Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Livet med et ørkenbarn

Februarbildeblogging 14 - søskenkjærlighet

En åpen blogg, hvor alle som vil kan lese og kommentere. Handler, stort sett, om det å være forelder til et barn med CDKL5 - en genfeil som gir store utfordringer.

"Sometimes at the end of the day, as you gaze up at the endless sky, you wonder, "What would Paris have been like?" But then you realize that the desert has become your home- and you wouldn't give it up for the world." (Ukjent forfatter)
Rangér dette innlegget

Februarbildeblogging 14 - søskenkjærlighet

Postet 14-02-13 kl 19:48 av Inagh
Oppdatert 14-02-13 kl 22:47 av Inagh



I dag, på selveste Valentinsdagen, passer det vel å blogge aldri så lite om kjærlighet. Ikke slik klissete kjærlighet med hjerter og sukker på toppen, men ekte, jordnær kjærlighet, som den mellom brødre.

Jeg har sagt det før. Da vi ønsket oss barn, ønsket vi oss gutter. Vi syntes liksom vi forsto oss på gutter, jenter var sånne sære vesner vi ikke helt ble kloke på. Vi ønsket oss gutter, to stykker, og de skulle være tette i alder, så de kunne ha glede av hverandre.

Vi fikk hva vi ønsket oss, vi, om enn det ble litt skurr på linja da bestillingen ble lagt inn. Vi fikk to gutter, og tett i alder er de. Og om gleden de har av hverandre ikke akkurat er slik vi så for oss den skulle være, så er det uansett ingen tvil om at gleden er der. Gleden og kjærligheten.

Guttungen elsker lillebroren sin, uten forbehold. Kos og suss sitter raust, og det passes på at Lillemann får ta del i hva som skjer. Lillemann har til og med fri tilgang til yndlingskuene til Guttungen, de som han egentlig har vokst fra, men som er fine å ha når livet butter i mot.

"Lillemann snakker til meg, mamma - han snakker til meg med den tause stemmen sin."

De har mange samtaler, guttene mine, og ikke overraskende, så er Lillemann stort sett enig i hva Guttungen måtte ha av ideer og forslag. Han er grei sånn, lillebroren. I det siste har det vært mange og lange diskusjoner om lekselesing.

Lekser er kipe greier. Rett og slett kipt og kjedelig og gaah. Men det hjelper å ha en liten bror som sitter tålmodig ved siden av og lytter når storebror leser. En liten bror som ikke protesterer når det blir proklamert at "jo, du ville nok like å ha lekser, for det betydde at du var frisk... Men det skal jeg si deg, når du ble vant til dem, ville du forstå at det bare er kjedelig!"

Og Lillemann sitter der. Han kikker på broren sin, og det er tydelig kjærlighet i blikket, der han følger med på at Guttungen leser om vannpumper og sluser og etterpå logger seg på pc'n for å svare på oppgaver om hva han har lest.

For det er lettere å gjøre unna kipe ting, når man føler kjærligheten fra broder'n, side om side.

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar


Du skriver så fantastisk fint, og jeg tenker at lillemann og broren hans er veldig heldige med mammaen og pappaen sin også i tillegg til hverandre.
Postet 14-02-13 kl 20:01 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Fininger.
Postet 14-02-13 kl 20:03 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Filifjonka sin avatar
Så utrolig rørende.
Postet 14-02-13 kl 20:15 av Filifjonka Filifjonka er ikke aktiv
Gammel
Erica sin avatar
Åh, Inagh - du gjør meg rørt hver gang du skriver om gutta dine. Herlige gutter og herlig mamma!
Postet 14-02-13 kl 20:54 av Erica Erica er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Skjønne gutter, har du!
Postet 14-02-13 kl 21:01 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Bille sin avatar
Du skriver så varmt og nært. Nydelig.
Postet 14-02-13 kl 21:01 av Bille Bille er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hihi, tenk å være så heldig å ha en lillebror som alltid er enig!
Postet 14-02-13 kl 21:03 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
mkj sin avatar
Du skriver så fint og litt morsomt på samme tid.

Fine dere!
Postet 14-02-13 kl 21:23 av mkj mkj er ikke aktiv
Gammel
IOA sin avatar
Du skriver så fint, og jeg blir så glad av å lese det. De har nok vært heldige både med hverandre og mora si, de guttene dine.
Postet 14-02-13 kl 21:36 av IOA IOA er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg håper du samler alt det vakre om barna dine og familien for øvrig, i en perm. Tenk så nydelig å ha slike ord fra sin mor en gang langt frem i fremtiden.
Postet 14-02-13 kl 21:46 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Bergensis sin avatar
Postet 14-02-13 kl 22:10 av Bergensis Bergensis er ikke aktiv
Gammel
noen sin avatar
Jeg blir så rørt av det du skriver.
Postet 14-02-13 kl 22:17 av noen noen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Postet 14-02-13 kl 22:29 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Pebbles sin avatar
Postet 14-02-13 kl 22:39 av Pebbles Pebbles er ikke aktiv
Gammel
Sonar sin avatar
For en herlig kjærlighet
Postet 14-02-13 kl 22:48 av Sonar Sonar er ikke aktiv
Gammel
Canisa sin avatar

Det er ekte, uforbeholden kjærlighet det!
Postet 14-02-13 kl 23:21 av Canisa Canisa er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Postet 14-02-13 kl 23:28 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Katinka sin avatar
Må bare hjerte litt.
Postet 15-02-13 kl 00:37 av Katinka Katinka er ikke aktiv
Gammel
LaBanga sin avatar
Så skjønne!
Postet 15-02-13 kl 01:01 av LaBanga LaBanga er ikke aktiv
Gammel
Garbella sin avatar
Postet 15-02-13 kl 08:32 av Garbella Garbella er ikke aktiv
Gammel
Magnolia sin avatar


Jeg sier som Pelle, jeg håper du tar vare på historiene, de fortjener å bli lest om igjen og om igjen.
Postet 15-02-13 kl 10:35 av Magnolia Magnolia er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Du skriver så utrolig fint og varmt.
For noen flotte gutter du har!
Postet 15-02-13 kl 10:51 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Fløyel sin avatar
Søsken er gode å ha.
Postet 15-02-13 kl 10:59 av Fløyel Fløyel er ikke aktiv
Gammel
trøtt sin avatar
Postet 15-02-13 kl 22:10 av trøtt trøtt er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Fineste Inagh - du treffer meg i hjertet.
Postet 15-02-13 kl 23:29 av 007 007 er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Inagh

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no