Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Blogginnlegg

Gammel

På bærtur

Postet 10-09-07 kl 11:57 av bina
Hvorfor plukker ikke folk bær lenger?

Jeg begynner kanskje å bli gammel. Jeg husker jo så godt den tiden da folk gikk mann av huse hver eneste helg i bærsesongen for å fylle fryseren til vinteren.

Min mor og bestemor forteller at de vokste opp med at bærplukkinga var matauk. "Alle" plukket bær. Både blåbær, tyttebær og multer. Det var vinterforsyning av pålegg.

Men for hvert år som går ser det ut til at bærplukkerne blir færre. Kanskje de har...
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 4 bina er ikke aktiv
Gammel

Madelines mor er mistenkt

Postet 07-09-07 kl 12:53 av bina
Ja, så står det å lese.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=161997¨'

Denne saken har gått innpå meg. Jeg må innrømme det. Helt fra første gang jeg hørte om saken har den rørt ved en streng. Og det tok ikke mange dager før jeg mistenkte foreldrene.

De virket så overdrevent PR-kåte, de var så organiserte og planlagte i sin atferd. Og tross alt - de fleste saker med kidnapping, drap, vold osv så er det jo nærmeste familie som står bak.

Det er...
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 1 bina er ikke aktiv
Gammel

- Jeg tror ikke på global oppvarming

Postet 07-09-07 kl 09:20 av bina
Ja, så sa hun. Kollegaen min.

- Det er jo bare for at staten skal kunne gi oss enda mer avgifter. Bilen har jo vært en melkeku i alle år, fortsatte hun.

Først trodde jeg at dama spøkte. Så jeg kostet på meg en liten latter.

Så skjønte jeg det. Hun mente alvor. Hun satt der med høyt hevede øyebryn og store øyne og erklærte at hun ikke tror på global oppvarming.

Alt var bare oppspinn og forskerne kjøpt og betalt, og alt bare for at regjeringa...
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 6 bina er ikke aktiv
Gammel

Arbeidsmiljø

Postet 06-09-07 kl 14:15 av bina
En klok mann fortalte meg en gang at de fleste arbeidstakere TROR at det er sjefens anerkjennelse som er avgjørende for om de føler seg verdsatt og trives. Men undersøkelser viser i følge han at det er ikke sånn. Det er forholdet til kollegene som er viktigst. Har man gode kolleger spiller sjefen en svært liten rolle.

Det stred i mot mine instinkter. Selvsagt er det sjefens godkjennelse vi ønsker! Vi ønsker at sjefen gir oss et klapp på skulderen og putter mer penger i lønningsposen....
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 bina er ikke aktiv
Gammel

Blogg eller ikke blogg?

Postet 05-09-07 kl 21:33 av Nabbe
Tja, si det. Jeg har en forsømt blogg på nettsiden min, og det frister litt å ha en forsømt blogg her inne også.

Jeg får se, om det blir noe etterhvert. Kanskje noen tanker i og rundt Ramadan, som er like rundt hjørnet, og litt om det å være muslim i Norge. Eller om det rett og slett blir litt om oss som familie, eller om litt av alt og mye om ingenting.

Jeg liker å skrive, og ville bare ha muligheten åpen her inne også. Som om jeg ikke har nok å gjøre fra før. ...
Nabbe sin avatar
Skrekkøgle
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 Nabbe er ikke aktiv
Gammel

Slave

Postet 05-09-07 kl 19:17 av Vimsen
Det har jeg vært i dag. Min største datterelskling har hat 40 i feber i dag. Hun har grått, svettet, frosset om hverandre. Mor har løpt opp og ned trappen i hele dag. Hentet farris, tatt ned farris, hentet saft, tømt ut saft, hentet dyne. Dyne ble for varm. Tatt dyne ned igjen, tatt opp teppe. Teppet ble for kaldt. Hentet dyne igjen.

Hentet banan. Da ble hun kvalm. Kaste banan. Hente eple. Eple er godt.

Tvunget på henne en romperakett. Romperaketter er slemme. ...
Vimsen sin avatar
"De"
Postet under Uten kategori
Kommentarer 1 Vimsen er ikke aktiv
Gammel

Den offentlige fattigdommen

Postet 05-09-07 kl 14:03 av bina
Nyansatt i barnehagen "vår", med 15 års erfaring fra kommunal barnehage:

- I alle de 15 årene jeg jobbet i barnehagen ble det sagt at vi skulle få ny barnehage. Men ennå har nå ingenting skjedd. Nå orker jeg ikke mer.

Hvorfor? Jo, kommunen har ikke hatt råd til ny barnehage. Jevnlig har de bevilget noen kroner, basert på en plan fra noen år tilbake i tid. Men byggekostnadene fyker i været, og det de bevilger er alltid for lite.

Det har vært private...
Ustabil
Postet under Uten kategori
Kommentarer 3 bina er ikke aktiv
Gammel

enda mer arbeid...

Postet 05-09-07 kl 11:23 av Vimsen
Jaja... noen har et liv.
Vimsen sin avatar
"De"
Postet under Uten kategori
Kommentarer 2 Vimsen er ikke aktiv
Gammel

Mer, mer.

Postet 05-09-07 kl 11:21 av Vimsen
Hjelpe styre meg for en jobb dette har vært:

En av to prinsessegensere i produksjon. De skal bli julegaver til to jenter. Mønster fra sistre Sandnesheftet:


Og til slutt en finjakke til Frida som jeg strikker på innimellom....
Vimsen sin avatar
"De"
Postet under Uten kategori
Kommentarer 3 Vimsen er ikke aktiv
Gammel

Vimsens forunderlige verden

Postet 05-09-07 kl 11:21 av Vimsen
Ja, her tenkte jeg å lime inn hovedsaklig håndarbeid. Jeg mangler nemlig en "skikkelig" blogg, så jeg må samle alt arbeidt mitt et sted.

Dette har jeg småpuslet med i sommer.
Litt mer i august:
Har fått litt mer ferdig.
Bukse til barnehagegenseren og ENDELIG er bamsejakken ferdig!!

Initialer på rumpa. :hihi:
...
Vimsen sin avatar
"De"
Postet under Uten kategori
Kommentarer 1 Vimsen er ikke aktiv
Gammel

Min vei nedover i vekt

Postet 03-09-07 kl 21:59 av Maggie74
Tenkte jeg kunne prøve å uttrykke litt av veien min nedover i klesstørrelser her inne på denne bloggen. Det er et godt sted å samle tankene litt rundt hva jeg føler og synes om min innsats på det området.

Veiedagene mine er mandag, med vilje, slik at jeg ikke går bananas i helgene.

I dag viste vekten 125,8 kg. Det er -2,2 kg siden jeg begynte for ca 4 uker siden. Er fornøyd med det. Alt nedover er BRA!
Maggie74 sin avatar
Bør lage seg en tittel selv
Postet under Veien nedover
Kommentarer 2 Maggie74 er ikke aktiv
Gammel

Fritid?

Postet 02-09-07 kl 13:23 av cora
Oppdatert 07-03-08 kl 16:07 av cora
Etter å ha studert deltid ved siden av tilnærmet full jobb i to år opplever jeg nå at jeg faktisk har fritid! Nå har jeg nemlig bare jobb, og redusert stilling i tillegg. Jeg har litt tid hver kveld og jeg slipper å bruke helgene til å skrive oppgaver m.m. Så mye tid som plutselig bare "dukker opp"!
Herlig!
cora sin avatar
både her og der
Postet under Diverse
Kommentarer 3 cora er ikke aktiv
Gammel

Å komme i orden etter innflytting

Postet 02-09-07 kl 12:58 av cora
Oppdatert 07-03-08 kl 16:08 av cora
I går, tre måneder etter at vi flyttet inn, fikk vi hengt opp både gardinstenger og gardiner i stua og kan dermed stenge høstmørket ute. Etter å ha ligget sammenbrettet i noen måneder var gardinene, som svigermor var så snill å stryke, ganske krøllete. Ikke snakk om at jeg orker å stryke alle lengdene på nytt. De vil kanskje strekke seg litt?

Vi har fortsatt ikke lys på kjøkkenet. J kom hjem med diverse lyspærer i går, men ingen passet, og det er fortsatt mørkt, bortsett fra...
cora sin avatar
både her og der
Postet under Interiør
Kommentarer 0 cora er ikke aktiv
Gammel

Blogg?

Postet 01-09-07 kl 23:34 av Maggie74
Det var en artig 'feature'.

Må bare benytte anledningen og uttrykke hvor sterkt jeg beundrer Superior og hennes styrke. Hadde jeg hatt halvparten av den styrken hun har utvist gjennom bloggen til minstemann, hadde jeg vært en dypt velsignet kvinne.

Minstemann kan være kjempestolt av å ha en så fin mamma som henne!
Maggie74 sin avatar
Bør lage seg en tittel selv
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 Maggie74 er ikke aktiv
Gammel

Min første blogg!

Postet 31-08-07 kl 19:30 av Senna
Spennede, dette må jeg teste ut.
Senna sin avatar
Javel
Postet under Uten kategori
Kommentarer 0 Senna er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no