Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 25-03-21 kl 06:59 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
En morgen til å stå opp. 1! One! Det skal jeg klare!

I dag er en sånn dag der jeg drømmer om å male en stor regnbue og teksten «Alt suger». Evt «Alt suger gamle hoppetau gjennom en hageslange.»
Postet 25-03-21 kl 07:27 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Herlig at jeg var først, slik at det positive innlegget mitt kan gi dere alle inspirasjon gjennom dagen.
Postet 25-03-21 kl 07:29 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
007

Jeg er på sofakontor og har masse å gjøre. Men innser at min dag er mange hakk lettere enn 007s og mange andres.

To dager igjen til påskeferie. Og dersom det drittværet vi har akkurat nå holder seg, så blir det en veldig innesittende ferie kjenner jeg.
Postet 25-03-21 kl 07:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg er lei meg i dag. Har akkurat innsett i hvor stor grad mitt eget valg om å etterleve nasjonale føringer om hjemmekontor har isolert meg fra mine mer avslappede "vi har ikke smitte på kontoret"-kollegaer som har vært på jobb nesten hver dag i år og som i går var ute på byen og drakk vin sammen. Jeg har valgt det selv, og jeg synes det var riktig valg, og jeg skjønner at kollegaene mine har valgt annerledes og at det var naturlig for dem å gå ut sammen uten meg. De er ikke kjipe, bare på en annen planet. Men det svir likevel, og jeg innser at en konsekvens av pandemi og smittevern er at jeg har blitt/gjort meg selv til Viggo venneløs.
Postet 25-03-21 kl 07:59 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har det litt som 007 i dag også forsøker jeg å hindre at jeg føler meg mer som Heilo.
Så jeg har invitert de som jeg anser som mine beste venner på jobb til Teams lunsj i morgen, jeg driver å lager quiz også bestiller jeg en pose med sjokolade til hver via Morgenlevering, som takk for at de er der liksom.
Postet 25-03-21 kl 08:12 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er så innmari på linje med Agenten, litt godt å se at det er flere.
Og Heilo, som jeg kjenner meg igjen i dine tanker om kontorhygeiene. Jeg har pliktskyldigst sittet hjemme og kun sosialisert med klikk-og-hent-mannen på Obs denne uka, mens flere av kollegene er på kontoret og sågar henter inn elever.
Postet 25-03-21 kl 08:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Vil dere hjelpe meg å løse påskenøtter på jobben?
Jeg syns sånne nøtter er moro, men super vanskelig!

Ok, her er dagens nøtt:

Sitat:
På den beste spoten for å ta bilde av hoppbakken møter du noen amerikanske turister som lattermildt sier at de har vært "to Stjørdalen and back". Nå skal du derimot ta turen innom et sted som må sies å være en direkte motsetning, dog det også ligger i et land kjent for høy grad av røverstreker. Der blir du tatt i mot av en mørk skjønnhet, som med hes stemme viser deg vei til den eneste enkeltsengen de har. Du gleder deg til å briljere på dansegulvet på kveldens fest, men blir skuffet over at de andre gjestene er mer opptatt av shots og fistpumping. Den mørke skjønnheten sier at hvis du virkelig vil danse, burde du dra til en fjern danseglad slektning med samme familienavn, som faktisk ikke klarer å slutte å synge om temaet.

Etter tre dager hos ham har du vondt i hoftene og du er lei av å måtte spise så mange bittesmå porsjoner for å bli mett, så du føler for å flytte på deg. Men før du forlater landet er du interessert i å se noe litt mer høykulturelt. Dansefyren peker nord og sier du skal følge den så langt du kommer til fots, til du kommer til en by som har noe bare en håndfull andre byer har, inkludert Abu Dhabi og Venezia. Siste halvdel av navnet på byen gir deg også håp om å få servert noe mer mettende i asiatisk stil, så du legger i vei.

Kor ska vi reis hen?
Postet 25-03-21 kl 08:36 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen og klemmer til de som trenger det.
Jeg har sovet 9 timer men trengte det da tydeligvis.
Venter på testsvar.
Skal jobbe til mandag også men etter det er det ferie.
Postet 25-03-21 kl 08:37 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Gjetter på Paris, Mex.
Postet 25-03-21 kl 08:51 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg vingler mellom å være matt og pessimistisk og eksplosivt energisk og løsningsorientert. Jeg liker det siste mye bedre, må jeg si, så i dag skal vi på visning igjen og har endelig bestemt oss for å male veggene på den svært lurvete doen nede.
Postet 25-03-21 kl 08:53 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På hjemmekontor. Etter å ha gruffet i gruffetråden, så har jeg plutselig 2 skjermer. Helt uten at jeg har gjort noe mer.
Da blir livet litt enklere.
Og ja, en dag igjen.
Postet 25-03-21 kl 09:03 av star star er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Siste undervisningsdag før f. I morgen skal eg prøve å få vurdert mest mulig, så eg kan ha fri i påska, fråtse i serier (i morgen kjem vel påskekrimmene?) og kose meg sammen med snuppelina mi. Ho treng ei mor som tar fri og har pott overskudd til andre ting. Det er tøft å vere 16 no om dagen...
Postet 25-03-21 kl 09:44 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
For en morgen!

Jeg har fått tillatelse til å være på kontoret i dag. Jeg skal i løpet av 20 minutter presentere 2 års arbeid på en sånn måte at minister og statssekretær synes forslaget mitt er fornuftig bruk av mange milliarder kroner. Og da skulle jeg slippe å ha boring i betong (som de holder på med i mitt bygg akkurat nå) og svinsende tenåringer i bakgrunnen - syntes sjefen min.

Så jeg har gått til jobb (til fots). Kjøpt fancy kaffe på veien og småpratet med bariasten (stakkars, hun skjønte ikke hva som traff henne da jeg fikk totalt munndiaré).

Og straks er det påskeferie!



Synes jeg veier godt opp for 007 sitt åpningsinnlegg nå.
Postet 25-03-21 kl 09:50 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Snart påskeferie. Gudene vet om den blir bra - det ser ikke lovende ut med været Uansett skal det bli godt med litt fri - det trengs etter å ha hatt det veldig travelt i det siste.
Postet 25-03-21 kl 09:53 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Så fint, Tjorven. Litt sprudling og litt sugende hoppetau, sånn er det jo. Håper du får en fin helg med jenta di, Hondacrv. Vi kjenner også på at ungdommene trenger at vi har litt overskudd til dem for tida. Så bra at du har fått deg ekstra skjerm, star! Og lykke til med do-maling Toffen!Tvi-tvi for positivt, det vil si negativt, testsvar Trixie. Og til Blondie!

Jeg synes du er veldig smart, Frøy. Akkurat nå sliter jeg litt med å ta meg sammen og være løsningsorientert, men det med å bestille noe påske-egg har jeg allerede tenkt på. Mannen min fikk påske-egg på jobb i går. Sånt får aldri vi på min arbeidsplass, og jeg har vært misunnelig på det i alle år, men så begynte jeg å tenke på at jeg kanskje i stedet skulle ta og gi påske-egg selv til noen. Utfordringen er naturligvis hvem. Vanskelig å plukke ut bare noen få synes jeg, og samtidig er det jo grenser for hvor mange påske-egg man har råd til...
Postet 25-03-21 kl 09:55 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
For å fortsette på den gruffete veien, jeg gruer meg såpass til ferien at jeg har kjøpt maling til stua. Da har jeg noe å gjøre hvis jeg kjeder meg for intenst.

(sorry, Tjorven, det var veldig fint å lese innlegget ditt likevel. )
Postet 25-03-21 kl 09:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Så deilig Tjorven.
Postet 25-03-21 kl 09:59 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Det var visst ikke riktig, Celeben.
Postet 25-03-21 kl 10:15 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har bidratt med en solid dose sugende hoppetau tidligere, så det er jo greit å gjøre et forsøk på å veie opp.

Men for en forskjell det gjør å se folk, altså. (Det er en til i hele etasjen jeg sitter.)

Og så hun som vasker her. Som har vært på jobb hver eneste dag selv om kontorlokalet er helt tomt. Jeg er så glad for at vi ikke har sagt henne opp, og hun var lykkelig over å få både arbeid og lønn.
Postet 25-03-21 kl 10:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Så deilig å kjenne litt på godfølelse i de små tingene, Tjorven. Lykke til med presentasjonen!
Postet 25-03-21 kl 10:25 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Så herlig lesning Tjorven! Lykke til i dag!!

Klem til agenten, Heilo og andre som trenger!

Jeg vil nå bare løse påskenøtten til Mex, ikke jobbe som en gal for å kunne ta påskeferie med noenlunde ro i sjelen. Men, får ha den til pausemoro!

Kjedelig vær på vei inn, litt gråere i dag så langt. Håper på noen fine turer i påsken, bålpanne og kos med familiekohorten.
Postet 25-03-21 kl 10:36 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar


Dustemorgen med dustefolk. Man kan ikke forvente å få en hel artikkel når man bestiller et lite sammendrag.
Postet 25-03-21 kl 10:37 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Her er hint om noen vil ha det;


Like ved Stjørdalen ligger det et sted som disse Amerikanerne sikkert egentlig stoppet ved. Et sted som de færresten ønsker å ende opp. I motsatt retning er derimot veien du vil da. Stedet du skal ta turen innom er det kun et fåtalls nordmenn som besøker i året selv om mange følger med fra sofakroken.



Noe som herjet verden for 100 år siden fikk navn etter landet til denne danseglade slektningen. Noe urettferdig overfor dette landet vil nok mange si, for det var nok den frie pressen i dette landet som fikk verden rundt til å rette øynene mot akkurat dette landet da de skulle finne et navn.



Men hva var det dansefyren sa du skulle følge? "Den"? Ja, det høres jo ganske så merkelig ut. Og det er nok ikke noe man burde henge seg for mye opp i. Men om du absolutt vil så er det mange som følger "den" til fots hvert år til en by som ligger vest for den byen vi skal til. “Den” finnes mange steder i verden, og går til mange forskjellige steder, avhengig av hvilken retning du har valgt.
Postet 25-03-21 kl 11:02 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Heiko: Du er ikke den eneste som har det slik. Jeg er også hjemme, fire uker nå, mens de andre sitter på jobb (passer visst best, vi liker ikke hjemmekontor osv osv). Hadde forventet at HR sendte ut mail i går med nye retningslinjer fom i dag, men neida.

Tjorven: Lykke til! Så fint med kontorkontor og god kaffe samt gåtur!

Vi skal visst ha lunsj på Teams i dag og noe gøy. Får håpe det blir gøy, da.

Påskeegg får vi aldri, kommer ikke til å skje. Må nok kjøpe meg mitt eget.
Postet 25-03-21 kl 11:02 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og som ikke det var nok - 16-åringen har blitt reggis-fri i dag. For en lykke å være 16 år og ikke lenger ha togskinner på tenna.

Postet 25-03-21 kl 12:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det er stas, Tjorven! Vi venter og venter på at vår snart-16-åring skal få av sin – det skulle liksom bare ta et år, men nå nærmer det seg halvannet.
Postet 25-03-21 kl 12:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Nøtter av den typen her oppe skjønner jeg virkelig ikke noe av. Og jeg ser egentlig på meg selv som nokså intelligent. Jeg klarer bare ikke å skjønne hvordan det skal tenkes.
Postet 25-03-21 kl 13:49 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg prøver igjen! Husker ikke hvordan jeg får sladdet, så det blir hvit skrift i stedet:

Amerikanerne har vært i Hell.
Du danser flamenco og spiser tapas (Spania, ref. spanskesyken), og følger pilgrimsleden (?) til Bilbao. Det høykulturelle er kanskje Guggenheim?
Postet 25-03-21 kl 14:09 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Spot on Celebelen!

Jeg syns sånne nøtter er kjempevanskelig. Klarte å komme frem til Pilgrimsleden i Spania, men klarte ikke å finne riktig by
Postet 25-03-21 kl 14:14 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Faren min var der for noen år siden, Mex, og hadde med en kul t-skjorte til Ville fra nevnte høykulturelle. Så det visste jeg om. Men det var noen steder på veien jeg ikke er sikker på om jeg fikk med meg.
Postet 25-03-21 kl 16:36 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Knallartig gåte!!

Nå fikk jeg skikkelig lyst til å reise på tur!

BilBAO, bao er jo steam buns! Tok Spania, tapas og pilgrimsleden
Postet 25-03-21 kl 18:34 av Addison Addison er ikke aktiv
Oppdatert 25-03-21 kl 23:05 av Addison
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no