Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
![]() |
Nahh, der kom kontrabeskjed fra it ombar det ikke blir oppgradering likevel. Da er det vel ingen grunn til å ta helg kl 16, arbeidstiden når ikke full dag før etter 16.
Jaja, hadde vært godt med en unnskyldning for tidlig helg, men må nå bare jobbe da. Fleksitidssaldoen min setter pris på det |
Postet 06-12-24 kl 13:24 av Malama
![]() |
![]() |
Så ligger jeg våken her før det egentlig er morgen. Og snakker visst med meg selv, også her i kaffistuggu. Kaffi drikker jeg ikke heller. Kanskje er jeg litt.... Delulu sommer et ord diverse reels forsøker innføre i vokabularet mitt. Det mye reels, scrolling og meningsløse spill som kjeder meg jeg benytter sånne tidlige morgener til.
De fleste sover. Både de fleste fp-ere og de fleste i mitt eget hus. Bare hun på nesten 9 er oppe. Hun våknet for en time siden. Det er derfor jeg nå har endret oppdateringen på nettaviser og forum siden jeg la meg. (Det skjer åpenbart ikke så mange oppdateringer på 5-6 timer om natta...) Og vagt lurer jeg på om jeg skal stå opp. Det er jo slett ikke noe behagelig, men jeg kunne tømt kjøleskapet og vasket det. Og bare puttet inn igjen det som faktisk er spiselig. En sånn opprydding tar tid, men det må uansett gjøres før jul så vi får plass til alt vi da skal ha der. Så kanskje. Eller så ligger jeg her og spiller en runde til med kabal. |
Postet 07-12-24 kl 07:45 av Malama
![]() |
![]() |
Jeg våknet kvart over fire, det er tidlig selv for meg. Jeg har luftet hunden, sett på meningsløse programmer (dating for boomers!
![]() |
Postet 07-12-24 kl 08:11 av Blondie
![]() |
![]() |
Har sånn "snodig" hodepine. Samme som i går som aldri ble noe mer.
Har hatt begge unga i hus i natt. Skjer ikke ofte akkurat, men veldig koselig. Må få rydda og vaska litt. Samt begynne på en julegave. |
Postet 07-12-24 kl 09:49 av star
![]() |
![]() |
God morgen! Jeg er på Sats og får inn en styrkeøkt før vi skal på Nøtteknekkeren kl. 13. Føler meg skikkelig flink.
![]() |
Postet 07-12-24 kl 10:32 av Blånn
![]() |
![]() |
Våknet tidlig, men sovnet igjen. Få planer i dag etter en ille uke på jobb.
|
Postet 07-12-24 kl 10:35 av millact
![]() |
![]() |
Morn. Tar en kaffe på Starbucks for å styrke meg før dagens høydepunkt: shoppe stoff (til sying
![]() ![]() |
Postet 07-12-24 kl 11:05 av Stompa
![]() |
![]() |
Morn! Skal en tur til byen og treffe en venninne på kafe og julemarked, og så skal jeg hjem og lage konfekt med Toffen, så det blir en hyggelig dag.
![]() |
Postet 07-12-24 kl 11:31 av Skilpadda
![]() |
![]() |
Jeg var på julebord med jobben i går, men var hjemme tidlig. Til nå har jeg satt på en vaskemaskin, flekket av sengetøy, spist frokost og pakket litt. Reiser til min mor i helgen for litt førjulsaktivitet. Det skal bli godt å komme seg vekk noen dager fra flokken.
Ja, også tror jeg at jeg er mettet på julebord etter akkurat samme oppskrift år etter år. Liker mye bedre sammenkomster i mindre grupper der man faktisk kan sitte og snakke sammen. |
Postet 07-12-24 kl 11:43 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
God morgen! Vi skal kjøpe gaver til ønsketreet i dag og så skal jeg pakke inn gaver. Det kommer til å ta tid.
|
Postet 07-12-24 kl 11:44 av Nenne
![]() |
![]() |
God morgen! Vi skal på teaterforestilling med det lokale amatørteateret, der ene niesa har en rolle.
![]() I kveld kommer gode venner på rakfisklag. ![]() |
Postet 07-12-24 kl 12:08 av Eia
![]() |
![]() |
![]() Jeg har en ekstremt sjelden helt-alene-hjemme-dag. ![]() ![]() ![]() |
Postet 07-12-24 kl 14:55 av Maverick
![]() |
![]() |
Hvor trenger jeg å rydde? Jo, stue/kjøkken. Hvor har jeg rydda? Usynlige ting på badet.
![]() Tok en migrenetablett uten effekt. Da får jeg prøve noe annet. |
Postet 07-12-24 kl 17:03 av star
![]() |
![]() |
Niese storspilte i forestillingen, sammen med de andre teaterkollegene.
En fin Blåfjellforestilling, med påfølgende lunsj avviklet. Nå: rakfisk med gode venner! |
Postet 07-12-24 kl 19:02 av Eia
![]() |
![]() |
![]() |
Postet 07-12-24 kl 23:29 av Blånn
![]() |
![]() |
Så utrolig trist, Blånn. Stor klem til deg.
![]() |
Postet 08-12-24 kl 02:34 av 007
![]() |
![]() |
Utrolig trist, Blånn!
![]() Kaffetid nå etter å ha mekket ferdig morgendagens kalenderpikebidrag. Nøye fulgt bruksanvisning, så takk til Kalenderpiken for det. ![]() |
Postet 08-12-24 kl 10:31 av Dali
![]() |
![]() |
Blånn:
![]() Jeg er opp før resten av huset som vanlig, og har rukket både et par kaffekopper og litt puslespillegging. |
Postet 08-12-24 kl 10:48 av celebelen
![]() |
![]() |
Trøsteklem til deg, Blånn.
![]() Eg skal finne turklé og så komme meg ut i lag med ei venninne. |
Postet 08-12-24 kl 11:01 av Syrinx
![]() |
![]() |
Trøsteklem til Blånn. Det er ikke rettferdig, uansett.
Her jobbes det mot frokost, men yngste har lekt med playdough frisørsalong på bordenden og må pakke sammen før jeg kan dekke på. Det aner meg at hun må få ny playdough. Den er vel kjøpt til hennes 5 år eldre søster. Da hun var vesentlig yngre enn hva dagens bruker er. Kanskje 10 år siden snart. Den er tørr. Det er mye smuler. |
Postet 08-12-24 kl 11:30 av Malama
![]() |
![]() |
![]() Får fortsette ryddinga fra igår. Det kommer seg. |
Postet 08-12-24 kl 11:44 av star
![]() |
![]() |
Så fælt, Blånn.
![]() |
Postet 08-12-24 kl 12:10 av Maverick
![]() |
![]() |
Så trist, Blånn.
![]() Jeg er forkjølet. ![]() ![]() |
Postet 08-12-24 kl 14:00 av Fersken
![]() |
![]() |
Så trist, Blånn!
![]() Sløv søndag her, etter et meget vellykket (og etterhvert litt fuktig) rakfisklag. Eldste reiser tilbake fra perm straks, og mannen varsler gåtur. Den henger jeg meg nok på, etter å ha satt en kylling i ovnen. ![]() |
Postet 08-12-24 kl 15:19 av Eia
![]() |
![]() |
Blånn
![]() |
Postet 08-12-24 kl 19:16 av millact
![]() |
![]() |
God mandagsmorgen. Mye surr med soving i natt, og veldig trøtt morgen i dag. Men det går seg vel til.
|
Postet 09-12-24 kl 09:49 av tink
![]() |
![]() |
Så trist, blånn
![]() Jeg har sendt yngstemann avgårde til leirskole. Merket at jeg har blitt en herdet forelder, da mange de andre foreldrene var preget av stundens alvor ![]() Travel uke med tre julekonserter (jeg er publikum med obligatorisk oppmøte), to kostymemøter, en foreldrevakt. Og så var det jobben, da. |
Postet 09-12-24 kl 10:28 av Appelsin
![]() |
![]() |
Det er noe med tredjemann.
![]() ![]() Det graves rundt boligen vår, noe som gir en bunke logistikkutfordringer. Jeg prøver å være vennlig innstilt, men har erfart tidligere at dette firmaet har noen «du får gjørra no fornuftig og dra på arbe»-mennesker hvis jeg ber om å få tilgang til å gå ut/inn på dagtid. Puste med magen! |
Postet 09-12-24 kl 10:32 av Blondie
![]() |
![]() |
![]() Denne uken er det to eksamener, en drøss møter og avslutninger an mass, og jeg gleder meg aller mest til den er over. |
Postet 09-12-24 kl 10:50 av Maverick
![]() |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Februarkaffe (01-02-25)
- Januarkaffe (01-01-25)
- Romjulskaffe (26-12-24)
- Desemberkaffe nr. 2 (09-12-24)
- Desemberkaffe nr. 1 (02-12-24)