Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Livet med et ørkenbarn

Februarbildeblogging 21 - Veslekalven min

En åpen blogg, hvor alle som vil kan lese og kommentere. Handler, stort sett, om det å være forelder til et barn med CDKL5 - en genfeil som gir store utfordringer.

"Sometimes at the end of the day, as you gaze up at the endless sky, you wonder, "What would Paris have been like?" But then you realize that the desert has become your home- and you wouldn't give it up for the world." (Ukjent forfatter)
Rangér dette innlegget

Februarbildeblogging 21 - Veslekalven min

Postet 21-02-13 kl 21:58 av Inagh



I går var det karneval på skolen til Lillemann.

Karneval, ja. Eldstemann på 10 har arvet sin mors intense avsky mot å kle seg ut. Han gikk i barnehage i fire år. Det første året var han Kaptein Sabeltann - i lånt drakt. Det holdt til mor fikk tatt et bilde av ham i garderoben. Deretter vrengte han av seg hele sjørøveren og vandret resten av dagen i ulltøyet.

De neste årene gikk vi for kompromisset - han hadde ulltøyet sitt under og Liverpooldrakta over, og så var han fotballspiller, og sånn var det med den saken.

Lillemann, stakkar, gudane må vite hva han mener om karneval. Men vi har nå fastslått en gang for alle at den gutten har ikke personligheten til bror sin. De er som dag og natt, de to gutta. Dermed har vi liksom bare konkludert med at Lillemann syns karneval er kult, og at et er megastas å kle seg ut...

... For da kan mor være kreativ, og Lillemann er et lett offer.

Første gang, da var han litt over et år og barnehagegutt. Mamma hadde strikket hvit pusete lue til ham, med to lange ører. Denne sammen med hvit strømpebukse, hvit body og en liten dott på bleiebaken, så var han verdens søteste lille kanin. Jeg har et herlig bilde av ham i fanget på avdelingens ped.leder - for anledningen kledd som Mikkel Rev.

De to neste årene var han tigergutt, med hjemmestrikka tigerlue og stripete pysjamas. Han er jo tøff som en tiger, den gutten - det passa bra.

Det var et par karneval han gikk glipp av pga sykdom, men neste drakt ut var en drage. He he, mor fikk mye skryt for den drakta.

I fjor var Lillemann Sauen Shaun, han var så fin en liten ulldott atte, men han hadde sovet seg gjennom hele karnevalet, veslesauen min.

Og så var det i går - da var det jammen meg karneval igjen. Hva skulle han være i år, tro?

Alle som kjenner meg, veit hvor utrolig glad jeg er i kyr. Kua troner høyt på lista over de fineste dyr jeg veit i hele verden, og det aller beste som finnes er små kalver som spretter rundt på et jorde, og som kommer for å få kos og klapp.

Så da måtte verdens fineste Lillemann få bli en liten oksekalv i år.

Og i går hadde han visst virkelig vært i storform på karnevalet - våken, blid og opplagt, og det var han og en voksen - som for anledningen, helt tilfeldig stilte som ku (!) som klarte slå katta ut av sekken, slik at små baller og ballonger regnet ut over dem.

Så, skal jeg tro på rapporten fra skolen - Lillemann digger karneval. Så da syns han sikker det er helt ok at han blir ikledd det ene kostymet villere enn det andre og.

Og sånn er det med den saken.

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
Heilo sin avatar
Fineste lille oksekalven!
Postet 21-02-13 kl 22:02 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tuppen sin avatar
Jeg er enig med han - karneval er gøy. Særlig når man har et så stilig kostyme. Finingen.
Postet 21-02-13 kl 22:09 av Tuppen Tuppen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Det var da en nydelig kalv! Men si meg, har du lagd kostymet?
Postet 21-02-13 kl 22:11 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Bergensis sin avatar
For ein flott kalv!
Postet 21-02-13 kl 22:13 av Bergensis Bergensis er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Det er jeg som har sydd kostymet, ja.

Det skulle egentlig være en hel drakt, men så er det for lenge siden jeg har sydd, så jeg klarte knøvle til noen aldeles for pinlige nybegynnerfeil, så det endte opp som ei litt rar bukse og ei jakke.

Pytt, pytt, det ble nå en oksekalv lell.
Postet 21-02-13 kl 22:16 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Imponerende! Ser utrolig fin ut på bildet, så den ble nok ikke så veldig rar.
Postet 21-02-13 kl 22:28 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Så FLINK du er!! Og for en søt oksekalv.
Høres vitterlig ut som om han liker karneval ja.
Postet 21-02-13 kl 22:29 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Wow! Superfint kostyme, og nydelig, liten oksekalv.
Postet 21-02-13 kl 22:38 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Postet 22-02-13 kl 00:06 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Mei sin avatar
Fantastisk!
Postet 22-02-13 kl 01:28 av Mei Mei er ikke aktiv
Gammel
Najade sin avatar
For en fin lite kalv! Og du, så flink du er!
Postet 22-02-13 kl 03:32 av Najade Najade er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Du er så flink.

Jeg er nok mest enig med storebror når det gjelder karneval.
Postet 22-02-13 kl 08:19 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Magnolia sin avatar
Så fin kalv, og så flink symamma!
Postet 22-02-13 kl 08:43 av Magnolia Magnolia er ikke aktiv
Gammel
Filifjonka sin avatar
For en fin liten kalv du har!
Postet 22-02-13 kl 08:57 av Filifjonka Filifjonka er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Så kul kalv.



(men jeg er nok mest enig med storebror, og syns nesten at karneval i barnehagen er det verste jeg vet.)
Postet 22-02-13 kl 17:05 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Fine kalven! Og så flink du er som kan sy sånt!
Postet 22-02-13 kl 19:54 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Jeg er på linje med lillemann og elsker karneval!
Postet 22-02-13 kl 19:56 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Floksa sin avatar
Postet 28-02-13 kl 15:53 av Floksa Floksa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Inagh

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no