Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 07-01-21 kl 08:42 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen. Hjemmekontor på meg og hjemmeskole på barna. Guttungen på vgs. går annen hver dag og jentungen hadde vondt og kastet opp en gang i går, henne holder jeg hjemme for sikkerhetsskyld slik at om det skulle være omgangssyke så er vi ikke med på å spre det i tillegg.
Postet 07-01-21 kl 08:55 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen og god bedring til Frøys datter.

Jeg har en liten morgenstund på hjemmekontoret før jeg skal til byen for langt møte. Møtet er digitalt, men jeg sitter i et kommunalt møterom, både fordi jeg foretrekker det og fordi jeg da kan sitte sammen med en annen person sånn at vi kan samarbeide underveis.

Det er kaldt, og noen slo av den ene av ovnene i stuen i natt så jeg sitter her med varm te og strikkejakke og satser på at det går seg til.
Postet 07-01-21 kl 09:10 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
God morgen. Ble morgen 05 her, pga vasker kom da. Så har sett nyheter fra USA, og skal straks sende ungene på skolen.
Så blir det rolig her i dag, etter at jeg løp rundt og fikk unna jula i går. Det kjennes i dag.
Men først, kaffe tror jeg. Enda en kopp.
Postet 07-01-21 kl 09:13 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Kaffe og intens nyhetstitting i 15 minutter, så har jeg time på Skype.

Fylket har endelig rullet ut Teams til elevene, så fra neste uke satser jeg på å ta det i bruk.
Postet 07-01-21 kl 09:19 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har hatt et par håpløse jobbdager. Hodet mitt er ikke på rett sted, og jeg må rett og slett skjerpe meg. Det er ikke så lett, men nå har jeg sluttet å gråte, så nå gjenstår det å ta seg sammen.

Vi satt og så på nyheter fra USA i mange timer i går, og antar at jeg fortsetter i dag. Særlig når de våkner opp der borte. Det blir spennende å se hvordan dette forløper. En ting er i hvert fall sikkert: Donald Trump er helt spinnvill.
Postet 07-01-21 kl 09:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.
På fjernkontor i dag. Her har jeg et bitte lite cellekontor for meg selv.
Vi ble sittende å se en stund på nyheter fra USA i går vi også. Jeg klarer fortsatt ikke ta inn over meg hvor mange der borte som er så ignorante og tror på all dritten Trump spyr ut av seg..
Postet 07-01-21 kl 09:45 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har nyslått tenåring i dag og startet dagen med en skål gele. Jeg ser for meg at det vil slå dårlig ut utover dagen.

Har nettopp avsluttet en undervisningstime i klasserommet, nå skal jeg ha resten digitalt.
Postet 07-01-21 kl 10:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Skal faktisk en tur på kontoret i dag - workshop med en kollega som ikke så enkelt lar seg gjøre på Teams. Regner ikke med at det er mang andre der....
Postet 07-01-21 kl 10:04 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Gratulerer med tenåringen !
Postet 07-01-21 kl 10:16 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med tenåringen, Blondie
Og god bedring til jentungen, Frøy.

Jeg har litt neller over alt jeg liksom bare skal vite. Sånn helt ut av det blå.
Postet 07-01-21 kl 10:44 av star star er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg innser at jeg er heldig nå som vi er i rød sone. Vi har annenhver dag med hhv. Vg3 og Vg1/Vg2 på skolen, og jeg har ingen dager med undervisning både digitalt og på skolen. Det betyr at jeg kan være enten hele dagen hjemme når elevene mine har hjemmeskole, eller hele dagen på jobb når de har skole. Det gjør ting litt mindre stressende enn de kunne ha vært.
Postet 07-01-21 kl 11:09 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg løper mellom kontoret og hjemme, om ikke annet får jeg både trim og frisk luft.
Postet 07-01-21 kl 11:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
God bedring til sykt barn! Hurra for tenåring, Blondie!

Jeg har kun digital undervisning denne uka, neste uke har jeg ei økt digitalt og ei økt på skolen tre av dagene, resten digitalt. Vi kan bare ha ett trinn på huset av gangen, så de får maks to dager hver på skolen.

Jeg er litt desperat etter kollegakontakt, kjenner jeg, vurderer å dra på jobb og hente ei bok rett etter timen til en av pendlerkollegaene i morgen, bare for å få sagt hei.

Har i alle fall snakka med alle elevene i den ene klassen min i dag, de er så fine og flinke og gode! Og så har de på kamera!
Postet 07-01-21 kl 11:23 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Når jeg har Vg2-klassen min på skolen er de i to klasserom i hver sin etasje. Ble mye springing i trapper i går. Men jeg er heldigere enn en kollega som har halve klassen i 1. etasje og den andre halvdelen i 3. etasje i i motsatt ende av bygget. Mine er i to rom som ligger rett over hverandre, og nærmest trappa i den ene enden av bygget.
Postet 07-01-21 kl 11:57 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Herlighet, som vi kommer til å le av dette når verden normaliseres.
Postet 07-01-21 kl 12:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Fy fader, Herremannen skulle handle for stefaren min og fant han på gulvet. Måtte bare ringe etter ambulanse.
Postet 07-01-21 kl 14:44 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Å nei Stompa! Håper det går bra med stefaren din, og at Herremannen ikke blir for preget!
Postet 07-01-21 kl 15:15 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Så leit, stompa, håper det går bra! Eg har fri i dag, men var sykemeldt i går og er midt i eit kjipt fatigue-anfall. No må eg gjere alle dei riktige tinga eg kan for å bli bedre.
Postet 08-01-21 kl 11:10 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no