Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 28-02-23 kl 06:44 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Kaffe. Sol. Studier. Alle ungdommer ute av huset og hunden har fått tur. Da er det vel bare å jobbe på.
Postet 28-02-23 kl 09:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret.
Øret mitt plystrer, det er litt irriterende altså.
Postet 28-02-23 kl 09:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Hjemmekontor og mange møter. Gleder meg til å gå ut i sola i ettermiddag, nå føles det som om våren er nær!
Postet 28-02-23 kl 09:30 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
På kontoret og litt for mye å gjøre. :svett:


Planen var å bli ferdig til kl. 15 i dag og komme meg hjem og pakke sånn at jeg kan komme med bussen til hytten litt over 17. Vi får se om det holder.



Ellers er det heldigvis ikke så langt opp, så det kan gå med en senere buss også.



Det er meldt bedre vær i morgen enn til helgen, så jeg satser på vinterferie onsdag og torsdag, hyttekontor på fredag og videre ferie etterpå.
Postet 28-02-23 kl 09:33 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Hjemmekontor og fullt med møter her og. Håper å rekke en kort joggetur i løpet av dagen. Om ikke får det bli i ettermiddag. Herlig at det er lengre lyst nå.
Postet 28-02-23 kl 09:34 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg hadde planer om hjemmekontor og trening, men så kom jeg på i går at jeg har et møte. Så da er jeg på kontoret, og ser ut på godværet.
Postet 28-02-23 kl 09:43 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg stilte vekkerklokka en time feil i går kveld, så jeg er på vei til jobb nå. Rakk såvidt teamsmøte mens jeg var hjemme. Heldigvis var ingen av de vinterferierende oppstått så jeg hadde i det minste stua for meg selv.
Postet 28-02-23 kl 10:27 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Snart til byen på psykologtime. Lurer på å dra litt før og sitje litt på kafé. Får sjå.

Ellers er det litt fine ting på gang for meg. Eg fekk ein sjølvtillitsboost her om dagen då eg vart invitert til å halde navnefest-tale i april og i dag vart eg invitert til en potensielt veldig kul damefest neste helg.
Postet 28-02-23 kl 10:37 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Jeg har pålagt meg selv en så rolig dag som overhodet mulig, begynner å bli bittelitt stresset over et par deadlines for studieinnleveringer, og skriver derfor på forum i stedet for, siden jeg tydeligvis ikke er stresset nok.

Nnnnggghh.
Postet 28-02-23 kl 12:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God plan, Mavs; kan ikke se noen måte dette kan backfire på.
Postet 28-02-23 kl 12:50 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det kan jeg! Har gjort det mange ganger før!

Man går i det minste inn i sitt selvlagde lille helvete med åpne øyne, og langs en godt skiltet vei. I den grad det er noe trøst.
Postet 28-02-23 kl 12:52 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det er noe med å ha valgt det SELV, ja.

God tirsdag, for øvrig! Jeg gleder meg til Weird Al-konsert i kveld. Vi så filmen Weird i helgen for å varme opp, og den var hysterisk og noe helt annet enn jeg hadde trodd.
Postet 28-02-23 kl 12:54 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Haha! Nettopp. I saw what you did there. Makan.
Postet 28-02-23 kl 13:11 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har lest litt pensum. Feil del av pensum for disse oppgavene - men dog.

Og så har jeg gjort trappeoppgangen om til et kunstgalleri! Med noen av kunstplakatene mine, masse bilder jeg har tatt sjæl, noen malerier jeg har, og noen malerier av den yngste, lovende.

... blant kunstplakatene er to av de fire Christian Krohg-bildene vi kjøpte på Nasjonalmuséet før han ble wokehypet i mediene, nemlig ingen ringere enn Leiv Eriksson som oppdager Amerika(!), og min datters absolutte yndlingsbilde, (usikker på hva det sier om henne?), "Kampen for tilværelsen".

(Og de siste Krohg-bildene henger i stuen - "Sovende mor" og "Håret flettes")
Postet 28-02-23 kl 15:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
...jadajada. Skal lære meg om radikalisering og terrorisme nå.
Postet 28-02-23 kl 15:32 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg reviderer en artikkel som må leveres inn i dag. Sjekker at alle tall i tabellene er riktige, og sånt. Det. Er. Så. Kjedelig!
Postet 28-02-23 kl 15:38 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Kan opplyse om at tallene i tabellene ofte er feil. Ja, det var jeg som skrev spetakkelet i utgangspunktet.
Postet 28-02-23 kl 16:01 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Men da er det jo i det minste ikke bortkastet tid å sjekke, da! :silver lining:
Postet 28-02-23 kl 16:07 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg ser at Mave og jeg har litt lik tilnærming til pensum. Jeg har ikke laget kunstvegg, men skittentøyskurven er skikkelig tom.

Jeg tror jeg har fått kloret ned fem setninger i dag.
Postet 28-02-23 kl 16:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Da har dere ikke nok panikk! :klorer ned i vilden sky:
Postet 28-02-23 kl 16:22 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Nei, det er jo ikke deadline før om et par dager!
Postet 28-02-23 kl 16:25 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Min dødlinje er ikke før 15. mars, jeg tror det vil merkes når det nærmer seg.
Postet 28-02-23 kl 16:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg har skrevet 200 ord på min oppgave med innlevering på søndag. Mangler bare 2800ish så er jeg i boks. Gårsåbraatte!
Postet 28-02-23 kl 18:56 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Yay, Pappalille! Du legger lista høyt for resten av oss, da.
Postet 28-02-23 kl 19:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Nå må jeg snart fikse referanseformat og referanseliste. Det er i hvert fall verdens aller kjedeligste jobb. (Ja, jeg vet jeg kunne brukt et automatisk bibliografisystem, men nå gjorde jeg nå engang ikke det, da. )
Postet 28-02-23 kl 19:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ja, hva ER det der for et sadistisk regelverk, Toffskij? Små bokstaver, store bokstaver, kolon, rekkefølge, parenteser, og Gud bevare din stakkars sjel om det ikke er PERFEKT etter mal! Lite pragmatisk opplegg.
Postet 28-02-23 kl 19:55 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Og forskjellig konvensjon hver gang, må vite.
Postet 28-02-23 kl 19:59 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg driver og gjør alt jeg kan for å benytte sjansen når jeg har overskudd. Så i dag har jeg lest 6 timer pensum - OG skrevet ferdig oppgaven som skal inn 10 mars eller noe. Eller, første-utkast skal inn på torsdag, men det er strengt tatt en ferdig oppgave.

Også er jeg litt bekymret fordi de sa at det var en "omfattende og vanskelig oppgave på 1200 ord", og jeg har brukt ca 1 time på å lese Eilert Sundt og et par artikler om han, og en 40 minutter på å skrive oppgaven.

Så enten er den ikke vanskelig. Eller så har jeg bommet.

(og Eilert Sundt er KUL. Han er notert på lista til senere en gang. Og til å lese bøkene hans i sommer. Det tror jeg er en god plan)
Postet 28-02-23 kl 20:12 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
En oppgave på 1200 ord er i hvert fall ikke omfattende.
Postet 28-02-23 kl 20:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Det omfattende er jo at jeg har lyst til å skrive 10 000 ord til.
Men jeg forstår ikke helt hvor det vanskelig og krevende kommer inn.
Men sånn var det på forrige arbeidskrav også, jeg skrev det på en liten time.

Og greit nok litt krevende å lese norsk fra 1800-tallet, men de to andre alternativene var engelsk. Og det er jo ikke krevende. Hadde det vært norrønt, kunne jeg skjønt det.
Postet 28-02-23 kl 20:20 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
HAH! Der er artikkelspetakkelet sendt!
Postet 28-02-23 kl 23:40 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Og ja, jeg jobbet kontinuerlig fram til nå.
Postet 28-02-23 kl 23:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no