Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Jubileumsfreffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Jubileumsfreffe

Postet 16-09-16 kl 07:20 av Kaffestuggu

Morn, morn.

Vi har gått inn i siste døgn med jubileum, og mens stuggupersonalet samler inn smileyforslag oppfordrer vi alle til å bruke opp prikkekvoten sin i dag.

Og for anledningen har vi gjort en liten justering på akkurat det, i dag kan dere kose dere med å gi ut 100 prikker.

(Kravet for å gi til en person to ganger er senket, til 10.)




(Kilde: youtube.com)

Kommentarer totalt 71  

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar

Gudskjelovdagen ønskes velkommen!
Postet 16-09-16 kl 07:38 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Prikkebonanza!!! Hvem greier å bruke opp kvoten sin?

Jeg skal ha frihelg og trenger det, jeg har jobbet alt for mye (74 timer) siden forrige fredag og det kjennes absurd ut å streike for å kunne ha turnus som gjør dette lovlig.
God helg alle som har fri og en oppmuntring til de som skal jobbe i helgen.
Postet 16-09-16 kl 08:03 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Endelig fredag!
Postet 16-09-16 kl 08:04 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Måtte jo bare få brukt de nye gjespe smileyen!
Postet 16-09-16 kl 08:05 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Endelig fikk vi altså et definitivt og positivt svar på spørsmål til i denne tråden. http://www.foreldreportalen.no/forum...read.php?t=328
Postet 16-09-16 kl 08:20 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Åh, Den Store Prikkedagen!! Høres gøyt ut!

Jeg er ellers ikke altfor trøtt, har kaffe på hjemmekontor, og har tilbrakt halve tiden til nå med å få løst opp i nettverksproblemer. Snart legetime, så blir en sådär dag. I kveld skal jeg koke suppe og lage eplekake til morgendagens middag med dessert etter fjelltur. Dvs. blir visst ca. dobbelt så mange til middag som på fjelltur da, litt juks men det blir nok veldig hyggelig!
Postet 16-09-16 kl 08:24 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Endelig fredag! Etter å ha vekslet mellom å tro det var først fredag og så onsdag i går, er det godt det snart er helg.

Fikk meg drikkeflaske på vei til jobb i dag. Utdelt pga. Europeisk mobilitetsuke. Jeg syntes det nettopp var Europeisk mobilitetsuke, men det var nok september i fjor.
Postet 16-09-16 kl 08:27 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
74 timar!? Det er jo der eg ikkje har klart å henge med, før du forklarte det, Esme. Så takk for det.

Prikkebonanza! Eg skal vere aleine heime i kveld, og skjønner at eg må sette av tid til å henge her.
Postet 16-09-16 kl 08:28 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag var jeg ikke først på jobb. Det pleier jeg alltid å være, og jeg ble så glad over å se folk her at jeg holdt på å bryte ut i sang. Jeg så nemlig Singin' in the rain forrige fredag, så i hele dag har jeg stille undertrykt min trang til å gaule ut:

"God morgen, god mooooorgen ... da, da, da, da, da, da"

Etterfulgt av litt lett steppdans.




Jeg er altså så ubeskrivelig glad for at det snart er helg ... som dere kan se.
Postet 16-09-16 kl 08:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er fortsatt syk, men på bedringens vei etter at jeg omsider kreket meg til legen i går og fikk konstatert streptokokker i hopetall i halsen. Så nå knasker jeg antibiotika. Men det blir hjemmekontor. Foreløpig i pysj.
Postet 16-09-16 kl 08:31 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Stakar Toff. Streptokokker er vondt, jeg hadde en runde i sommerferien. håper antibiotikaen kicker inn raskt.
Postet 16-09-16 kl 08:37 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ja, den har nok allerede kicket inn, det er klart bedre. Gleder meg til å få igjen matlysten (selv om jeg har gått ned 2,5 kg på å mangle den en uke ).
Postet 16-09-16 kl 08:39 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ta mandlene, Toffen! :frelst:



Jeg BEGRIPER ikke at jeg er så trøtt om morran! Jeg sover mer og bedre enn jeg har gjort på mange år, men det føles likevel som å bli truffet av et godstog når klokka ringer.
Postet 16-09-16 kl 08:44 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Toffen; tenk om du tar mandlane da og så kan du få smugla inn sånn skikkelig god is!
Postet 16-09-16 kl 08:46 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har jo ikke tid! Det er bonanza på jobb i dag, og i går kl 1800 fikk jeg beskjed om at noe jeg mente i juli plutselig skulle opp i konsernledelsen kl 0900 i dag, så om jeg ikke kunne gå gjennom hele saken på nytt - det er jo ikke heeeelt intern enighet?

Jeg skulle gjerne hatt en skingrestemmesmiley. Finnes det?

Men, aller viktigtigs, det er Knøtto-dag i dag, hun var så blid og rørende lykkelig over presangene sine. Særlig teatertur med Mormor og meg.
Postet 16-09-16 kl 08:46 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Neisj, jeg har jo aldri hatt streptokokker før, jeg er ikke akkurat noe mandelkasus, tror jeg.
Postet 16-09-16 kl 08:46 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er flink til å spise skikkelig god is uten store operasjonssår i halsen, faktisk.
Postet 16-09-16 kl 08:46 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Marla Singer sin avatar
God, fortjent frihelg til Esme, og god bedring til Toffen!

Jeg skal bruke dagen på å rive permisjonshodet mitt ut av babytåka og inn i prosjektbeskrivelsen jeg snart må få levert, og i kveld har jeg samme plan som nokon.
Postet 16-09-16 kl 08:46 av Marla Singer Marla Singer er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God frihelg Esme og god bedring til Toffen.

Jeg er på jobb og er overraskende våken. Det skjer utrolig sjelden at jeg sover helt til vekkerklokken ringer, men i dag gjorde jeg det og jeg er faktisk ganske utsovet.

Det er godt vær og jeg har stort sett bare hyggelige planer for helgen. I kveld skal jeg for eksempel drikke øl, og det er jo en fin plan.

Ellers er ukens store begivenhet at storesøster har begynt å strikke. Siden hun alltid skal være i det ambisiøse hjørnet så har hun begynt direkte på genser. Vi har valgt et mønster med mye ensfarget strikk og rundfelling, så jeg tror det skal gå. Det er jo ikke vanskelig, det kommer bare til å ta litt tid. Men hun er i hvert fall veldig ivrig nå.
Postet 16-09-16 kl 08:51 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Det er noe jeg skulle ha gjort, ett eller annet som gnager. Men jeg kommer ikke på det og er nødt til å gjøre en økonomirapport som jeg fikk kastet på meg (det er plutselig ikke leddet over meg som tar det, men jeg og hadde det ikke vært ok å gi meg beskjed før det er er igjen en arbeidsdag til fristen? Og jeg som også har fått kastet på meg seminarinnlegg til mandag som jeg ikke akkurat er ferdig med? )
Postet 16-09-16 kl 08:54 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Fredag, og strengt tatt bare halv arbeidsdag. Fortsatt 50% sykemeldt mens jeg prøver å trene opp en skulder som ikke fungerer som den skal.
Postet 16-09-16 kl 08:55 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Sitat:
Jeg er flink til å spise skikkelig god is uten store operasjonssår i halsen, faktisk
Nei, DA er det jo ikke noen vits.

(Ja, og selvsagt ikke for EN halsbetennelse, da. )
Postet 16-09-16 kl 09:03 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Fredag!
Linsefri dag, det svei sånn på øyet på i går at jeg prøver uten linser. Hadde en kollega som sto og spylte øyet mitt i går, uten at det egentlig hjelp, men det førte til mye komikk og en sjef som var bekymret for om jeg sto på kjøkkenet og gråt.
Jeg har kakao i koppen og sjokolade i sekken, og det kommer jeg til å trenge. Datatilsynet har noe de lurer på ...
Ellers har sjefen plukket vekk nesten alle arbeidsoppgavene mine, og i påvente av noen avklaringer som skal fylle opp kvoten igjen, har jeg bare 48%. Så jeg tenkte å bare jobbe en halv dag.
Postet 16-09-16 kl 09:07 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen!

Siste nytt i husets sengebingo er at jeg har fått sove på madrassen til mellombror fra 3-6 i natt. Det er ikke lettere å stå opp fra madrass på gulvet enn fra litt høy kontinentalseng.

Prikkedagen altså? Se opp!
Postet 16-09-16 kl 09:13 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God fredag til alle.
Jeg nyter de siste solstrålene, hjem skal vi. Heldigvis en helg å lande på.
Kanskje prikke litt i kveld da?
Postet 16-09-16 kl 09:20 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Burde det ikkje vore vinstuggu her i kveld viss me skal bruke opp prikker og henge her i kveld?
Postet 16-09-16 kl 09:40 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg er syyyhyk, og er lei av det, men jeg skal i alle fall gå å legge meg igjen nå.
Postet 16-09-16 kl 09:40 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Hvordan skal jeg rekke å jobbe i dag? Prikke hundre stykker? Må være strukturert, skjønner jeg.

Jeg har på Nicola Quilter-skjørt i dag og synes selv jeg er strålende fin. Litt deilig å kjenne på en slik følelse også.
Postet 16-09-16 kl 09:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
gOD BEDRING TIL ALLE SYKE! :d

Oi. Gidder ikke endre ropingen.

Skal vi ikke jubilere i helga?
Postet 16-09-16 kl 09:54 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg synes vi skal kunne jubilere så mye vi bare vil.
Postet 16-09-16 kl 10:12 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Juhu! Har ikke tid til å lese alle innleggene her i kaffebloggen, for jeg må ut og prikke!
Postet 16-09-16 kl 10:16 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hallo! Jeg er egentlig ganske trøtt og lei, men blir i godt humør av jubileringen på FP.
Postet 16-09-16 kl 10:18 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Har tatt en pause fra prikking og jobb. Eller dvs var ferdig allrede kl 10 i dag med jobb. Er snart på vei til frisøren. Det store vanskelige spørsmålet mitt i dag er: Skal jeg ta sånn mini color og farge håret i en bruntone (Farget det kun to ganger i mitt liv) eller pynte på med lyse striper som jeg har gjort i noen år nå. Er vel kanskje farging det og. Litt av et problem.
Postet 16-09-16 kl 10:59 av Michelle Michelle er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har nettopp farget håret mitt blått igjen. Det kan anbefales.
Postet 16-09-16 kl 11:48 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Klart det skal feires i helgen også! Det fikser vi da glatt selv om selve festen er over. Noen gjester går nesten aldri hjem.
Postet 16-09-16 kl 12:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Kanskje blått ja😅 sitter med brunfarge i håret nå. Stort sprang for meg det akkurat nå. Blått neste gang
Postet 16-09-16 kl 12:52 av Michelle Michelle er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Ferdigprikket. Håper det går an å få gjort noe igjen nå.
Postet 16-09-16 kl 12:54 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Skilpadda, da trenger vi å finne noen med rødt, noen med orange, noen med gult, og noen med grønt, og noen med indigo hår, så kan vi være en regnbue!
Postet 16-09-16 kl 13:00 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
"En himmel full av stjerner, blått hav så langt du ser, en jord der blomster gror, kan du ønske mer."
Postet 16-09-16 kl 13:05 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
"En himmel full av stjerner, blått hav så langt du ser, en jord der blomster gror, kan du ønske mer."
Guri, den sangen HATET jeg intenst som barn. Jeg tror jeg var ønskekonsert-ed out.
Postet 16-09-16 kl 13:07 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hvor er noen når vi trenger henne? Hallo! Du må farge håret, rødt, oransje, gult, grønt og indigo!
Postet 16-09-16 kl 13:13 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg og, Divine! Vi sang den haugevis av ganger i løpet av barneskolen. Dessverre.
Postet 16-09-16 kl 13:13 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Men jeg hatet den der barna på Karl Johan-sangen enda mer. Den ER jo bare grusom. LALALALALALALALALAAAAAAH!
Postet 16-09-16 kl 13:30 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Éowyn sin avatar
Usj, ja!

(Hm. Er vi tvillinger? )
Postet 16-09-16 kl 13:32 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg liker heller ikke den der Obladi oblada-sangen, men den ble heldigvis ikke spilt på skolen.
Postet 16-09-16 kl 13:34 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Og for ikke å snakke om den der grusomme sangen om hun "gamle kvinnen som går omkring og steller i sitt hus" og hvor ingen av ungene kommer på bursdagen hennes. Vel, enten har hun enten fortjent det, eller så får hun slutte å være så jækla martyr.
Postet 16-09-16 kl 13:40 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
noen sin avatar
Slapp av litt, Skilpadda, jeg er hos frisøren så klart! :rainbowhair:
Postet 16-09-16 kl 13:40 av noen noen er ikke aktiv
Gammel
noen sin avatar
Red and yellow and pink and green,
Purple and orange and blue,
I can sing a rainbow,
Sing a rainbow,
Sing a rainbow too!


Listen to your heart,
Listen to your heart,
And sing everything you feel,
I can sing a rainbow,
Sing a rainbow,
Sing a rainbow too

Postet 16-09-16 kl 13:41 av noen noen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Vanskelig jobbmøte unnagjort og jeg fikk akkurat det resultatet jeg ville.

Nå skal jeg i hvert fall drikke øl i kveld.
Postet 16-09-16 kl 13:46 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Vi trenger en regnbuesmiley!

Og en kumbayahsmiley.
Postet 16-09-16 kl 13:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no