Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 20-12-18 kl 07:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 45

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen, nå gjenstår det bare siste skoledag, så litt på kontoret som hovedtillitsvalgt (sånn at jeg kan ha fri i morra) så er det juleferie.
Postet 20-12-18 kl 08:36 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Her er det juleferie på alle nå.
I dag dog, er det nok en begravelse.
Postet 20-12-18 kl 08:38 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Varm klem, Mex!

To arbeidsdager igjen her, så juleorganisering må vente. Blir nok jobbing i romjula også, ser det ut til.
Postet 20-12-18 kl 08:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Mex.

Jobb i dag og i morgen. Men da er det jo to dager igjen til julaften, så dette skal gå fint.

Litt for tidlig oppe, så jeg klamrer meg til kaffekoppen her og skal snart sette i gang med noe som faktisk krever tankearbeid.
Postet 20-12-18 kl 08:44 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Mex.
Skulle egentlig ha ferie fra i dag. Men hvis jeg ikke vil jobbe i romjula må jeg ta et par timer i dag. Blir hjemmefra i det minste. Med kaffe og morgenkåpe
Postet 20-12-18 kl 09:04 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Blir forumet fullstendig spammet med dritt i dag?
Postet 20-12-18 kl 09:05 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Skulle akkurat til å si det samme. Noen som har det ekstra gøy på morgenkvisten.
Postet 20-12-18 kl 09:08 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Ser ut som om en eller annen møkkamaskin har sluppet til, ja. Sjarmerende.

Men hey! Bare to møter i dag, og to kaffedater i tillegg!
Postet 20-12-18 kl 09:19 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hodet mitt har tatt fullstendig juleferie, men jeg skal være fysisk på jobb i to dager til. I går sovna jeg på t-banen på vei hjem, så jeg er virkelig helt borte.

Håper at forumet blir ryddet. Det er noe skikkelig dritt med sånn spam.
Postet 20-12-18 kl 09:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og der var det i orden. Det gikk kjapt.
Postet 20-12-18 kl 09:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! :kvitre:

Jeg har bevilget meg selv en sjelden hjemmemorgen.

Et spennende møte litt senere i dag, og litt mer årsavslutningsarbeid. Det er så deilig med god oversikt før juleferien!
Postet 20-12-18 kl 09:27 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
God morgen. Opp til frokost og roser. Hele førti år i dag gitt!
Postet 20-12-18 kl 09:29 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen, vixen!

Har deltatt på julefrokost med gruppa på jobb og er klar for siste innspurt på jobb før jul.
Postet 20-12-18 kl 10:08 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med dagen, Vixen!

Jeg er syk og på jobb (må være her) og vil egentlig bare ha juleferie, er bare idag og imorgen igjen da...
Postet 20-12-18 kl 10:26 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Første gang inne i bloggene på over ei uke. Har vært en hektisk innspurt. :svett:

Nå er det bare sjarmøretappen igjen. Noen få tekster å rette (gjør meg ferdig as we speak), og juleavslutning først med klassen min i 3.-4. time før elevene får ferie og vi ansatte møtes til julelunsj. Så er det slutt.

Og i går (i natt ...) kom Frøkna hjem på juleferie!
Postet 20-12-18 kl 10:32 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Har ein litt for fullpakka dag, som starter på Haukeland. Ville helst lagt i fosterstilling, heime, litt til. Det ordner seg nok. Sånn litt uti romjula ein gong.
Postet 20-12-18 kl 10:34 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn. Jeg er forskrekkelig trøtt. Det gjelder bare å tyne de siste førjulskreftene ut av seg sånn at den hersens artikkelen endelig kan bli ferdig og julefreden senke seg. Lyspunkter: hyggelig lunsj og hyggelig middagsselskap på trappene.
Postet 20-12-18 kl 10:37 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Gratulerer med dagen, Vixen!

Jeg har en syk gutt i hus. Igjen. Om dette også er streptokokker, og nå begynner jeg å kjenne lusa på gangen så det tror jeg det er, så er det femte gang siden juni. Stakkars gutt.

Legetime senere i dag, og spesialist rett over nyttår.
Postet 20-12-18 kl 10:43 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Gratulerer med dagen Vixen!

Jeg er syk men på jobb enn så lenge. Hjemme ligger eldste syk med feber, og resten av gjengen var generelt snufsete når de ble sendt på skole og i barnehage. I rute til jul med andre ord.
Postet 20-12-18 kl 10:47 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Gratulerer vixen!

Voldsomt mange syke for tida. Ekstra klem til Hjertensfryd, håper dagen og jula går bedre enn fryktet.
Vi har bare øyekatarr og forkjølelse i hus. Det tåler vi.

Holder på å selvlære meg ms project. Lærte det i 2001ish, det begynner å bli noen år siden.
Postet 20-12-18 kl 10:54 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Mex!

Grattis Vixen!! 40 år ung, nyt det!

Uhorvelig trøtt her også, nå er det kun i dag og i morgen igjen før noen fridager, må jobbe i romjulen men blir vel mest å holde øye med mail og sånt. Har ikke tenkt å sette ny rekord i fakturering de dagene.
Postet 20-12-18 kl 10:56 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Hjertensfryd, pass på deg selv!
Postet 20-12-18 kl 10:57 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Siste dag på kontoret før jul. Det er ganske stille i dag, så egentlig sitter jeg bare og diller mens jeg venter på julelunsjen.
Postet 20-12-18 kl 10:57 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Og gratulerer, Vixen!
Postet 20-12-18 kl 10:57 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg må skrive reiseregninger i dag. Føkk.
Postet 20-12-18 kl 11:41 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Hæppi vixendag!

Jeg må kjøre lønn i dag. Skal tro om folk faktisk får pengene sine før jul ...
Postet 20-12-18 kl 11:44 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vil ikke jobbe!
Postet 20-12-18 kl 12:04 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg ble oppringt av blodbanken med beskjed om at det var full krise, og i dag satt jeg bare 5 minutters gange unna. Så nå har jeg gjort #dagensgodegjerning
Postet 20-12-18 kl 12:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg har vært borte fra FP veldig lenge nå, men med eksamenssensur foran meg i flere dager, passer det å komme tilbake, synes jeg.
Postet 20-12-18 kl 12:30 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag, jeg har inntatt julesofaen med avspasering og en solid forkjølelse. Kjenner at jeg er litt ambivalent til å ha husmorvikaren i hus. Flott at det støvsuges, men jeg føler ikke at jeg kan late meg på sofaen sånn som jeg egentlig har lyst til... Men altså, det er et klassisk I-landsproblem, jeg vet.
Postet 20-12-18 kl 12:48 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Kanina!!

Tjorven:

Grattis med dagen, Vixen! :fest:


Palmen: (Palmen i går: Ja, altså, fristen er i morgen? - Jepp. - Men, altså, betyr det at jeg må gjøre det innen i morgen? - Jepp. - Seriøst, MÅ jeg det? )
Postet 20-12-18 kl 12:49 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
KANINA!
Postet 20-12-18 kl 13:15 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer med dagen, vixen!

Og så koselig å "se" deg, Kanina!

Jeg er ferdig med møter for i år, men plenty igjen å gjøre sånn egentlig. Akkurat nå prøver jeg å få varmen i meg etter å ha sittet i iskalde møterom. Så blir det julekonsert på jobben om et par timer. Og mammaen min er straks på vei over fjellet, det blir ekstra godt å se henne etter en stri desember.
Postet 20-12-18 kl 13:15 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen vixen.

Og hyggelig å se Kanina igjen.

Jeg har spist lunsj med hyggelige kollegaer og unnet meg en rask tur ut for å sikre morgenkåper til jentenes julestrømper.

Jeg har klart å pådra meg en ordentlig juleforkjølelse og sitter her og hører på julemusikk, drikker kakao, leser sakspapirer og synes synd på meg selv.
Postet 20-12-18 kl 14:17 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Gratulerer med dagen, Vixen!
Postet 20-12-18 kl 14:47 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Da er vi i gang med spamming igjen ... En eller annen bot som har funnet oss.
Postet 20-12-18 kl 19:42 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
HP sin avatar
Jeg har slettet spam-brukere, innlegg, og midlertidig stengt for nyregistreringer. Håper de har glemt oss når jeg åpner igjen om et par dager.
Postet 20-12-18 kl 21:19 av HP HP er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
JEG HATER REISEREGNINGER. Sånn. det hjalp ikke, men godt å få det ut.
Postet 20-12-18 kl 22:13 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
m^2 sin avatar
Sniker meg inn her for å skrive til Palmen at; på jobb har vi en app som "speiler" nettsiden for reiseregninger. Så kan man ta bilde rett inn i reiseregningappen, og skrive inn utgiften - I DET MAN NETTOPP HAR HATT DEN. Og har kontroll på kvitteringen siden man fortsatt har den i hånda. Genialt...
Postet 20-12-18 kl 23:10 av m^2 m^2 er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Mhm M^2. Det er visst sånn man skal gjøre det. Sierem. Nå har jeg funnet meg et glass vin, håper det hjelper. Og har tatt alt som skal videre til kunde, det vil si det som er kritisk på inneværende år. Bra jobba, Palmemor.
Postet 20-12-18 kl 23:17 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Vi har også sånn app. Virker bare hvis man bruker den.
Postet 20-12-18 kl 23:18 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
m^2 sin avatar
Ja det var det da. Jeg synes den er super å bruke når jeg sitter baki en drosje en stund, eller sitter og glor ved gaten og sånt. Tar bilde av kvitteringen med én gang, også inn på appen når jeg har en ledig stund.

Jeg kom på 2. plass på "årets hederspris for mest reisende" på jobbens julelunsj i dag, og vi er Norges 3. (av og til 4. ) mest reisende etat per pers. Så får jeg det ikke gjort fort blir det sinnsykt mye å ta igjen, og ikke minst mye å legge ut
Postet 20-12-18 kl 23:28 av m^2 m^2 er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Vi har firmakort der regningen går rett til jobben, så jeg har ikke det incentivet, en gang. Men jeg må betale utlegget selv hvis det går for lang tid før jeg leverer, faktisk.

Største ulempen med å gjøre det med en gang, er at jeg da ikke får matchet utlegget mot den som kommer fra kredittkortet. Det blir bare surr. Så jeg tar (i teorien) bilde, også lager jeg reiseregning (i teorien) 1 gang i måneden.
Postet 20-12-18 kl 23:55 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
JEG ER FERDIG MED REISEREGNINGENE MINE! :Lykkelig: Merk dere tidspunktet. Fristen er midnatt. Deadlinejunkie? Moi? Og så må dere se opp på Polyanna sin beskrivelse av meg i går. Foran sjefen vår. Ække tull en gang.
Postet 21-12-18 kl 00:23 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Well done, Palmen! Selv har jeg og sosiallærer saksbehandet for første gang i Websak. Og er så stolte av oss selv. Ble løping fram og tilbake mellom kontoret også, for vi måtte også finne ut hvordan rektor godkjenner utsendelsen.

Jeg har lagt meg. Nå skal jeg skru av hverdagsvekkeklokka og sette på en slik at jeg med 100 % sikkerhet rekker frisørtimen kl. 12.30 i morgen.
Postet 21-12-18 kl 00:49 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no