Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Livet med et ørkenbarn

Februarbildeblogging 6 - Å Tenke Sitt

En åpen blogg, hvor alle som vil kan lese og kommentere. Handler, stort sett, om det å være forelder til et barn med CDKL5 - en genfeil som gir store utfordringer.

"Sometimes at the end of the day, as you gaze up at the endless sky, you wonder, "What would Paris have been like?" But then you realize that the desert has become your home- and you wouldn't give it up for the world." (Ukjent forfatter)
Rangér dette innlegget

Februarbildeblogging 6 - Å Tenke Sitt

Postet 06-02-13 kl 21:07 av Inagh
Oppdatert 06-02-13 kl 21:48 av Inagh



Her sitter jeg og lufter tærne.

Det var foreldremøte i kveld. Foresatte og Håpefulle ved fjerde trinn skulle treffes. Elevene skulle fortelle om sin skolehverdag, det skulle underholdes, og så skulle vi ha med mat og drikke og spise sammen til slutt.

Mat og drikke ble fikset, og siden jeg nå engang er ei kaffekjærring, og Ernie er litt i overkant avhengig av den brunsorte drikken han med, så brygget vi oss en god termos. Dette skulle bli så bra.

Det er vinter. Jepp. Det er vinter, og da er det fordundre meg snø også. Masse snø.

Vel inne i garderoben henger vi av oss yttertøy, og jeg parkerer støvlene mine pent ved siden av støvlene til Guttungen. Jeg vil da vel ikke dra inn snø og søle på gulvet i klasserommet, vil jeg vel ikke.

Guttungen leder oss bestemt til han sin pult - "her skal dere sitte!" Jeg setter meg ned og plasserer posen med matboks, Farris og kaffetermos pent på gulvet under bordet.

Selv tar Guttungen plass med kompisene oppe ved smartboardet. Akk ja, jeg, mitt fossil, gikk på skole da det ennå var tavle og kritt. Dagens barn har diger, smart dataskjerm, de - den kan de skrive på, tegne på, gjøre oppgaver, og enda til se film. Tenk det du, Hedda!

Sånn sitter jeg og filososferer, fossilet, mens elevene i tur og orden presenterer hva de arbeider med og hvordan. Lyset slukkes - det er på tide med Powerpointpresentasjoner de har jobbet med, to og to, om de ulike planetene.

Jeg lener meg framover for å få bedre sikt, der i halvmørket. Planter beina solid på gulvet, setter meg godt til rette.

Ettersom presentasjonene glir fram over tavla... eh, smartboardet, kjenner jeg at jeg blir våt på sokkene, klissvåt, faktisk.

Jeg kikker framfor meg. Joda, der sitter det en pappa, med vinterstøvlene på. Jeg Tenker Mitt. Ja, man gjør jo det, han har ikke tatt av seg vinterstøvlene! Tenk all den snøen han har dratt inn - snø som nå smelter, og seiler nedover klasseromsgulvet, så jeg blir søkkvåt på sokkene.

Jeg gir meg selv en mental klapp på skulderen. Flinke meg - jeg har tatt av meg støvlene mine.

Powerpointer og planeter presenteres med mer eller mindre iver og flyt, og til slutt er de ferdige, alle mann, og lyset kommer på.

Blikket mitt faller på gulvet, ned på mine to klissvåte føtter... Og en diger, brun dam, som ligger som en liten innsjø rundt stolen min, pent dandert rundt en termos som ligger der langflat med korken litt på skrå.

Auda... Kaffen!

Og så er det bare å litt sånn diskret, i en pause, finne papir, som viser seg ikke være nok, så en litt mindre diskret må få tak i lærerern, som til slutt, veldig lite diskret kommer med en stor - en kjempestor mopp.

På nabopulten sitter en av våre nærmeste naboer. Hun storkoser seg. Hun kjenner nemlig meg.Og hun kjenner mannen min, og hun vet at i nabolaget er det nettopp oss to som ikke er akkurat A4 i rekkehusstrøket.

Jeg kan bare se på hele nabodama, der hun sitter, og nesten litt diskret, men bare nesten, forsøker skjule at hun ler godt og grundig av meg.

Og hun Tenker nok Sitt.

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar
Postet 06-02-13 kl 21:15 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Dakars.
Postet 06-02-13 kl 21:16 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Hondacrv sin avatar
Postet 06-02-13 kl 21:24 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Postet 06-02-13 kl 21:24 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Postet 06-02-13 kl 21:26 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Det straffer seg visst å Tenke Sitt.
Postet 06-02-13 kl 21:29 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Darth sin avatar
Herlig.
Postet 06-02-13 kl 21:29 av Darth Darth er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Postet 06-02-13 kl 21:35 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Bergensis sin avatar
Postet 06-02-13 kl 21:35 av Bergensis Bergensis er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Postet 06-02-13 kl 22:00 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Hannah sin avatar
Postet 06-02-13 kl 22:09 av Hannah Hannah er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Fornøyelig!
Postet 06-02-13 kl 22:10 av Ine Ine er aktiv nå
Gammel
Storm sin avatar
Fantastisk!
Postet 06-02-13 kl 22:34 av Storm Storm er ikke aktiv
Gammel
noen sin avatar
Lukter det kaffe av tærne dine?
Postet 06-02-13 kl 22:40 av noen noen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar


Var ikke kaffen varm, eller i det minste lunken?
Postet 06-02-13 kl 22:48 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Ha ha, jeg måtte sjekke, og det lukter faktisk kaffe av tærne!

Og nei, det tok nok såpass lang tid før kaffedammen rakk fram til føttene mine at det hadde rukket å bli såpass kaldt på veien at jeg ikke reagerte på det.
Postet 06-02-13 kl 23:10 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
noen sin avatar
Herlig!
Postet 06-02-13 kl 23:15 av noen noen er ikke aktiv
Gammel
Fløyel sin avatar
Postet 07-02-13 kl 08:49 av Fløyel Fløyel er ikke aktiv
Gammel
Wix sin avatar


Det ser ut som at jeg/vi havnet ved samme skole som dere ja, for jeg var også på helt tilsvarende foreldremøte i går. Selv var jeg så hensynløs at jeg tråkket inn med skoene på.
Postet 07-02-13 kl 17:35 av Wix Wix er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Inagh

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no