Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Mens vi venter - 5



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Mens vi venter - 5

Postet 05-12-08 kl 07:00 av Kalenderpiken







Lys i mørke
Min kalenderluke er ment å gi litt ettertanke, litt humring og en forsmak på godfølelsen som gjerne brer seg når gulvene er vasket ferdig og maten står i ovnen på julaften.

I stuevinduene mine henger disse julekulene. De lyser opp den mørke tiden på året og jeg er svært glad i dem. De har blitt selve symbolet på at livet går videre og en varm følelse som bringer løfte om julehøytid. De siste årene har jeg jobbet mye med mentale øvelser og en av mine viktigste livsfilosofier er “Positive tanker gir positive resultater”. Det er dette jeg vil minne dere på i dag. Se lyset i mørket og sett pris på noe rundt deg. Gi blaffen i desemberkjas, snørrete unger og gretne partnere. Ta et sekund eller ti til å finne ut av hva du setter aller mest pris på.

En av de jeg beundrer aller mest har skrevet mye om dette. Dikter-Arild eller Arild Nyquist som han ble døpt, er dessverre død nå. Mengdene av skrevet stoff, malte bilder, viser og humor er likevel i aller høyeste grad tilstede. Og jeg deler gjerne av skattene. Dette diktet har jeg innrammet på stueveggen.

Jeg liker å rusle i skauen
under store, susende trær
og putte sopp oppi kørja
og røde og blåe bær.

Jeg liker å sitte på bredden
med stang og knallrød dupp
og se på den vesle duppen
som plutselig sier svupp!

Jeg liker å skjenke i ølet
høre det klukke i glass
og så tømme det ned i magan
hvor det fremdeles er plenty plass.

Ja, jeg liker meg her i verden
selv om det kan være litt trist
men det er bedre å rusle her oppe
enn å være en død Ny-quist.

God førjulstid!

Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no