Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Bobbelur

Sponsede koblinger:

...veien tilbake etter å ha truffet en vegg.
Gammel

Fineste..?

Postet 22-07-12 kl 16:36 av Bobbelur
Jeg har fått det på sms noen ganger i det siste. Gjerne med klem og kyss også. Og det fra en jeg ikke har møtt. Han sier han skal komme til uken og hjelpe meg med å male i huset. Hm. Hm? Hm. Jeg er litt avventende til det hel. Drar mye å smilet i tillegg, siden han er såpass ung. Han blir ikke tredve før til neste år. Så langt virker han hyggelig og mye mer moden enn en kar på 50, så jeg tar det hele med en klype salt, et smil og koser meg med det som skjer.

Det var en kar på 50 som...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Postet under Uten kategori
Kommentarer 23 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

In sickness

Postet 11-07-12 kl 20:42 av Bobbelur
Jeg har klart å pådra meg en uvi. En skikkelig kraftig en som ikke lot seg skylle ut med fem-seks liter vann. Så det ble legekontor og medisinering, og siden jeg hadde litt trykk over nyrene og tendens til økning i crp så fikk jeg en lang kur.
Og ble bedre. Bare med litt svie innimellom og vondt i nyrene på morgenen.

I dag ringte legen og sa at det var resistens mot medisinen jeg hadde fått. Og plutselig skjønte jeg hvorfor jeg ikke var i form til å gå lang tur med hundene i...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 15 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Viktigst for meg

Postet 01-07-12 kl 00:11 av Bobbelur
Reisen. Fordi jeg liker å være på reise i mitt eget liv, oppdage, bli kjent med, oppleve.

Og det er jaggu spennende nok for tiden, denne reisen. Hus? Aner ikke. Jobb? Vet ikke. Men jeg har fått ordnet med lån og egenkapital endelig. Og jeg har forelsket meg skikkelig i Han Deilige, og vi puler ikke, vi har ikke sex, men kan ligge sammen på en sofa i en halvtime og bare være sammen. Ta på og puste og kjenne. Det er så deilig, og det kjennes så rett. Det er en reise det også, det å oppdage...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 15 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Innspill nødvendig

Postet 28-06-12 kl 19:18 av Bobbelur
Jeg har sendt tilbakemelding til firma om kontrakten. Og fått svar:

Sitat:
Hei, dette opplevde vi som en overraskende tilbakemelding, avtaleutkastet ble utformet for å ivareta det vi mente vi snakket om sist og var enige om. Vi er ikke forberedt på å diskutere lønnsnivå utover dette på dette tidspunktet og på dette stadiet i prosessen slik at vi har ikke noe annet tilbud til i morgen. Jeg foreslår at alle parter tenker over om det er grunnlag for å gå videre og vi imøteser gjerne innspill
...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 9 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

I quit, I give up

Postet 28-06-12 kl 15:40 av Bobbelur
Ansettelseskontrakt mottatt.

Jeg har regnet på det som står der. Og ja, jeg vet at jeg ikke skulle se så mye på hvor mye jeg taper eller tjener på å IKKE jobbe, men jeg må faktisk gjøre det. For på bunnlinja slik den er akkurat nå så betaler jeg for å jobbe. Knappe tusenlappen ekstra i måneden før skatt er ikke mye å rop ehurra for. Trekk så fra drivstoffkostnader for å jobbe 3,5 timer hver dag. Resultat? Jeg vil heller sitte hjemme og tvinne tommeltotter ja.

Og den andre...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 14 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Venter på startlån og kontrakt

Postet 26-06-12 kl 14:53 av Bobbelur
Jeg har søkt om startlån, og det er NAV som disponerer dette på vegne av Husbanken.
Saksbehandleren er en utrolig hyggelig dame som er konstuktiv å snakke med.
Huset jeg fikk tilslag på er med forbehold om innvilgelse av startlån.

Så både selger, eiendomsmegler og jeg vil gjerne ha et svar. ASAP!

Fredag ringte en kar fra NAV og var ikke oppmuntrende når det gjaldt det lånet. Jeg tjente for lite, bla-bla-bla. Det eneste som kunne hjelpe var ansettelseskontrakt...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 7 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Brent bro.

Postet 25-06-12 kl 13:21 av Bobbelur
I forrige blogginnlegg kunne jeg dele at separasjonen er i orden. Om ett år er jeg en skilt kvinne.
I dag logget jeg inn på NAV for å sjekke en liten ting. Jeg har nå nytt navn. Jeg er nå den samme som jeg var da jeg ble født og før pappa adopterte meg.

Så selv om det kaskje går til helvete med startlånet så skal jeg likevel feire meg selv i kveld.

Sånn bortsett fra eksen, Han Deilige og ei god venninne så er dere de første som får vite....
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 14 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

And the saga continues

Postet 22-06-12 kl 13:54 av Bobbelur
1: Jeg har endelig fått snakke med noen i NAV som styrer med dette med Startlån. Han mente jeg tjente for dårlig til å få lån.
Min tilkommende kollega - som jo er han som har hjulpet meg med lån i vanlig bank - mente at dette kunne ikke stemme. Han skulle ta kontakt med NAV-mannen.

2: Jeg har i dag vært separert i to dager. Papirene kom i posten i dag.

3: Jeg får plass på AiR. Ventetiden er ca fire måneder.

4: Jeg har vært hos coach/terapeut. Telefonen...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 3 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Og vi prøver igjen

Postet 19-06-12 kl 23:28 av Bobbelur
Jeg har lagt inn bud på et annet hus, og inkludert forbehold om at jeg får innvilget startlån i kommunen. Jeg skulle egentlig fått svar i går, men fikk det ikke. "Aha! Kanskje det kommer i posten på tirsdag da?" Men det gjorde det ikke.
Jeg får ringe i morgen tidlig. Men megler er klar over akkurat det med startlån, og det var greit at jeg skrev det som et forbehold.

Det er ingen andre som har sett på huset har jeg inntrykk av. Og jeg har ikke gått mye ned under prisantydning,...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 44 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Ja visst

Postet 10-06-12 kl 23:48 av Bobbelur
Ja visst gör det ont

Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
och det som stänger.

Ja nog är det svårt när droppar faller.
Skälvande av ängslan tungt de hänger,
...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 4 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Søkes: Hus og bruksrett

Postet 29-05-12 kl 17:49 av Bobbelur
Har: Innvilget startlån og annet lån. Totalt 1,5 digre lapper.
Har også: Tilbud om jobb. Deltidsstilling på backoffice og forsikring.

Det vises til samtaler på kontor til finansieringsagent og takkes ja til jobb innen komplett nytt fagfelt for undertegnede, til tross for at undertegnede fikk tilbudet overlevert uten forhåndsvarsel.

Bruksrett på dertil egnet utstyr og medfølgende personale samt egnet eiendom for boligbruk er ønsket vare. Videre informasjon om varene,...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 13 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Flere kapittel over

Postet 26-05-12 kl 19:56 av Bobbelur
Jeg har sagt fra meg bruksretten på utstyret og sagt opp intensjonsavtalen med Han Deilige. Jeg merket at balansen ble forskjøvet når jeg forelsket meg såpass som jeg har gjort.
Det er ikke noe moro. Det er overhodet ikke noe moro. Jeg kjenner det i hjertet at dette er så lite moro som det går an. Sånn vil det alltid være når jeg forelsker meg og den andre 'liker deg veldig godt, men det er den siste lille biten fra å like til å vite at du er den rette som ikke er der.' Jeg kunne...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 13 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Lite nytt

Postet 22-05-12 kl 10:40 av Bobbelur
bare sliten.
Sønnen til eks var her i helgen. Greit at han ikke gjør mye av seg, men de to sammen drar ned energinivået mitt.
Mye å tenke på i tillegg hjelper ikke på. Ja, og så har legen sendt meg resept på D-vitaminer. Jeg hadde visst for lite sånt i kroppen.

Jeg kjenner at jeg er så sliten at det å gå turer med hundene i skogen blir et ork. Jeg tenker at jeg derfor skal drite i turgåing i dag, jeg skal ta med meg strikketøyet og sette meg ute i sola og la hundene...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 7 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

"Jeg vil at du skal finne..."

Postet 16-05-12 kl 17:20 av Bobbelur
"en som er på samme plan som du!"

Det er ordene til kineseologen/coachen min. Jeg var der i dag. Virkelig en fin dag å få behandling på. Jeg har hatt så mye som har skjedd de siste to dagene, og det hjelper å ta tak i slikt mens det er ferskt.
Han ble kjapt oppdatert på det som har hendt meg siden sist, og han leser kroppsspråk så innmari godt at han stoppet meg med 'det der mener du ikke!' mens jeg fortalte.

Jeg har fått sortert litt. Jeg skal sortere...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 2 Bobbelur er ikke aktiv
Gammel

Behov for oppmuntring.

Postet 15-05-12 kl 09:53 av Bobbelur
Greit at det er et snev av pms i dette akkurat nå. Men jeg kjenner meg nokså bortkommen og fortapt akkurat nå. På forhånd må jeg bare beklage at det som følger ikke er helt korrekt språkmessig sett:

Da det ble klart at Luren og jeg skulle gå fra hverandre, spurte jeg foreldrene mine om de kunne kausjonere for restlånet på dette huset sånn at jeg kunne bli boende. Det var tvert nei - som noen kanskje husker.
Etter to uker på ferie kom de frem til at de kunne låne meg litt penger...
Bobbelur sin avatar
...we have cookies
Kommentarer 39 Bobbelur er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:48.