag var vikarkabalen heftig. Heldigvis ikke så mange syke, men de kom på toppen av diverse møter og turer.
Postet 28-11-24 kl 09:11 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg var på skravlekveld med venninner i går, det kjenner jeg skikkelig på i dag. Blir nok en lang dag med hvile, og styrketrening i morgen.
Postet 28-11-24 kl 09:34 av Blondie Blondie er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.