Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 02-01-17 kl 08:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Neket sin avatar
Blåmandag. Ting jeg har lyst til: sove, sove, sove, sove. Ting jeg ikke har lyst til: Gå på jobb, levere bil på verksted, være voksen.

:kaffe:

Postet 02-01-17 kl 08:19 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Back to real life. Jeg skulle være fornuftig i gårkveld, ungene i seng i høvelig tid og vi skulle legge oss senest kl 23, men når vi kom ned ved midnatt så fant jeg åtteåringen med øretelefoner og lydbok, lysvåken i sengen. Stakkars mannen som som skal ha hjemmekontor i dag og har ansvaret for at ungene ikke sover til lunsj...
Postet 02-01-17 kl 08:48 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Alle unger på vei til skolene, jeg straks på vei til jobb. Skal spasere med pensumbok på øret, man må jo elske hårete mål ved årets begynnelse.
Postet 02-01-17 kl 09:08 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

I Bergen har snøen akkurat kommet. Den dagen juleferien var over. Er det ikke typisk.

Storesøster hadde store problemer med å sovne i går kveld og jeg så for meg en vanskelig morgen med krangling om å stå opp. Men utrolig nok kom alle seg greit opp og stemningen ved frokostbordet var preget av alle var trette. De to introverte sitter litt i sin egen verden, mens de to ekstroverte er pratsomme og fnisete.

Jeg er på jobb, uten noen særlig begeistring. Men veldig fornøyd med at jeg har kommet meg opp i god tid og at jeg skal ha en ganske rolig ettermiddag og kose meg med julepyntet hus før jeg reiser på jobbreise i morgen tidlig.
Postet 02-01-17 kl 09:24 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen!

Dagens hovedprosjekt - vekke unger - er fullført. De har fri i dag, så jeg trengte ikke å slepe dem lenger enn bort til sofaen, da
Postet 02-01-17 kl 09:27 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Høst sin avatar
Tannlegetime. Fin start på nytt år. Frivillig attpåtil!
Postet 02-01-17 kl 09:39 av Høst Høst er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Blåmandag på alle måter. Hjelpe meg, det burde være pålagt med 2 dager husmorferie etter lang familieferie.
Men, vi kom oss opp og ut uten de alt for store katastrofene. Nå trengs det mye kaffe.
Postet 02-01-17 kl 09:46 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, morn! Jeg kom meg på jobb før ni, og det får være godkjent 2. januar. Her på kontoret ligger de og venter på meg, alle tingene jeg utsatte før jul.
Postet 02-01-17 kl 09:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hei og hopp. Jeg sitter i tomme lokaler og jobber med klargjøring av bygget for ny eier, både praktisk og administrativt. Potet, sa du?

Denne uka blir i limbo, men så er det nye tider i nye lokaler (for oss, bygget er fra 60-tallet ). 2017 blir et meget spennende jobbeår.
Postet 02-01-17 kl 09:56 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Jeg var ikke på jobb før ni, men det var bare et par minutter om å gjøre, så det får være greit! Fjortenåringen har fri både i dag og i morgen; jeg lurer på å ringe og vekke ham for å prøve å dra ham over i hverdagsdøgnrytme.

Men først: kaffe!
Postet 02-01-17 kl 10:10 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg er alene på kontoret og systemet faller ut med ujevne mellomrom. Jeg har gitt beskjed, så det blir forhåpentligvis gjort noe, men det gjør meg ikke akkurat mer effektiv.
Postet 02-01-17 kl 10:23 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det var vanskelig å sovne i går og tungt å stå opp i dag. Men jeg var på jobb før halv 9 (hah!) og det er på tide på med kaffekopp nr. 2.

Mann og unger lå fortsatt under dynen da jeg dro, men i morgen er slaraffenlivet over for dem også.
Postet 02-01-17 kl 10:29 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg er oppe, og skal vel snart vekke unger, men det kommer til å bli tøft for dem i morra når det er skole. Lillebror fikk ikke sove i går, og jeg tror vel egentlig ikke det blir noe bedre i kveld.
Postet 02-01-17 kl 10:34 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Samme her, Polarjenta. Yngste sovnet ikke før over 23 i går, var så trøtt, men fikk ikke sove. Skole i morgen. Går seg vel til.
Postet 02-01-17 kl 10:42 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Her er det både hverdag og snø. Tror snøen gjorde at oppstandelsen ikke ble så vond og vanskelig som fryktet med tanke på hvor sent det ble i går kveld. Regner med at det går seg til i løpet av uka.
Postet 02-01-17 kl 11:01 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har fått mat i ungene og mast til de kledde på seg, og nå har jeg flata ut i en sofa, mens to slenger rundt og ser Kodetropp O i en annen. Jeg er så trøtt, men så var det lillebror, da. Han har hittil bygd stupetårn(!) i sofaen av alle sofaputene og dynene i huset, spist flere never pepperonipølse, forsynt seg rikelig av en boks frokostblanding og servert bikkja hundegodis. ("Han jikej ikke gogostganning, mamma.") Akkurat nå klatrer han på bordet. Jeg tror vi må ut en tur.
Postet 02-01-17 kl 11:03 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Plutselig er det 2. januar, så det er for sent å begynne med nyttårsforsetter i år også.

Jaja, neinei. Jeg trodde at ekstrajobben min skulle være over ved nyttår, men dengang ei.
Postet 02-01-17 kl 11:08 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Her ble morgenen akkurat så vanskelig som forventa. Jeje. Det er jo hyggelig at noe kan gå bedre i morgen!

Nå: te og intenst forsøk på å vri noe fornuftig av den veldig trøtte hjernen min.
Postet 02-01-17 kl 11:16 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heisannhoppsann. Gutta ble vekket klokken ni som en mild akklimatisering før morgendagens skolestart. Jentungen, stakkar, var ganske betuttet over både påkledning og frokost før hun hadde funnet sjela si i dag tidlig. Jeg også, egentlig. Strålende jubel da hun kom til BHG, heldigvis.

Jeg har endt med å jobbe litt hver dag i hele romjula og nyttårsopplegget, så det er helt okei med ordentlig kontordag for å komme litt i orden.
Postet 02-01-17 kl 11:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Heihei. *kvitre* Jeg er så fornøyd med bilen min på glatten.
Postet 02-01-17 kl 11:22 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mine to er alene hjemme, mens både jeg og mannen er på jobb. Gudene vet om de har stått opp ennå. Jeg har vært Snill Mamma™ og gjort klar vaffelrøre til dem, sånn at de ikke må rives ut av luksusbrunsjvanene sine riktig ennå, stakkars små!
Postet 02-01-17 kl 11:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Fylkeskommunen har fått det for seg at me ikkje skal begynne på jobb før på onsdag, så i dag elskar eg dei. Men dagen er full av oppgaver: knuse pepperkakehus hos venner, bli endå litt feitere, ringe banken og levere ferdigattest på garasje.
Postet 02-01-17 kl 11:50 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Så snill di er toffskij!!
Postet 02-01-17 kl 11:51 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har også barn som er hjemme alene.

Min versjon av SnillMammaTM er at snuppa får lov til å bake. Hun er visst en av få venninner som får lov til dette. Årsaken er trolig at hun faktisk har lært å rydde etter seg. Det var en stund et lite helvete å komme hjem når hun hadde bakt, men nå er kjøkkenet helt plettfritt når jeg kommer hjem. Store unger er godt!
Postet 02-01-17 kl 12:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Haha, jeg fikk ikke lillebror våken, men storebror visste råd, han brukte pokemon go, vips var han oppe, og nå er begge ute for å finne et eller annet i nærheten.
Postet 02-01-17 kl 12:10 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg fulgte den indre vekkeklokka til to ferske 4-åringer i dag, og det endte opp med at jeg våknet 08:46! Jaja, er på jobb og i beredskap - blir brannslukking i hele dag!
Postet 02-01-17 kl 12:38 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg er dø-høøøden nær så syk er jeg! Hoster så det er mulig lungene mine kommer ut nesa snart. Og sår hals, vondt overalt, sover ræva. Sta-hakkars meg.
Postet 02-01-17 kl 12:39 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Mann og barn er hjemme, fortsatt ferie på alle 3. Skolen starter ikke før på onsdag.
Jeg er på jobb. Hardt og brutalt.
Postet 02-01-17 kl 12:41 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har feriedag, det var en lur beslutning. Har spist koselig, lang frokost med eldste og yngste, sistnevnte ble ikke så lenge da, skulle til venninne. Eldste skal tilbake til "milla" som det visstnok kalles nutildags, i ettermiddag. Du vet du har store barn når de drikker like mye kaffe som deg.
Postet 02-01-17 kl 13:16 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jobbsjokk her også, gitt. Strategisk plan er gøy..
Postet 02-01-17 kl 13:38 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Høst sin avatar
Jeg. Er. Så. Trøtt.

Dette er ikke gøy en gang....
Postet 02-01-17 kl 13:50 av Høst Høst er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Ungene har fri i dag og mannen skulle ikke på jobb før litt utpå formiddagen, så mitt eneste ansvar var å komme meg opp og ut av døren og det klarte jeg sånn noenlunde og var på kontoret før åtte. Nå sitter jeg hos en kunde og jobber for en annen, og har fått gjort ganske mye faktisk, hjelper med splitter nye Bose QC-hodetelefoner som stenger ute nesten all lyd i landskapet.
Postet 02-01-17 kl 14:12 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitter på Gardermoen og venter på bagasjen. Har hatt en finfin englandsferie og vil ikke hjem til kald leilighet og huslige sysler. Året startet med et litt kjipt familiedrama i familien på min side, så jeg er trist, sint og redd på en gang. Ingen højdare. Og i morgen er det jobb. Ser for meg tusen (mild overdrivelse) timers overtid for å ta igjen det tapte. Og har legetime på fredag pga. noe mageubehag som bekymrer meg. Vel, ting vil vel gå seg til.
Postet 02-01-17 kl 14:22 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Jobb igjen ja..
Var litt hardt å komme i gang, men heldigvis rolige ettermiddager enn så lenge. Ganske rolig på jobb også, og da kjeder jeg meg fort Så jeg gikk til sjefen min og ba om mer å gjøre. Kan jo fort hende jeg angrer litt på det etter hvert, men men.

Og så er jeg litt gretten i dag.
Postet 02-01-17 kl 21:14 av Nessie Nessie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no