Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 24-12-18 kl 07:11 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Det ble beviselig jul i år også! God jul!

Våknet opp med ungene i hus og selv om øynene ikke tindrer så mye lenger, har de søte smil ved synet av julestrømpene. Tur med hunden overstått, rundstykker i ovnen. Snart skal vi pakke oss ut og reise rundt på gravene til de vi helst skulle hatt her. Middag hos barnas far i ettermiddag.
Postet 24-12-18 kl 09:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God jul!
Det blir jul iår og.
Nå kaffe, fyr i peisen, unger som spiser julestrømpe godt og ser på Julemorgen.
Postet 24-12-18 kl 10:15 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Julefrokosten er klar og vi venter på min mor. Hun ble invitert av junior for en halvtime siden så hun må få slenge på seg litt klær stakkars Vi skal feire sammen med min bror med familie idag.
Postet 24-12-18 kl 10:16 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God jul
Rolig julemorgen her, 2 av 3 barn hjemme men vi skal feire sammen også med yngstebarnets far i kveld og hele mine side av familie

Skal snart på julespinning, gleder meg.
Håper alle får en fin kveld.
Postet 24-12-18 kl 10:17 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Da har vi spist frokost. Jeg er passe trøtt og gretten. Nå siste rest av rydding og pynting. Gruffinga får jeg ta der den hører hjemme.

God jul alle sammen!
Postet 24-12-18 kl 10:40 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Skavvise. Tenåringen forsvant til kjellerstua for å brøle i et spill, uten å se etter julestrømpa. 12-åringen har ikke stått opp enda.

Så mye for tindrende barneøyne, altså.

Men hey! Jeg har drukket kaffe og lest avis og nytt utsikten min, så jeg har det ganske bra likevel.
Postet 24-12-18 kl 10:52 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har nesten ikke sover i natt og jeg aner ikke hvorfor. Vi skal i juleselskap hos min bror, så jeg har ikke noe stress. Men sove ... nei, det er visst ikke meg forunt.

Ingen unger er våkne her heller, men jeg innbiller meg at de setter pris på julestrømpa når de står opp om en times tid. For da vekker jeg dem.
Postet 24-12-18 kl 11:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Vi skal snart tusle ned å spise frokost, før vi drar en tur til Las Palmas og sjekker ut julepynten der. Ingen julestrømper i år gitt. Virker som om det går bra, selv om minsten var litt betuttet over å måtte vente helt til romjulen med pakkene.
Postet 24-12-18 kl 11:08 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Sonar sin avatar
Rolig morgen her. Ungdommen sover fremdeles, går glipp av hvit jul. Ikke sikkert snøen er her når de våkner, sånn er det på Vestlandet

Mannen ligger langstrakt på sofaen, syk, en tradisjon hos oss. Ikke han alltid syk, men noen syk i julen.
Alle ungdommene er hjemme og mine foreldre komme til oss på julemiddag. Vi gleder oss.
Postet 24-12-18 kl 11:57 av Sonar Sonar er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ungene valser rundt i nye pusher og jeg i ny julete nattkjole. Alt er klart til å sette på kok og dukene skal straks på bordene. Skal bare se Tre nøtter til Askepott og drikke litt mer kaffe
Postet 24-12-18 kl 12:04 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Yngste våknet 0715 for å åpne julestrømpe, men han skjlnte det var tidlig og halvsov til halv ni. Begge veldig fornøyde med innholdet.

Så har vi sett siste episode av Pakten. Kirkegården om en stund og så gudstjeneste kl 15. Da er det skikkelig jul.
Postet 24-12-18 kl 12:22 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
En liten kvil med føttene på bordet. Mannen er ute å ordner med siste liten gaver, som alltid, tradisjon kalles det vist. Det drysser lett med snø ute, og vi skal ha mor og far på besøk i kveld. Blir jul i år og.
Postet 24-12-18 kl 12:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Her er det Tre nøtter til Askepott (under lett press fra mor :knegg; ), og ribben er i ovnen!
Postet 24-12-18 kl 13:04 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her er det Mikke mus, julestrømper og bare kos.
Postet 24-12-18 kl 13:15 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ribbestekingen startet 08 her; jeg har ellers montert kransekake og vært en snartur ut for å kjøpe pynt til den og et par avskårne amaryllis (siden de to jeg kjøpte i potter neppe blomstrer før nyttår). Er glad mannen tok det meste av vaskingen før helgen, for ingen av oss er i form til rundvask nå. Jeg håper hodepinen er det siste blaffet av forkjølelsen og ikke starten på noe annet.
Postet 24-12-18 kl 13:25 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Grøten er spist, og yngstemann (14) fikk mandelen uten at det var rigget.
Postet 24-12-18 kl 14:47 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vår uriggede mandel gikk til mannen (45). Nå setter vi på pinnekjøttet, ungene spiller Uno og finner på et tegneserieunivers, og snart er det Donald.

Hvis dere ikke har noe å ta dere til akkurat nå, har Morgenbladet en fonetisk analyse av Tre nøtter til Askepott-dubbingen.
Postet 24-12-18 kl 14:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
12-åringen hadde våknet, ikke funnet strømpa på «vanlig sted», blitt lei seg og lagt seg igjen med en bok.

Begge takknemlig og glade for innholdet, da.
Postet 24-12-18 kl 14:57 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg er alene i sofaen, med Quality Street og Askepott. Var på jobb 7-12, og så hos Bestemor som er på gamlehjem.
Det går an, dette også.

God jul, alle sammen!
Postet 24-12-18 kl 19:40 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
God jul fra oss som ligger ni timer etter dere! Her er mannen og eldste på bakeri og kjøper brød til julefrokost. Alle fire har fått julestrømpe og dagens plan er noe julete på tv og kanskje en gåtur før ribbemiddag.
Postet 24-12-18 kl 20:07 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Appelsin

Quality Street og Askepott høres helt fint ut
Postet 24-12-18 kl 22:04 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Vi har feiret jul bare vi fire for første gang og det har vært helt nydelig.

Lunsjgjester og juletregang, en liten hvil, hyggelig middag og gaver. Nå slapper vi av med nye bøker.
Postet 24-12-18 kl 22:20 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Vi har feiret hos min bror og det var skikkelig hyggelig. Ungene var storfornøyde med gavene og junior tok nesten til tårene da han fikk en Rosenborggenser fra bestemor som han ønsket seg.
Postet 24-12-18 kl 22:28 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Alle fornøyde og mette her. Minus gamingstolhjul som knakk på ene stolen da gutta hentet de fra kjelleren. Men det gikk seg til, så får vi heller fikse i romjula. Selv sitter jeg i min nye hjertepysj og taster i sofaen, med macen på min nye laptop-pute.
Postet 24-12-18 kl 23:40 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fin julaften her også! Og deilig sløvekveld etterpå!
Postet 24-12-18 kl 23:45 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Ny deilig pysj, hjemme etter koselig julekveld hos moren min. Mett til til nyttår antakelig, pinnekjøtt er altså så godt.
Postet 24-12-18 kl 23:58 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Overlevde.
Postet 25-12-18 kl 01:03 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no