Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 12-03-20 kl 09:28 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Jeg er totalt ferdig etter jobb og sovner på sofaen før jeg kommer meg i seng.
Må innom optikeren i dag og få fikset brillene mine, mangler en skrue. Får høre om det går an å skifte glass i solbrillene og til hvilken pris. Har glass med styrke.
Vårens vakreste eventyr skulle startet i dag, men det er jo avlyst.
Postet 12-03-20 kl 09:35 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er på hjemmekontoret. Det er uvant å jobbe med bare en skjerm.
Postet 12-03-20 kl 09:43 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hjemmekontor her også. Snart Teams-møte med masse folk og sikkert kameraer, så får prøve å se tålelig presentabel ut.
Postet 12-03-20 kl 09:44 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er på kontoret, vi kjører foreløpig frivillig hjemmekontor. Mannen har pålagt hjemmekontor, så jeg tenker det er greit at vi ikke går oppå hverandre før vi må.
Postet 12-03-20 kl 10:26 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Jeg venter hos lege på å sjekke et utslett/merke jeg har hatt en stund. Full panikk her. Min lege iført munnbind fulgte akkurat en pasient ut. Så ble det tatt telefoner og bedt om ekstra renhold jo før jo bedre!
Postet 12-03-20 kl 10:27 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg er fremdeles på jobb på det "ordentlige" kontoret, fordi jeg skal gjøre en jobb som best lar seg gjøre med store skjermer. Men i morgen blir det nok hjemmekontor.

Det er veldig stille her nå.

Et barn er hjemme med forkjølelse. Et barn er på skolen (vgs) med streng beskjed om å ta med seg hjem bøker i tilfelle hun må bli hjemme senere.
Postet 12-03-20 kl 10:28 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Hjemmekontor her og. Mannen startet også hjemme, men dro inn til et møte på jobb. Kommer nok tilbake før rushen.

Dette er så rart, altså. Det er både fascinerende og skremmende hvordan noe som antagelig startet i en flaggermus i Kina nå bortimot stopper både Norge og resten av verden..
Postet 12-03-20 kl 10:53 av Timar Timar er ikke aktiv
Oppdatert 12-03-20 kl 11:02 av Timar
Gammel
Blå sin avatar
Og der innførte Bergen restriksjoner på kollektivtrafikk.

Jeg bor sånn til at jeg kan gå, så da blir det litt trim på vei til og fra jobb.
Postet 12-03-20 kl 11:08 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er altså så kaos! Jeg har vært litt streng mot min leder i dag og etterspurt informasjon jeg kan gi ut. Det føles som det skjer noe nytt hvert minutt. Jeg har dusjet fordi jeg skal i et Teams-møte kl 11.
Postet 12-03-20 kl 11:10 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 12-03-20 kl 11:17 av Blondie
Gammel
Addison sin avatar
Der kom vår beskjed, blir hjemmekontor fra nå av og på uviss tid framover.
Postet 12-03-20 kl 11:12 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Og for å være eksterm-navlebeskuende, jeg har sprett ny kjæreste og vil ikke ende opp i karantene uten ham!

Neida. Joda.
Postet 12-03-20 kl 11:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Blondie - 14 dagers karantene tidlig i et forhold må jo være den ultimate testen?
Postet 12-03-20 kl 11:20 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Postet 12-03-20 kl 11:20 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg har frivillig hjemmekontor, har heldigvis en ekstra skjerm her hjemme.
Var en tur på butikken før arbeidstid, der var vi ganske mange.
Mannen skulle egentlig komme hjem i morgen, han er på et sted hvor han ikke kommer i fra i ubestemmelig fremtid, så det kan bli utfordrende. Heldigvis er vi foreløpig friske alle sammen.
Postet 12-03-20 kl 11:22 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Og _der_ gikk hjemmekontorløsningen ned.

Jadda, neida.
Postet 12-03-20 kl 11:51 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er på jobb. Beredskap og informasjonsflyt. Vi fikk tilsendt nye føringer kl. 22.22 i går kveld. Foreløpig ikke stenging av skolene, men vi legger planer for både videre drift og stenging på kort varsel.
Postet 12-03-20 kl 12:02 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Postet 12-03-20 kl 12:52 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg var ute og hamst... handlet klokka åtte i morges, og var ikke den eneste, foråsiresånn. Da beskjeden om at skolene stenges kom i går, gikk folk mann av huse for å sikre seg dopapir og brød. Butikkene måtte bruke natta til hjelp for å fylle på varer. Surrealistisk. Enda verre ble det da jeg satt her og tenkte at jaja, vi har mat for en stund, jeg har masse garn, og med strømmetjenester som har TV nok til en million år skal det gå bra. Og så forsvant TV og internett...
Postet 12-03-20 kl 14:01 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg var nettopp inne på Coop her ved jobben og ble nesten redd, det blikket på folk som suste rundt og fylte vogner og kurver. Tomt for mel og tørrgjær, og dopapir så klart. Gale, gale folk!! Det er da for svarte ikke 3. verdenskrig på gang!!
Postet 12-03-20 kl 14:39 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Postet 12-03-20 kl 14:45 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Plutselig litt usikker, lege sier at astma kanskje ikke er i risikogruppen, helseministeren gikk ganske langt i å antyde at astmatikere er i risikogruppen. Skal man ta ekstra hensyn, eller "bare" like mye hensyn som alle andre?
Postet 12-03-20 kl 19:24 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Høie er i karantene som følge av utenlandsreise, men deltok på pressekonferansen i dag. Hvordan få resten av folkene i Norge til å ta karantenen på alvor når ikke helseministere. gjør det?
Postet 12-03-20 kl 20:04 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Karantenen var vel fra kl 18 i dag.
Postet 12-03-20 kl 21:43 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Skjønner meg fortsatt ikke på disse karantene.
Postet 12-03-20 kl 21:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mannen og jeg er i reisekarantene etter tur til London. Måtte handle, men kommer nå til å holde meg hjemme over helga. Crazy bananas på butikken, men fikk til slutt handlet det vi trengte til over helga. Og gutta er jo ikke i karantene.
Postet 12-03-20 kl 21:58 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
annemede sin avatar
Ja, karantenen ble iverksatt kl 18 i dag, jeg regner med viruset forholder seg til reglene regjeringen setter.
Postet 12-03-20 kl 22:58 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Nå synes jeg vi blir litt teit. Det er klart at det å snakke om disse tiltakene er en samfunnskritisk oppgave, og at det behovet overstyrer at en enkeltperson blir én time senere i karantene (det er uansett 1,5 uke siden han kom hjem).
Postet 13-03-20 kl 09:43 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
On a personal note, jeg kommer ikke på nett! Så fiber er ikke magi likevel når 1000 pers ekstra skal på hubben?
Postet 13-03-20 kl 09:45 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no