Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 24-04-17 kl 08:15 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
Mandag, men sol og vi slapp unna snø!
Postet 24-04-17 kl 08:42 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sometimes it snows in April.

Vel, vel. Det skjer hvert år, så hvorfor overraskes jeg?

Jeg sitter uansett på jobb og har en deadline kl 12, så egentlig er det bare å jobbe på.
Postet 24-04-17 kl 08:43 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! På nattbuss på vei hjem for å besøke pappa på sykehus. Ser fram til kaffe etter en noe urolig natt.
Postet 24-04-17 kl 08:43 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ahhh, så dette er grunnen til at min mor kaller meg Aprilværet! Jeg som alltid har trodd at det er fordi jeg er som en mild, vårlig bris.

Velvel. Et (velsignet selvhjulpen) barn avgårde, et barn sykt, en smårolling og meg straks på vei ut døren.
Postet 24-04-17 kl 09:03 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Snø, ja. Betyr at ukas eneste hyggelige, planlagte formiddagsaktivitetstrøst utgår.
Postet 24-04-17 kl 09:04 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er egentlig bare glad for at dette været ikke kom i går, da vi kjørte hyller på åpen henger. Men jeg hadde glemt å ta inn klesvasken i går, så jeg ruslet barføtt ut i morges og hentet en eksepsjonelt hvit vask.
Postet 24-04-17 kl 09:17 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor! Ikke fordi jeg har sommerdekk på bilen, men pga de andre. Kaffe, PC, fyr i ovnen og snart 10 cm snø ute...
Postet 24-04-17 kl 09:27 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Det rant nettopp smeltet snø fra håret mitt ned i nakken. Det er mandagmorgenen sin, det!
Postet 24-04-17 kl 09:40 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg så at politiet sa at man burde la bilen stå på Østlandet. Jeg skjønner ikke helt hvorfor den ikke bare kan stå i garasjen her, men nå er nå mannen på tur sørover med den. Men hvordan skal han komme seg hjem igjen?
Postet 24-04-17 kl 09:42 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Pingis!
Postet 24-04-17 kl 09:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Det gikk overraskende greit å komme seg til jobb med bil i dag. Det går sikkert over i løpet av dagen, og jeg kommer aldri hjem i dag.
Postet 24-04-17 kl 09:49 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Snø
Jeg reiser vestover senere i uken, og satser på at vestlands hovedstaden holder seg for god for slikt snøvær som det er her østpå.
Postet 24-04-17 kl 10:02 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Jeg har overlevd kaosveier, og er ganske muggen på alle med sommerdekk som lå strødd både her og der. Lat som jeg er har jeg fortsatt piggdekkene på.
Postet 24-04-17 kl 10:07 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Våknet til snø i Bergen også, og sommerdekk, kom meg nesten ikke opp i hovedveien (men der var det bart, altså..). Håper solen tar overtaket snart, de har lovet sol de neste dagene!
Postet 24-04-17 kl 10:08 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Snart til Haukeland igjen Her er det bart i vegen, men fare for enkelte glatte partier. Sola er framme i dag Så eg satser på at den fjerner melisdrysset som er kommen i natt og eventuell is. Har heldigvis ikkje skifta til sommardekk enno så eg klarar meg uansett.
Postet 24-04-17 kl 10:23 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ingen snø i sikte i Stavanger i morgentimene. Sol og kald vind har vi derimot.
Postet 24-04-17 kl 10:25 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Pingis.

Snø. Og jeg er skikkelig solbrent!
Postet 24-04-17 kl 10:26 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Åh, min nærmeste, kjæreste kollega fikk sitt første barn i natt og jeg er helt varm og myk på innsiden.
Postet 24-04-17 kl 10:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Så koselig, Maverick!

Vi har vært på passkontor med jentene for første gang, det gikk overraskende smertefritt, så nå er det henholdsvis to og fire år til neste gang. Snøkave og tiltakende slaps her, så det er en utmerket dag for hjemmekontor, kjenner jeg.
Postet 24-04-17 kl 11:19 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har vært på foreldresamtale (bare skryt) og løst en ungdomsskolekildelistekrise på morgenkvisten, og dermed rakk jeg ikke møtet jeg egentlig hadde kl. 10. Resultatet er at jeg simpelthen velter meg i fritid og nekter å kikke på den (utvilsomt grusomme) todo-lista som venter på meg.
Postet 24-04-17 kl 11:26 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Pingis:

Jeg fikk tatt buss og tog med mannen min i dag. Det skjer aldri. Men det er det også det eneste positive med dette været. Jeg har ingen andre planer for dagen enn å jobbe og jobbe og jobbe, og ser for meg lang dags ferd mot natt.
Postet 24-04-17 kl 11:32 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jentungen var ikke begeistret over å måtte ha på seg vinterstøvler og vinterdress gitt.
Postet 24-04-17 kl 11:33 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Mannen klarte å kjøre seg skikkelig fast med bilen i dag, fordi han måtte kjøre en annen vei enn normalt fordi menn med gravemaskin sperret den andre veien og dermed inngangen til huset vårt. Han var ikke spesielt blid da jeg snakket med ham, for han mistet dermed et tog og et planlagt møte. Jeg durte opp samme vei litt tidligere på dagen, i deilige ti cm med snø, men jeg har firhjulsdrift og stor, tung bil, så jeg hadde absolutt ingen problemer og kunne ikke by på så mye sympati. Han kan ha det så godt når han insisterer på å kjøre fancy bil med bakhjulsdrift.
Postet 24-04-17 kl 11:55 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Du er bra grei, Adrienne!
Postet 24-04-17 kl 11:59 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Snøkaos her også, lille Ella Elbil fikk lov til å stå i garasjen og jeg fikk skyss av mannen til stasjonen.
Postet 24-04-17 kl 12:08 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg sier I told you so til alle som har lagt om til sommerdekk. Hallo, det har nettopp vært påske!
Postet 24-04-17 kl 12:20 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Min lille Elly McBil tok meg trygt til jobb, riktignok tok det litt lengre tid enn en vanlig mandagsmorgen, men vinterdekkene er fortsatt på.
Postet 24-04-17 kl 12:25 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sitat:
Du er bra grei, Adrienne!
Jeg vet.

Til hans forsvar så skal det sies at han ikke har lagt om til sommerdekk (da hadde han ikke tatt bilen) og at bakken han ble tvunget til å kjøre opp er ganske bratt og det drives gravevirksomhet der også.
Postet 24-04-17 kl 12:36 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg målte snøen på terrassen for en time siden, 14 cm! og det snør fortsatt. :runforthehills: Jaja, artig for ungan.
Postet 24-04-17 kl 13:06 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det var helt ypperlige akeforhold i barnehagen til hun lille i dag tidlig, ja.
Postet 24-04-17 kl 13:06 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Mens her på solkysten skinner sola.
Jeg er på en knakende god forelesning og prøver å ikke stresse meg opp til nytt nivå mtp alt som skal gjøres denne uka. Innen søndag kl 20 skal leiligheten være ferdig (det var den langt fra i dag tidlig), jeg skal ha flyttet ut og vasket den gamle. Jeg skal levere et arbeidskrav, jobbe fullt de dagene jeg ikke er på skolen, har kjøreuke på div fritidsaktiviteter osv.
Og så er det barnebursdag
Postet 24-04-17 kl 13:15 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Ryktene sier at bakken hjem er stengt pga bilberging, jeg satser på at den er åpen igjen når jeg skal hjemover. Særlig overrasket er jeg ikke, det er nesten alltid noen som blir stående fordi de skifter dekk for tidlig (eller for sent, om høsten).
Postet 24-04-17 kl 13:31 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Oi, 14 cm snø, såpass!
Postet 24-04-17 kl 13:47 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Utrolig bra valg å planlegge hjemmekontor i dag. Jeg måtte riktignok avlyse en legetime i dag morges, men sånn er det bare. Bortsett fra skikkelig ræva mye dårligere lunsj enn i moderskipet, er det greit her. Snø ute, god kaffe, en kosevalp og en sur voksenhund som ikke skjønner hvorfor i all verden den lille plagsomme valpen er her. Men nå - jobbjobbjobb!
Postet 24-04-17 kl 14:01 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Og , Pingis.
Postet 24-04-17 kl 14:08 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
"Du kunne vel gått til stasjonen, det er da ikke lange biten?"

Den replikken kan du spare til neste gang, Adrienne. Det hjelper å spre sympatien litt utover og variere innspillene litt.
Postet 24-04-17 kl 14:53 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her i nord er det nydelig vær, snøen er borte og alt er fint. Ja, sånn forutenom at han yngste som har bursdag og blir 9 år i dag har gått hen og blitt syk.
Postet 24-04-17 kl 14:55 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Hvordan i svarte helsikke klarer voksne mennesker å få seg til å kaste stavmikser, vaffeljern, stekepanner og dekketøy i glass og metall EMBALASJE. :sinna:
Postet 24-04-17 kl 15:03 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
På vei fra konferanse i Trondheim til prosjektmøte på Sunndalsøra. Hei hvor det går!
Postet 24-04-17 kl 19:06 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no